Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 29 ... 349 350
S. Morgenstern

29 renners waaronder een aantal waarvan gezegd is dat ze nog voor een deel meedraaien bij de beloften ploeg (of in een andere discipline in het geval van Vader).

Foss zou ik een programma geven waarmee hij weer zo'n hoog niveau kan halen in de Giro.

kelderfan

Klopt helemaal en ik zou Foss zeker zo'n programma geven om zo hoog mogelijk te eindigen in de Giro.
Wat dat betreft zijn juist de Settimana en de door @Fanny aangegeven Tour of the Alps prima opstapjes om dat doel te bereiken.
Wat betreft het meedraaien bij de beloften, zeg ik juist, dat er met Pluimers en Staune-Mitte twee talentvolle jongens zijn, die met de profs mee kunnen rijden. Vorig seizoen zag je Mick en Tim gewoon meedoen op de voorste rijen. Dus je kunt 't gewoon omkeren, wat betreft 't meedraaien.

S. Morgenstern

Maakt mij weinig uit welk programma dat is voor Foss, dat van vorig jaar bleek uitstekend te werken, dus wat mij betreft is dat ook goed.

Je kunt het omdraaien, of niet, mijn punt is dat beide ploegen gecombineerde koersen zullen rijden en dat het in de praktijk dan weinig uit maakt welke stempel je daar op drukt. Mocht jij je beter voelen bij het idee dat alles gebeurt onder de vlag van de WT-ploeg, dan kun je het verder gerust zo zien.

kelderfan

Ok ik ga met je mee, dat Foss ook moet kiezen voor zijn eigen gevoel om de stap voorwaarts te maken.
Maar bij Jonas werkte 't boven verwachting heel goed. Derhalve mijn suggestie wat dat betreft.
Ook Koen Bouwman heeft stappen gezet in de genoemde koersen.
En je hebt gelijk, dat je 't van twee kanten kunt benaderen, maar mijn keuze is van de hoofdmacht uit te werken, omdat die genoemde jongens dicht bij de overstap zitten. Bij Staune ziet 't team dat zeker.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Maakt het echt uit welke koers hij dan rijdt... die koersen hebben geen magische krachten of zo. Foss kan toch ook via T-A of Romandie toewerken naar de Giro. Ik begrijp die fascinatie voor die kleinere koersen nooit, Vingegaard deed het ook prima in Baskenland, vond die prestatie grootser dan in Bartali

Cycling

Dit jaar hebben mi ook andere renners van JV voldoende kansen gekregen om zich in de kijker te rijden. Zeker in de wedstrijden waar Roglic en Van Aert niet reden. Eigenlijk is het alleen Foss en Vingegaard echt gelukt, naast de Development renners Tim en Mick. Bouwman deed het natuurlijk ook prima in de Giro, alleen greep hij naast een ritoverwinning. Nu is afwachten of meer renners hun kansen in kleine koersen of World Tour koersen grijpen.

kelderfan

'@rahimns
Sorry, maar ik zie de Romandie niet als voorbereidingskoers van de Giro. Hoe kom je erop, want die twee koersen liggen te dicht op elkaar toch.
Ja, het maakt zeker uit welke koersen je rijdt als voorbereiding.

Anas

'@Rahimns Heb je informatie voor de data van de volgende trainingskamp?

kelderfan

bron: IDL quote:".HLN over WK: 'Jumbo-Visma zou 2 miljoen betalen voor titel Van Aert."
Is dat nu een feit of een fabel, dat TJV 2 miljoen zou betalen voor de titel op 't WK.
Na de gemiste kans in de ITT zat zijn trainer Mathieu Heijboer nog diezelfde avond bij hem thuis, om Wout op te monteren, want Wout was even moedeloos.

Murcia

Fors bedrag maar als de Belgische fiscus er haar deel afhaalt blijft er in alle waarschijnlijkheid de helft over en dus 1 mln voor de ploeg minus Wout. Is niet iets raars noch nieuws denk ik. Opvallender in deze reconstructie is wat er na het WK gebeurd, Wout mist de eerste debriefing wegens teleurstelling en Remco de tweede door de najaarskoersen in Italie. Verder hebben Remco en Wout de lucht nog steeds niet geklaard ondanks volgens HLN pogingen van de de eerste daartoe. De slotopmerking van Wout hierover: Volgens mij kunnen we ook perfect in combinatie koersen — we zijn een ander type renner. Hij kan nog stappen zetten in zijn manier van communiceren, en ik moet vergevingsgezind zijn. Anders gaan we het mekaar heel moeilijk maken', aldus de coureur van Jumbo-Visma.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Anas ergens half januari, geen exacte datum

@Kelderfan het was maar een voorbeeld en het is eerder gedaan hoor. ik ga er trouwens vanuit dat de selectie voor het grootste deel via een hoogtestage naar de Giro gaat zoals afgelopen jaar.

Laatst gewijzigd
simplex

'@rahimns. Proficiat en zeker ook respect voor al de mooie resultaten op persoonlijk gebied en daarnaast je positieve uitstraling en kennis van je wielerhobby. Waar vele flitsers hier ook van kunnen profiteren.

Laatst gewijzigd
dimitrivb

'@Anas Abbassi: Trainingskamp staat gepland van 9 tem 21 januari 2022

Arry1338

Ik heb me even gebogen over een ruwe verdeling van de troepen voor volgend jaar, waarbij ik rekening heb gehouden met dat de Ardennenklassiekers moeilijk te combineren zijn met de Giro. Ik denk dat Benoot de laatste 3 kasseiklassiekers ook zal rijden, maar piekt voor de ardennen.

Kasseiklassiekers:
1. van Aert
2. Laporte
3. Teunissen
4. Roosen
5. Eenkhoorn
6. Van der Sande
7. Van Hooydonck
8. Dekker
9. Benoot/van Emden

Ardennenklassiekers:
1. Benoot
2. Vingegaard
3. Oomen
4. Dennis
5. Bouwman
6. Gesink
7. Hofstede
8. Leemreize/Harper

Giro:
1. Dumoulin
2. Affini
3. Foss
4. Bouwman
5. Oomen
6. Harper
7. Kruijswijk
8. Hofstede/Roosen

Tour:
1. Roglic
2. van Aert
3. Benoot
4. Teunissen/Laporte
5. Vingegaard
6. Kuss
7. Dennis
8. Gesink

Vuelta
1. Roglic
2. Teunissen/Laporte
3. Dumoulin
4. Kuss
5. Foss
6. Kruijswijk
7. Van der Sande
8. Eenkhoorn/Roosen

Geen grote ronde:
Dekker, Hessman, Kooij, Vader, van Dijke x2, van Hooydonck, Leemreize

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Arry1338 ik denk dat Roglic ook wel de ardennen klassiekers rijdt.

Barttej

Vingegaard lijkt zoals verwacht wel zeker van een plaats in de Tour-selectie. Heeft vorige week de kasseienrit verkent.

AWestie

Kijk, info zoals van @Barttej is dan wel nuttig voor de selecties.

kelderfan

'@rahimns
Dat TJV weer een hoogtestage doet voor de Giro lijkt mij een goede zaak. Dan nog kun je de Tour of the Alps inplannen, voorafgaande aan de hoogtestage.
Maar wat betreft het aantal dagen hoogtestage zit ook beweging, want Filippo Ganna doet 't tegenwoordig op een andere manier. (kortere hoogtestages heb ik ergens gelezen).

AWestie

Als iemand abonnee is en Frans kan, meer over TJV's laatste winterkamp: https://www.lequipe.fr/Cyclisme-sur-route/Article/En-stage/1307584

Yeez

In dit artikel staat ook dat de presentatie in januari is (waarschijnlijk op teamcamp dan denk ik) en dat Vingegaard dus de kasseienrit heeft verkend. Hopelijk heeft iemand het hele artikel.

S. Morgenstern

Dat van Ganna gaat niet over een hoogtestage voor een grote ronde. Van Aert deed dit najaar volgens mij hetzelfde richting WK.

S. Morgenstern

Ik kan me overigens voorstellen dat de kasseien rit één van de factoren is om ook Dumoulin mee te nemen naar de Tour, om zo veel mogelijk wapens in te kunnen zetten tegen Pogacar. Vingegaard lijkt me daar nog een groot vraagteken, terwijl je van Dumoulin weet dat hij er prima uit de voeten kan.

Anas

Ik spreek Frans, maar de artikelen van l'équipe worden altijd betaald...
Ook hier een article in Frans, Carapaz en Hart in de Giro.
grote potentiële tegenstanders voor Jumbo.
https://www.cyclismactu.net/news-tour-d-italie-carapaz-leader-d-ineos-tao-geoghegan-hart-en-soutien-108294.html

kelderfan

Ik ga dit keer wel met je mee, dat Tom Dumoulin kandidaat is om mee te gaan naar de TdF. Want ik zie hem ook maar 1 GT rijden om ook te kijken hoe 't gaat. Dan heeft hij meer ruimte voor 't WK.

Laatst gewijzigd
Barttej

In het artikel van lequipe staat geen nieuws over programma's van de renners. Vingegaard dat hij de kasseietappe van de Tour heeft verkent samen met Van Hooydonck en een ploegleider. De andere die in de Tourselectie zitten hadden die etappe al gedaan, maar Vingegaard had die gemist vanwege ziekte. Verder nog wat over Laporte dat hij zijn fietshouding iets heeft aangepast naar aanleiding van windtunneltest en een langere stuurpen uitprobeerde.

1 2 ... 29 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.