Grappig ook Burgos met 6 man. Is dat de standaard geworden b ij de mannen. Bij de vrouwen hoor ik juist het geluid, dat zij in koersen met 7 rensters willen gaan starten.
Ook bij de transfers weer de nodige onduidelijkheden. Roosen langer maar 1 of 2 jaar. Hofstede wel of niet.
Wat ik wel goed vind, dat bij de talenten naar 16 renners wordt gestreefd.
Wat je maar weinig koersen noems, Parijs Nice, Catalonie, Romandie en Zwitserland.. en daarbij zou de Tour komen alleen is dit door ziekte helaas voor hem anders gelopen. Dit lijkt mij toch gewoon een mooi programma.
Ik denk ook dat Dennis wel de Vuelta gaat rijden idd en heeft dan ook een mooi programma gehad voor dit jaar.
De vergelijking met Harper en Gesink blijkt hieruit dat je niet veel heb gekeken naar de koersen waar hij reed.
Natuurlijk heeft Dennis een grotere rol gehad dan Harper en Gesink, maar Dennis krijgt ook minstens 3x zoveel salaris als deze twee renners.
Daarnaast heeft Harper een meer dan prima rol gespeeld in UAE Tour & Dauphine, waar Gesink in Catalonie, Romandie en Zwitserland ook een prima rol vervuld heeft.
Dennis heeft het goed gedaan, was in Catalonië, Parijs-Nice en Romandië uitstekend op dreef. Geen reden tot een klaagzang dus want ziekte is niet iets wat je kunt plannen. De koppeling tussen zes man in Burgos en mogelijke plannen bij het dames wielrennen is weer een kelderfan dingetje waarbij twee ongerelateerde verhalen aan elkaar worden gekoppeld. En die onduidelijkheden bij de transfers zijn al 50% minder onduidelijk aangezien Roosen blijft en we dus later wel horen voor hoe lang. Mijn gissing is slechts een jaar zodat er ruimte komt voor Hagenes in 2024. Hofstede zal zijn blijven wel in eigen hand hebben, doet hij mee aan de protocollen van de ploeg en UCI betreffende Covid kan hij blijven en anders is het succes met je nieuwe werkgever.
Met de commonwealth games en de Vuelta gaat hij al op 50 zitten, misschien komt hij niet aan 60 dagen, maar dat is ook niet belangrijk. Hij is er een tijdje tussenuit geweest door ziekte en dat was jammer. maar wat is je punt nou eigenlijk?
heeft een super goed voorjaar gedraaid (volgens iedereen hier) en heeft pech gehad met ziekte. nu gaat hij zich focussen op laatste deel van het jaar en dat worden de commonwealth games en waarschijnlijk de Vuelta.
'@kelderfan
Wat heeft de zes man in Burgos te maken met mogelijke vrouwenploegen van zeven man? Niks helemaal niks, dat jij dit koppelt aan elkaar moet jij weten maar is niet relevant en maakt de discussie obscuur. Dat jij net doet alsof alleen TJV koersen rijdt met een man minder en dat dit een groot probleem is zie ik niet zo en de punten verzameld dit jaar + de overwinningen geven mij gelijk durf ik wel te zeggen. En ja, ik noemde het woord gissen omdat dat precies de juiste omschrijving is voor waarom ik denk dat Roosen een jaar extra zou blijven, niks meer of minder.
Mijn punt is dat hij, zeker gezien dat hij een van de grootverdieners binnen de ploeg is, mijns inziens te weinig heeft geleverd. Ook vind ik bijv zo'n Commonwealth Games een wedstrijd waarin 0 meerwaarde zit voor TJV, terwijl je ziet dat ze nu in Polen, Burgos etc met renners te weinig rijden
@Primoz Zomirp
Tom Dumoulin was wel in Livigno. Zoals al @AWestie zei, heeft Tom aangegeven weinig trainingen nodig te hebben.
Hij vertelde bij Avondetappe op 6 juli, dat hij daar naartoe op maandag 11 juli met Lennard Hofstede vertrekt. Maar en prof gaat op hoogte niet alleen om te trainen.
Tom en Lennard probeerden naar hun zin te hebben. Tom was bijvoorbeeld al na 1 dag of 10 op bezoek in Pavia: https://www.facebook.com/Raschiani.Bike/posts/pfbid02EHMddutKRZCFStDcRz2g5SL16AsHsfjfukx5sk2XsthEjsHgab98sJmDnTKAtPyfl
'@Yeez
Wat @Michiel zegt dat JV wel met Hofstede om de tafel gaat zitten. De betere renners Teunissen, Eenkhoorn en Harper gaan weg Ik had Hofstede hoog zitten, maar er komt te weinig uit. Dan is de suggestie van @Michiel niet zo slecht.
Er zijn op dit moment wel betere suggesties te halen. En er moet toch een 2e. sprinter komen nu Teunissen ook afhaakt.
Als de ploeg klaar is met de planning, dan zijn de betere opties onderdak en je ziet nu al, dat corona en valpartijen zorgen voor een smalle selectie. Dan is de uitbreiding bij 't Dev. team een goede zaak.
Wat de gehaalde renners betreft, kan ik alleen beamen, want Van Baarle, Tratnik, Valter en Kelderman zijn een versterking voor het team. Dat heeft de ploeg goed voor elkaar.
Hofstede is een ervaren breed inzetbare renner, die ze nu voor volgend jaar op de reservebank hebben zitten mocht het invullen van het programma (in combinatie met oa de ingeschatte inzetbaarheid van Dev-renners) nog om een extra renner vragen. Ik denk dus dat je de selectie voor volgend jaar als compleet kunt zien (maximaal dus nog aangevuld met een Hofstede-achtige renner). Het vertrek van bepaalde renners is al op enige wijze opgelost en ruimte voor iemand met specifieke kwaliteiten lijkt er niet direct te zijn.
Geen tweede sprinter, veldrijder, Belg, Deen, of wat dan ook meer op het boodschappenlijstje van de ploeg, hoe creatief je ook om wil springen met allerlei zaken.
Nee dat klopt @AWestie
Bij die poll over te halen toekomstige JV-renner scoren Battistella en Arndt goed.
Dus ik gooide een balletje op. Ik heb ook liever een goeie allrounder erbij en dan is die Battistella; die zich laat zien op 't klimmetje in de TdP een betere optie.
Trouwens Mike en die Michel Hessmann hebben zich vandaag getoond. Vooral die Hessmann doet 't goed, want na in de aanval te zijn geweest, heeft hij 't peloton niet hoeven laten gaan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.