Mooi geschreven uitgebreid verhaal over de bescheiden JV renner King Koen Bouwman (Koen Blauwman) in het sportmagazine/blad Helden.
Hij wil graag dit jaar het WK in Australië rijden met daarnaast een keer in de komende jaren, de TdF, al weet hij dat dit moeilijk zal zijn bij zo een goede sterke ploeg als JV.
https://twitter.com/HeldenMedia/status/1556585019258421249/photo/1
Daarnaast in sportmagazine Helden ook andere leuke verhalen over Nederlandse topsporters.
Voor mij als betalende een top sportblad met verhalen geschreven door o.a. Barbara en Frits Barend.
Ik denk dat er binnen niet al te lange tijd ook nog wel een verhaal in komt van onze TdF winnaar Vingegaard en zijn route naar de gele trui.
Quote: IDL; "Het zal wel één van de laatste kunstjes worden van Kelderman in een BORA-shirt. Misschien had hij wel bijgetekend als Jumbo-Visma zich niet had gemeld. Zijn oude liefde heeft hem echter verleid om terug te keren naar waar het allemaal begon."
Bij IDL een stukje over Kelderman. Ik ben blij dat hij weer terugkeert op 't oude nest.
Naast Roglic en Vingegaard is er behoefte aan derde klassementsman, al is Kruijswijk nog steeds goed bezig,
Met Valter erbij wordt 't weer een goede bezetting van de Giro.
De vergelijking die IDL maakt is wel aardig, maar hangt er natuurlijk compleet van af hoe je er naar kijkt. Bora heeft een mooie voorraad subtoppers inderdaad en met Hindley en Vlasov twee dikke podiumkandidaten. Als je zoals Kelderman dan tegen ongeluk aanloopt kan je minder snel meedingen met Jai en Aleksander en knecht je sneller dan je wil voor Higuita of Schachmann.
Waarschijnlijk is de voorlopige deelnemerslijst van de organisatie gepubliceerd. Ik zie in ieder geval bij iedere ploeg nu heel veel namen staan en meestal is dat dan het geval.
Matige steun bergop (mocht Roglic voor een klassement gaan) lijkt me met die selectie overigens nogal overdreven. Hij heeft met Kuss één van de beste pure klimknechten van het hele peloton mee en daarnaast zie ik nog Bouwman, Dennis en Gesink. Lijkt mij een prima ploeg om een kopman in de bergen mee te ondersteunen.
Boven, Van Bekkum en Ryan verlengen bij 't opleidingsteam.
Owen Geleijn gaat kennelijk dezelfde weg als Pluimers, Het team bestaat nu uit 12 renners en ik las ergens dat zij naar 16 renners willen groeien. De namen die rondzingen zijn Kockelmann, Michotte en wat mij betreft is Pickering een goeie.
Dat zal betekenen dat Lou van Belle de stap omhoog gaat maken, dan kennelijk met Staune per 1/8 of al eerder.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.