Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 291 ... 349 350
I Langof

@Primoz Zomirp

Waarom is WK road race in Australië een uitdaging?

Het begint 30 km langs de oceaan met kans op waaiers. Misschien zien we hier de eerste ontsnapping, maar ze krijgen volgens mij geen ruimte. Tijdens de WK rijden ze zonder radio en dus met weinig info over tijdsverschil.
Daarna Mt. Keira met  7 km a 7% met uitschieters tot 15% met KOM p 41,9 km. In deze afdaling verwacht ik een sterke ontsnapping (Mohoric, VdP, WvA, ...) 20 km daarna Mt.Ousley & Mt. Pleasant (niet echt "pleasant " 1 km a 8% en dit moet jij 12 keer herhalen. 

Parcours is vergelijkbaar met WK Bergen waar Sagan won: ik denk niet dat Jacobsen of Groenewegen het pakken, maar, als sommige sprinters zoals Mads Pedersen Mt. Pleasant overleven, is er alleen  afdaling en 7 km sprint op de vlakte.

..."angebliche" hoogtestages (van Tom Dumoulin) ...

Volgens mij was Tom Dumoulin1 maar week in Livigno, en daarna zonder mondkapje en zonder Jumbo-Visma tenue een beetje op toeristische uitjes  in Milano en Pavia, zoals vrienden van zijn fanclub ons laten zien. 

Normaal is een hoogte verblijf van minimaal 14 dagen gewenst, aanbevolen wordt een duur van ongeveer 18-21 dagen, maar voor een salaris van 2 miljoen per jaar, voor de vedette van de ploeg, de natte droom van zijn FB fanclub, voor een idool en held is blijkbaar 1 week helemaal genoeg....

Murcia

'@Yeez
Het gaat hier niet om aan de kant schuiven maar om het al dan niet verlengen van zijn contract. Daarbij mag en zal zijn vaccinatie standpunt gewoon een rol spelen aangezien de protocollen bij mijn weten nog steeds in acht worden genomen. Je verschuift hier de doelpalen door net te te doen of ik en anderen hebben gepleit voor ontslag. Een werkgever zal niet graag de komende jaren alles aan de kant willen schuiven voor Hofstede. Dat ze wachten om hem een nieuwe aanbieding te doen is voor mij al veelzeggend.

Michieltje

Ik scheer Engel en Hofstede helemaal niet over 1 kam, lol. Dat je wappie laf gescheld vindt, boeit me niet. Zie het als een geuzennaam. En wat Murcia zegt. En als je al begint te doen van bah bah bij de woorden wappie en egoist ti raleigh, dan kan je internet beter totaal mijden.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Gezellig weer hier!

peerduell

Kan er gestopt worden met het gezeur over een onderwerp dat in andere gremia thuishoort.Ik wil het over wielrennen hebben en gespeend blijven van meningen/stellingnames over Corona en vaccinatie. En tot @Murcia,als je niets weet over de achtergronden van Hofstede en de reden voor zijn weigering,die misschien heel plausibel zou kunnen zijn dan moet je stoppen met mensen te "framen".Ik wil het er verder niet meer over hebben.Terug naar de sport.

Yeez

'@murcia hij is 1 van de minste van de ploeg. Zeeman heeft al eerder gezegd dat dit totaal geen rol speelt. En nogmaals: wat heeft het de ploeg voor nadelen bezorgd dat hofstede niet gevaccineerd is? Kregen daardoor meer renners covid of is hofstede daardoor een groter gevaar geweest? Volgensmij niet

ti-raleigh

'@ Michiel.
Klopt. Mede daarom zit ik niet op Twitter, Facebook, Instagram, etc....
@ Yeez / Peer
Jullie hebben gelijk. Laten we het weer over wielrennen hebben. I rest my case.

Michieltje

Volgens mij mocht Hofstede door zn weigering een tijdlang niet koersen van de ploeg. Logsich dat hij daardoor geen gevaar vormde

Murcia

'@peer
Heeft met framen niks te maken en het stoort mij dat mensen zo snel bepaalde termen van mij afkeuren om dan zelf maar dit soort dingen er in te slingeren. Mijn opvatting over Hofstede is precies wat ik heb opgeschreven en ook niet meer dan dat maar ik kan slecht tegen het selectief kritisch zijn over berichten. Mijn reactie was op iets wat @Fanny had neergezet en waar ik het mee eens ben met mijn redenen daarvoor. Als dat hier niet mag, ben ik vrij snel vertrokken. Voor de rest inderdaad terug naar de actualiteit al blijf ik erbij dat Hofstede en diens wachtkamer status daar gewoon bij hoort.

PS: Michiel heeft volkomen gelijk dat ze geen nadelige Covid gevolgen konden ondervinden omdat ze hem niet lieten koersen. Maar een werknemer die verder volledig fit is niet laten rijden is op zichzelf al nadelig. Men moet al genoeg schipperen met zieke en geblesseerde renners, om dan nu te schuiven met je ploeg vanwege een fitte renner zal niet tot tevreden gezichten hebben geleid.

Laatst gewijzigd
AWestie

Tom heeft dit jaar al meerdere lange sessies gehad, dan kan een week hoogtestage ook al effect hebben. Verschilt ook per persoon, @ILangof

Adrianus en Patrick

Zonder Roglic en Kruiswijk heeft JV ook weinig te zoeken in de Vuelta.
Doodzonde dat TD hier niet als kopman uitgespeeld kan worden.

Rijden voor een 10e plek voor Kuss of een etappe overwinning is eigenlijk te weinig voor een ploeg van dit kaliber.

skylimit

'@LB117 Rohan Dennis is natuurlijk de kopman voor de Vuelta. Hij gaat verrassen als de vernieuwde verbeterde versie van Dumoulin 1.0.

Adrianus en Patrick

Ik laat mij graag verassen dan

Yeez

'@murcia bedoel. Wat hadden die nadelige gevolgen kunnen zijn dan? In het voorjaar waren renners aan de lopende band besmet. Ook zonder hofstede. En zij waren wel gevaccineerd

Michieltje

Dennis en Kuss voor een ak, mooi toch, Lekker aanvallend rijden, Kooij mee voor de sprints.

Cen Morawec

'@AWestie

Ik ben met je helemaal eens. Tom Dumoulin heeft weinig trainingen nodig. Het belangrijkste is, dat hij het naar zijn zin heeft.

Murcia

'@Yeez
Nog 1 keer en dan hou ik op over het onderwerp maar het is wel zo netjes om op je vraag te reageren. Er was al een negatief gevolg want de werkgever moest een volledig fitte werknemer doorbetalen terwijl deze door zijn eigen keuze geen tegenprestatie verrichtte. Ik ken geen werkgever die dit fijn zou vinden. Als Hofstede niet kon/kan worden ingezet moet je schuiven met het programma van andere renners of met minder renners starten, niet het grootste probleem maar wel een vermijdbare en dus negatief gevolg van de keuze van het niet vaccineren. En tenslotte, dat andere renners alsnog besmet raakten doet niets af aan het feit dat een ongevaccineerde nog steeds vele malen besmettelijker is dan een gevaccineerde. En dat heeft weer een status-aparte tot gevolg waarbij hij niet kan meedoen aan trainingskampen met de huidige protocollen en dus dat belangrijke concept voor het succes mist. Je gaat om het risico voor je belangrijkste renners te vermijden hem ook niet met hun inzetten en dit terwijl Hofstede bij de uitstek de renner is in een ondersteunende functie voor het rondewerk.

Dit alles houdt dus in dat als je wel met Hofstede doorgaat er op de koop toe moet worden genomen dat de geschiedenis zich herhaalt en je dus een fitte werknemer niet kunt gebruiken. Prima, als je dat wilt maar lijkt mij gewoon dom en nogmaals nergens heb ik gezegd wat jij beweerde namelijk dat ze hem maar moesten ontslaan. Dat was een onjuiste weergave van mijn reactie.

Laatst gewijzigd
veld

'@lb117 Is het al zeker dat Roglic (en Kruiswijk) niet start in de Vuelta??

Barttej

Roglic heeft afgelopen zondag bij het criterium van Lugano gezegd dat ze pas op het allerlaatste moment gaan beslissen of hij zal starten. Vooralsnog wel nog steeds last van zijn rug.

tdola

Heeft daar niet gereden dan neem ik aan?

Barttej

Nee, bleef langs de kant staan.

KissMyAce2.0

Wie gaat er naar de crematie van LB117?

Yeez

'@murcia

“Er was al een negatief gevolg want de werkgever moest een volledig fitte werknemer doorbetalen terwijl deze door zijn eigen keuze geen tegenprestatie verrichtte”

Het was de keuze van de ploeg om hem buiten de selectie te laten. Niet zijn keuze. Verder een duidelijk punt, maar eentje die ik niet deel. Is ook niet erg natuurlijk, maar dan laten we het hierbij ;)

wieler4live

Jammer dat Teunissen vandaag niet op de sprint wachten denk dat hij kort had gezeten al had ik het idee(tijdens de rit) dat het geen slechte move was om met cavanja mee te springen maar voor de ontwikkeling van Kooij alleen maar goed op dit soort lastige finales te rijden

In Burgos (waar ik niet veel van verwacht qua uitslagen) hadden ze voor deze aankomst geen geschikte renners voor deze etappe misschien een sprintje morgen met David

Michieltje

Gezien Teunissen zn mislukte poging gisteren op 1,5 km, al was die puist denk ik wel wat steiler dan vandaag, leek Kooij (die zich prima voelde vandaag) een prima keus

Laatst gewijzigd
1 2 ... 291 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.