Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 297 ... 349 350
S. Morgenstern

Waarom zou dat betekenen dat Van Belle en Staune volgend jaar de stap omhoog gaan maken?! Ik kan de gevolgtrekking niet helemaal volgen.

AWestie

Don't we all S. Morgenstern, don't we all.

kelderfan

"Ja @Goldone123
Van Belle doet mee en ik had ook begrepen Staune en Hagenes, maar de deelnemers vanuit Noorwegen moeten nog worden toegevoegd.

kelderfan

'@S.Morgenstern
DSM is voor jou beter om te volgen.
JV meldt dat Geleijn en Pluimers gaan verrekken en dat drie jongens gaan verlengen. Dus hoe zit dat met jou duim.

S. Morgenstern

Wat is dit voor reactie joh? Ik stel gewoon de vraag op basis waarvan jij die conclusie over Van Belle en Staune trekt.

kelderfan

Sorry voor de reactie. Het zal de warmte zijn, Maar waarom die vraag naar de bekende weg.
JV geeft aan 3 verlengen en 2 moeten helaas afscheid nemen. Dat betekent dat alleen Van Belle in 't niemandsland gaat belanden. Dan is toch de logische stap, dat Van Belle doorgroeit naar de hoofdmacht; alleen staat nog open per wanneer.
Ook Staune doet 't goed en heeft met o.a. Gloag gestreden. Dus is 't niet meer als logisch dat ook hij de stap gaat zetten.
Alleen dus eerder als de planning aangeeft.

Maillot à Pois

Van Belle heeft inderdaad eerder aangegeven dat de Tour de l'Avenir een doel was en staat aangekondigd op PCS.
Maar toen de teams voor de Tour de l'Avenir werden aangekondigd, was het een grote verrassing dat Nederland daar niet bij stond.
Ik had enigszins verwacht dat dat nog wel ging aangepast worden, maar tot op heden heb ik daar nog geen aankondiging van gezien.
Op de officiële site staan ze er alvast nog steeds niet bij
https://tourdelavenir.com/en/teams-riders/

Quesada Quesada

Pluimers heeft op instagram ook aangegeven Tour de l'Avenir te gaan rijden.

S. Morgenstern

Het betekent dat ze er met Van Belle waarschijnlijk nog niet uit zijn, dus dat het de afweging is of ze hem voor één jaar bijtekenen, met de optie om volgend jaar te kijken of ze hem daarna naar de WT-ploeg laten overstappen*, of dat ze nu een contract tekenen waarmee hij ook meteen na 2014 al zekerheid heeft over te stappen. Of ze hebben hem inderdaad al voor volgend jaar voor de hoofdmacht getekend, maar daar lijkt nu toch helemaal niets op te wijzen? Ik kan echt niet volgen waar nu uit zou blijken dat dat laatste het meest logische is. Hetzelfde voor Staune, die zou best eerder over kunnen stappen als dat nodig is, maar de verlengingen van vandaag geven geen aanleiding om dat nu opeens als een grote waarschijnlijkheid te zien.

Ik denk dat het vooral iets is wat jou een goed idee lijkt. Je goed recht en daar kun je prima redenen voor hebben, maar dat is vervolgens nog geen reden om deze ontwikkelingen daar naartoe te trekken en te doen alsof je dus nu wel de conclusie kunt trekken die je graag wil trekken.

*Waarbij Van Belle wellicht ook kan schemeren met andere opties, waardoor het voor de ploeg dus moeilijker is om de eigen opties open te houden en ze nu een keuze moeten maken voor 2014, waar dat bij Boven waarschijnlijk niet zo zal zijn geweest.

Laatst gewijzigd
Timothy12

'@Maillot à Pois
Op de Franstalige versie is het al wel aangepast
https://tourdelavenir.com/equipes-coureurs/

Maillot à Pois

'@Timothy12 @Quesada
Bedankt, mooi nieuws!
En ik had moeten weten dat ik de Franse versie eens moest checken, de update is uiteraard met de Franse slag gebeurd ;-)

kelderfan

Oh, ja ook Hessmann doet mee aan de Tourdelavenir volgens PCS dan.
@S.Morgenstern
JV heeft toch zelf aangegeven, dat er mogelijk een Developmentrenner door gaat stromen en mogelijk nog een buitenkans bij d WT-jongens. Ik noem maar een Narvaez, die wel of niet gaat bijtekenen bij Ineos.

wieler4live

Volgens de wielerflits podcast zijn voor de Vuelta zeker :
AFFINI Edoardo
GESINK Robert
KUSS Sepp
TEUNISSEN Mike
HARPER Chris

En nog onzeker door verschillende reden
DENNIS Rohan
FOSS Tobias
ROGLIC Primoz
OOMEN sam
HOFSTEDE Lennard
ROOSEN Timo
VAN DIJKE tim
VINGEGAARD Jonas

Misschien interessant om het zelf te luisten maar de keuze is niet reuze zoals ze zelf ook zeggen.

S. Morgenstern

Wielerflits heeft gemeld dat er misschien nog iemand gehaald wordt, of dat Hofstede misschien nog nodig is, of dat ze er voor kunnen kiezen om volgend jaar de oplossing te vinden bij het eerder doorschuiven van een belofte renner. Dat is niet gemeld als een én én én..

Daarmee lijkt de kans dus heel klein dat Staune en Van Belle dus al zeker zijn als toevoeging voor op zijn laatst 1 augustus van volgend jaar.

Quesada Quesada

'@wieler4live: en Bouwman?

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

'@kelderfan
dat klopt, Duitse selectie is eerder vandaag vrijgegeven, met Hessmann inderdaad

wieler4live

Heeft een kwetsuur aan de knie en starten daarom ook niet in de vorige koers Harper is zijn vervanger

Laatst gewijzigd
madeinstars

De Vuelta gaat wel een magere ronde worden, ben ik bang. Hoop ziek, zwak en misselijk.

Robert

Voor wat het waard is. PCS geeft sinds vandaag hofstede in de selectie voor de Vuelta.

Normaal gesproken een prima kracht, maar nog niet zoveel km in de benen. Wel burgos vorige week gereden.

kelderfan

Ja dat wordt nog een probleem om 8 fitte renners te selecteren voor de komende Vuelta.
Wel is het verrassend, dat Bouwman er niet bij kan zijn en dat hij wordt vervangen door Harper en met Foss is er toch wat geks aan de hand. De wisselingen in gewicht is echt apart en ook de rede, dat hij zo weinig wordt ingezet.
Wat dat betreft zou je mogen stellen, dat er nog allrounder bij gaat komen voor volgend jaar, want de TdF is toch veeleisender dan je zou denken. Daarbij speelt ook Corona een grote rol.

Sandy Casar

Ik denk dat de volgende 8 worden geselecteerd:
Affini
Harper
Roglic
Oomen
Gesink
Teunissen
Kuss
Dennis

S. Morgenstern

Foss heeft een ongeluk gehad op training, waardoor hij nu weer achteruit was geslagen. Noors artikel is hier van de week gedeeld, niets geks aan.

Robert

Ik sluit me aan bij de selectie van Sandy. 1e reserve Timo Roosen

wieler4live

'@s.morgenstern
In de podcast hebben ze het er over dat hij heel veel schommelingen heeft met zijn gewicht en dat de ploeg en wss Tobias zelf het eerst uit willen zoeken waar dat vandaan komt voordat ze hem weer opstellen.

kelderfan

Ja @S.Morgensern
Hoe zit dat nu, want jij bent het beste geïnformeerd over DSM en JV..

Laatst gewijzigd
1 2 ... 297 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.