Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 288 ... 349 350
Quesada Quesada

Oomen DNS vandaag. Sneu voor hem. In dit deelnemersveld had een top 10 plek er zeker ingezeten, zo niet hoger. Hopelijk valt de schade mee en kan hij de rest van het seizoen nog koersen.

Dumoulin wil straks nog 1 keer vlammen op het WK tijdrijden en bereidt zich daar hem kennende heel specifiek op voor. In de andere koersen hoeven we daar denk ik niet al te veel van te verwachten.

kelderfan

Ja, dat zie je goed @I Langof.
Tiesj en Bauke Mollema hebben zich goed geweerd. En voor Tiesj geldt, dat hij zich uit elkaar heeft getrokken voor 't geel.

tdola

Helaas kan oomen niet keer starten wegens blessure na val (pijn pols?).
Weet niet of hij nog op reservelijst voor vuelta stond?
Met blessure bouwman, oomen, leemreize, roglic en vervelende privé situatie van hooijdonk aantal renners niet inzetbaar. Hopelijk vlot herstel.
Benieuwd wie er in burgos starten (ook gezien nog kilometers affini, Dennis, foss ed) en of roglic vuelta haalt en wie hij daar meekrijgt door nu ook probleem bouwman.
Zou als roglic toch fit en gezien blessures nu kiezen voor roglic, kuss, Dennis, gesink, foss, harper, affini en teunissen. Bouwman voor harper (of foss) als toch fit. Als roglic niet start??? Stiekem kooij laten wennen aan grote ronde?

Nog geen nieuws over laatste (2?) Plekjes selectie volgende seizoen,
vanaf morgen officieel bekend maken transfers mogelijk. T zou me niet eens verbazen als hofstede nog kans maakt. Toch gewaardeerde knecht afgelopen vuelta 's.

kelderfan

Wat de dames betreft heeft Vos en ploeggenoten in een waaier gereden om niet buiten tijd binnen te komen.
Alleen Riejanne Markus laat zien, dat zij steeds beter wordt, die kwam op gepaste afstand over de streep..

tdola

Sprint van kooij goed werk vh team trouwens. Ze waren elkaar even kwijt tussen 2-3 km maar vonden elkaar weer op tijd. Eerst van dijke, toen vd sande. Teunissen goed als eerste door laatste bochten en kooij kon t afmaken.
Toch jammer dat Teunissen wrs weggaat, goeie loods voor kooij als je gisteren zag en hij al eerder heeft bewezen voor groenewegen en van aert. Mogelijk dat t van dijke die rol gaat overnemen?

1e wt overwinning voormalig dev team lid tjv!

tdola

Trouwens, zie nu op pcs daalt Dennis daar lijkt te starten op commenwealth games 4 en 7 aug, dat zal dan wel voorbereiding zijn op evt vuelta.

BraboCycling

Ik vind tot nu toe de meerwaarde van Dennis echt veel te laag, zeker gezien het salaris wat hij (vermoedelijk) krijgt.
Ben wel benieuwd net als iedereen naar de Vuelta selectie, ik hoop stiekem op Kooij want die kan in NL beide etappes winnen. En als Roglic niet meedoet heb je toch niemand voor het klassement.

kelderfan

Ja @tdola
Mike Teunissen is echt wel een goede renner, die gemist gaat worden.Het is zeker jammer, dat hij gaat vertrekken.
Wat dat betreft mis ik ook de berichtgeving over de renners, die wel mogen blijven.
Want hoe zit 't met Roosen en Harper, die er nog wel bij zat toen Quick-step met Serry eraan begonnen te trekken.

Cycling

'@Kelderfan Dat Harper erbij zit als Serry op kop rijdt, is de normaalste zaak van de wereld. Harer is een betere klimmer dan Serry. Ik snap je punt dan ook niet

kelderfan

'@harryjohan71. Op 't moment dat Serry eraan begon te trekken moesten en hele hoop goeie renners eraf met de in beeld gebrachte Pogacar, maar ook daarbij Robert Gesink. Toen waren er alleen nog Benoot, en Harper over.
En ben je nu al vergeten, dat Van Aert de klimmers op de pijnbank heeft gelegd in de Vuelta.
Ik heb Polen niet gevolgd, maar ik lees dat Mike Teunissen er aan trok met Kooij in zijn wiel.
Dat soort renners wordt altijd onderkend.

I Langof

Als je niet meer in de wedstrijd zit, stap je als prof op zo’n moment gewoon af. Het maakt dan niet uit of je Hofstede of Dumoulin bent.
.

Behalve jij wil nog plek in EK of WK pakken. München EK wordt saai, maar volgens mij is wegwedstrijd in Wollongong echt een uitdaging, waar ook sprinters niet zonder kans zijn.

BraboCycling

Zonde, Kooij liet zich een beetje wegduwen. Maar 4e is alsnog niet slecht!

Yeez

Wat een genot om kooij in de voorbereiding richting de sprint te zien. Volgt ten kostte van alles zijn leadout en zit altijd in positie. Helaas viel het stil en raakte hij even ingesloten… maar dit baasje kan plaatsen

tdola

Bijna 2e....maar was ongecontroleerde laatste 500 m idd, kooij kreeg wat kwakken en kwam net tekort. Jammer dat Teunissen m net niet 2 plekjes meer naar voren kon afzetten.
Wat me wel opvalt, hij volgt goed zijn leadout en laat zich niet al vroeg wegzetten.

Drutense liefhebber

Wat een geweldige etappe weer bij de dames, met een mooie rit en uitslag en klassement voor Riejanne Markus!

Primoz Zomirp

En dat “angeblich” na de hoogtestage.

@I Langof
Sorry, jij blijkt meer informaties te hebben. Wat bedoel  jij ermee? Ik denk, dat Dumoulin vertelde bij Avondetappe dat hij naar Livigno wil gaan? Ook als hij net terug is van de hoogte, is DNF een beetje teleurstellend. 
Misschien is hij van plan nog voor de WK op hoogte te gaan? Wanneer?
 
Mag ik ook vragen: Waarom is WK road race in Australië een uitdaging?

wieler4live

Dekker gaat starten in Burgos geeft hij aan op zijn insta benieuwd wie er nog meer heen gaan

Yeez

Roosen en gesink sowieso. Gok ook op hofstede en harper. Leemreize kan als die fit is, maar ook affini, van emden en foss kunnen nog.

Maillot à Pois

Overweegt Kooij eigenlijk het WK U23 te doen?

Leendert82

'@BraboCycling wat had je dan verwacht van Dennis? of kijk je alleen de Tour?
Dennis heeft dit voorjaar al een hele belangrijke rol gespeeld als beste knecht (zelfs bergop muv wout in de laatste rit) in Parijs Nice voor Primoz Roglic. en Dennis reed ook een super Ronde van Romandie.
Helaas werd hij ziek voor de Ronde van Zwitserland en kreeg daarna ook COVID.

BraboCycling

'@Leendert: Hij rijdt wel erg weinig koersen vind ik, en ook voor het najaar lijkt het erop dat er weinig koersen komen waar hij een rol gaat spelen. En zeker voor het miljoen(en) salaris dat hij krijgt, is een renner als Harper of Gesink net zo nuttig gebleken tot nu toe.

Yeez

Dennis doet nu de commonwealth games. Zal daarna gok ik de vuelta wel rijden. Als die daar niet start is het wel een raar verhaal.

Burgos is trouwens ook bekend:
Affini
Dekker
Gesink
Harper
Hofstede
Roosen

Ik denk dat Leemreize daar na san sebastian ook gepland stond, maar die was/is dus ziek. Waar Foss is… geen idee??

BraboCycling

Vuelta Burgos: Gesink, Dekker, Affini, Roosen, Harper en Hofstede.

Vind dat Foss ook maar weinig koersen rijdt dit jaar, benieuwd of hij er weer doorheen komt volgend jaar.

Yeez

'@brabocycling het kan wat mij betreft bijna niet anders dan dat Foss iets moet hebben. En dat die weinig reed dit voorjaar kwam door covid en valpartijen

S. Morgenstern

Dennis rijdt erg weinig koersen?! Die heeft straks gewoon 60 koersdagen gemaakt, allemaal koersen op WT-niveau waar hij een hele belangrijke rol heeft gespeeld. Vergelijken met de toegevoegde waarde van Gesink en Harper loopt volledig mank.

1 2 ... 288 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.