Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 289 ... 349 350
kelderfan

Grappig ook Burgos met 6 man. Is dat de standaard geworden b ij de mannen. Bij de vrouwen hoor ik juist het geluid, dat zij in koersen met 7 rensters willen gaan starten.
Ook bij de transfers weer de nodige onduidelijkheden. Roosen langer maar 1 of 2 jaar. Hofstede wel of niet.
Wat ik wel goed vind, dat bij de talenten naar 16 renners wordt gestreefd.

kelderfan

'@S.Morgenstern
De toegevoegde waarde van Gesink en Harper loopt volledig mank?
Dennis is wel erg onder de radar gebleven en dan met 60 koersdagen.

S. Morgenstern

Dennis heeft dit jaar meer toegevoegd en een belangrijkere rol gespeeld bij belangrijke doelen van de ploeg, dan Gesink en Harper. Dat aan elkaar gelijkstellen slaat nergens op, dat is wat ik zeg.

BraboCycling

60 koersdagen? Hij heeft er nu pas 27 (waarvan 2 nationale kampioenschappen).

Laatst gewijzigd
Leendert82

Wat je maar weinig koersen noems, Parijs Nice, Catalonie, Romandie en Zwitserland.. en daarbij zou de Tour komen alleen is dit door ziekte helaas voor hem anders gelopen. Dit lijkt mij toch gewoon een mooi programma.

Ik denk ook dat Dennis wel de Vuelta gaat rijden idd en heeft dan ook een mooi programma gehad voor dit jaar.

De vergelijking met Harper en Gesink blijkt hieruit dat je niet veel heb gekeken naar de koersen waar hij reed.

BraboCycling

Natuurlijk heeft Dennis een grotere rol gehad dan Harper en Gesink, maar Dennis krijgt ook minstens 3x zoveel salaris als deze twee renners.
Daarnaast heeft Harper een meer dan prima rol gespeeld in UAE Tour & Dauphine, waar Gesink in Catalonie, Romandie en Zwitserland ook een prima rol vervuld heeft.

Murcia

Dennis heeft het goed gedaan, was in Catalonië, Parijs-Nice en Romandië uitstekend op dreef. Geen reden tot een klaagzang dus want ziekte is niet iets wat je kunt plannen. De koppeling tussen zes man in Burgos en mogelijke plannen bij het dames wielrennen is weer een kelderfan dingetje waarbij twee ongerelateerde verhalen aan elkaar worden gekoppeld. En die onduidelijkheden bij de transfers zijn al 50% minder onduidelijk aangezien Roosen blijft en we dus later wel horen voor hoe lang. Mijn gissing is slechts een jaar zodat er ruimte komt voor Hagenes in 2024. Hofstede zal zijn blijven wel in eigen hand hebben, doet hij mee aan de protocollen van de ploeg en UCI betreffende Covid kan hij blijven en anders is het succes met je nieuwe werkgever.

Leendert82

Met de commonwealth games en de Vuelta gaat hij al op 50 zitten, misschien komt hij niet aan 60 dagen, maar dat is ook niet belangrijk. Hij is er een tijdje tussenuit geweest door ziekte en dat was jammer. maar wat is je punt nou eigenlijk?

heeft een super goed voorjaar gedraaid (volgens iedereen hier) en heeft pech gehad met ziekte. nu gaat hij zich focussen op laatste deel van het jaar en dat worden de commonwealth games en waarschijnlijk de Vuelta.

kelderfan

'@Murcia
Is dat weer mijn dingetje en gissen is jouw dingetje.
Er worden nu drie koersen gereden met 6 man toch. Gisteren klaagde de ploeg nog, dat zij 1 man te kort zijn gekomen en dat daardoor de sprint met Kooij niet is gelukt. Mick moest daarvoor te veel werk opknappen.

Murcia

'@kelderfan
Wat heeft de zes man in Burgos te maken met mogelijke vrouwenploegen van zeven man? Niks helemaal niks, dat jij dit koppelt aan elkaar moet jij weten maar is niet relevant en maakt de discussie obscuur. Dat jij net doet alsof alleen TJV koersen rijdt met een man minder en dat dit een groot probleem is zie ik niet zo en de punten verzameld dit jaar + de overwinningen geven mij gelijk durf ik wel te zeggen. En ja, ik noemde het woord gissen omdat dat precies de juiste omschrijving is voor waarom ik denk dat Roosen een jaar extra zou blijven, niks meer of minder.

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Mijn punt is dat hij, zeker gezien dat hij een van de grootverdieners binnen de ploeg is, mijns inziens te weinig heeft geleverd. Ook vind ik bijv zo'n Commonwealth Games een wedstrijd waarin 0 meerwaarde zit voor TJV, terwijl je ziet dat ze nu in Polen, Burgos etc met renners te weinig rijden

Rawolf

Nogmaals, waar heeft Dennis bevestigd voor Vuelta?

Mij lijkt dat een sterk verhaal gezien WK in Australië waar Dennis hoogstwaarschijnlijk wil pieken

Cen Morawec

@Primoz Zomirp

Tom Dumoulin was wel in Livigno. Zoals al @AWestie zei, heeft Tom aangegeven weinig trainingen nodig te hebben.

Hij vertelde bij Avondetappe op 6 juli, dat hij daar naartoe op maandag 11 juli met Lennard Hofstede vertrekt. Maar en prof gaat op hoogte niet alleen om te trainen.

Tom en Lennard probeerden naar hun zin te hebben. Tom was bijvoorbeeld al na 1 dag of 10 op bezoek in Pavia: https://www.facebook.com/Raschiani.Bike/posts/pfbid02EHMddutKRZCFStDcRz2g5SL16AsHsfjfukx5sk2XsthEjsHgab98sJmDnTKAtPyfl

Glorious

Stop met je bullshit over Tom Dumoulin, alleen als het zinnig is zou ik iets ervan snappen. Hij is niet goed en stopt, klaar.

KissMyAce2.0

Als ik 's ochtends wakker word kijk ik eerst op het TJV-forum en daarna begin ik pas met ademen

Yeez

'@kelderfan Jv is de ploeg waar het snelste duidelijkheid is omtrent de selectie van 2023. Je hebt al 28 en van alleen hofstede is onduidelijk wat die gaat doen. Wat wil je nog meer

Michieltje

Wel jammer dat er voor 23 geen renners uit het Development team doorstromen. Wordt mn waardering voor het team toch iets minder door, dat vond ik de laatste jaren juist wat extra cachet geven aan JV

Yeez

Leemreize
Kooij
Hessmann
Mick van Dijke
Tim van Dijke
Staune-Mittet (2024 voorlopig)
Strand Hagenes (2024 voorlopig)
Van Belle (2024 voorlopig)

Dat zijn al 8 jongens die sinds 2020 doorstromen. Helaas zijn ze niet allemaal goed genoeg voor het beste wt team van dit moment. Zo werkt het helaas

Michieltje

Tis maar net hoe hoog ze de lat leggen idd.

10X liever een Pluimers of van Belle dan een Hofstede bv

kelderfan

'@Yeez
Wat @Michiel zegt dat JV wel met Hofstede om de tafel gaat zitten. De betere renners Teunissen, Eenkhoorn en Harper gaan weg Ik had Hofstede hoog zitten, maar er komt te weinig uit. Dan is de suggestie van @Michiel niet zo slecht.
Er zijn op dit moment wel betere suggesties te halen. En er moet toch een 2e. sprinter komen nu Teunissen ook afhaakt.
Als de ploeg klaar is met de planning, dan zijn de betere opties onderdak en je ziet nu al, dat corona en valpartijen zorgen voor een smalle selectie. Dan is de uitbreiding bij 't Dev. team een goede zaak.
Wat de gehaalde renners betreft, kan ik alleen beamen, want Van Baarle, Tratnik, Valter en Kelderman zijn een versterking voor het team. Dat heeft de ploeg goed voor elkaar.

Yeez

Hessmann laat zich goed zien in Polen. Nog als enige voorop van de vluchters met 2 minuten voorsprong. Erg sterk.

@michiel Hofstede is dan ook nog niet zeker en Pluimers heeft al ergens anders getekend. Van Belle komt in 2024 volgens wf

Michieltje

Had het graag anders gezien, en hopelijk geen contractsverlenging Hofstede. Hadden ze na zn wappiegedrag al moeten beslissen wmb

Laatst gewijzigd
AWestie

Een tweede sprinter? Daar heb je al lang niet meer om gevraagd. Heb je nog opgelet wie gister in Polen won en iemand die in Frankrijk de puntentrui won? Mike is qua intrinsieke snelheid bijna de nummer 5 of 6 in dit team joh.

S. Morgenstern

Hofstede is een ervaren breed inzetbare renner, die ze nu voor volgend jaar op de reservebank hebben zitten mocht het invullen van het programma (in combinatie met oa de ingeschatte inzetbaarheid van Dev-renners) nog om een extra renner vragen. Ik denk dus dat je de selectie voor volgend jaar als compleet kunt zien (maximaal dus nog aangevuld met een Hofstede-achtige renner). Het vertrek van bepaalde renners is al op enige wijze opgelost en ruimte voor iemand met specifieke kwaliteiten lijkt er niet direct te zijn.

Geen tweede sprinter, veldrijder, Belg, Deen, of wat dan ook meer op het boodschappenlijstje van de ploeg, hoe creatief je ook om wil springen met allerlei zaken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Nee dat klopt @AWestie
Bij die poll over te halen toekomstige JV-renner scoren Battistella en Arndt goed.
Dus ik gooide een balletje op. Ik heb ook liever een goeie allrounder erbij en dan is die Battistella; die zich laat zien op 't klimmetje in de TdP een betere optie.
Trouwens Mike en die Michel Hessmann hebben zich vandaag getoond. Vooral die Hessmann doet 't goed, want na in de aanval te zijn geweest, heeft hij 't peloton niet hoeven laten gaan.

1 2 ... 289 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.