Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 309 ... 349 350
tdola

Ik denk dat dit weer ook niet in voordeel van roglic en kuss was, of vergis ik me daarin?

Hopen op beterschap maar rev op dit moment favoriet nr 1.

AWestie

Ja ja het is goed @kelderfan, de knechten lieten zich niet zien. Je zet het zo ongeveer onder ieder bericht vandaag. Kuss had er wel dichterbij mogen zitten en ik hoop dat de mannen daar achter er ook een keer langer bij blijven hangen. Feit is wel dat alleen het laffige Ineos (en BOH) er nog met meer bij zaten tegen het eind aan en dat we vooraf natuurlijk al wisten dat we niet de klimsterren van de Tour hier hebben rondtoeren.

YogiBear

Mooie uitslag in Korea voor 2023 development renner Menno Huising (en de hele ploeg van Willebrord Wil Vooruit). Net even zitten kijken (via Youtube) met Koreaans commentaar. Niet echt te snappen en dus geen idee of de rest niet beter kon of niet wilde.

Laatst gewijzigd
Yeez

Huising is sowieso een super groot talent

kelderfan

Wat betreft Huising. Hij wordt door Wielerrevue bij de vijf grootste beloftes gerekend.
In dat rijtje staan Van Uden, Van Belle (daar heb je 'm weer), Van der Meulen, Huising en Haverdings.
Nu is die Haverdings nog alleen te vinden bij de crossers.
Misschien wil Boven wel een crossploegje begeleiden. Hij lijkt nu goed onderweg met topper Van Aert.

kelderfan

Michel Hessmann met Davide Piganzoli in de achtervolging op Cian Uijtdebroeks. Achterstand c.a. 0:40
Daarachter rijden volgens mij Staune en Van Belle.

goldone123

3 man in de top 5 of 6 netjes.

kelderfan

ja @goldone123
En 4 man in de top tien. Hessmann 3e.; Ryan 5e.; Staune 6e. en Van Belle uiteindelijk 10e. en dat in een bergaankomst.
Helaas moet Hessmann zijn trui inleveren, want Cian heeft op een mooie wijze overgenomen. Foutje want Hessmann blijft in de leiderstrui en dat is toch echt goed voor een niet-klimmer.

Laatst gewijzigd
kelderfan

In de Deutschland Tour doet JV goed mee tussen de grote mannen.
Uiteindelijk wordt Mick van Dijke keurig 16e. in dezelfde tijd als de winnaar; Foss wordt 22e, Leemreize 25e. en Lars Boven
komt ook in de zelfde tijd binnen als 27e. Dus die jonge garde blijft leuk mee doen.

S. Morgenstern

Van Belle is op deze manier goed bezig een 'Staune'-contract af te dwingen (en om interesse van andere ploegen verder aan te wakkeren), mooie uitslag op zo'n klim. Hessmann helemaal verbazingwekkend met zijn 1.90 en richting de 80kg nog steeds aan de leiding. Dit zal hij geen dagen achtereen kunnen in de bergen, maar het geeft wel weer veel weg van zijn ontzettend grote motor.

Duitsland uitslag niet zo boeiend toch? Ik lees dat Kristoff wint in een sprint. Een mooie toptien van Van Dijke had dan nog iets geweest, met zijn allen binnen bollen tussen 16e en 27e niet echt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Mick had problemen met zijn ketting @S.Morgenstern. Hij had even daarvoor nog geprobeerd om weg te komen, maar helaas teruggepakt.
Maar met Van Belle zo'n zelfde contract als Staune lijkt mij een goed idee. Trouwens Ryan laat zich ook weer zien.

Borsje

Vond Mick in deze etappe (weer) zeer sterk rijden (deed meer dan binnen bollen). Mooi dat hij nu wit heeft (met twee ploeggenoten als naaste concurrenten).

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Gloag wel teleurstellend op wat zijn terrein zou moeten zijn.

EDIT: ha, covid blijkbaar. Dat verklaart het wel.

Laatst gewijzigd
Fanny

Bouwman is ook weer op de weg bezig na een langdurige en vervelende knieblessure waardoor hij jammer genoeg de Vuelta moest missen/afzeggen.
Gisteravond 2e geworden in de Profronde van Almelo na Terpstra en voor der Haar.
Nu zag ik twitter van JV dat hij morgenvroeg al aan de start staat met kopman Van Aert in WT koers van liefst 255km in Bretagne (Plouay).
Beste reisafstand dus van Almelo naar Plouay.
Zag hem afgelopen dagen op Strava al trainen met Van Aert rond de grenstreek van Maastricht.
Ik schat in dat hij de Canadese koersen Qeubec en Montreal op 9 en 11 september ook gaat rijden met de ploeg rondom Van Aert.

Laatst gewijzigd
tdola

Bretagne met van aert, van hooijdonk, eenkhoorn, bouwman, dekker, roosen en hofstede

Geen laporte is opvallend. Hofstede vlot hersteld van covid.
Roosen, dekker en bouwman terug in koers.

Canadese tweeluik lijkt me van aert, van hooijdonk, vd sande, roosen, laporte en nog 2. (Bouwman, hofstede, eenkhoorn, dekker, van dijke, hessman, foss).

kelderfan

Ja @Fanny
Dat is goed nieuws, want de ziekenboeg zit al aardig vol. Hopelijk gaat hij weer de goede kant op.
Ook Kruijswijk zou volgens PCS Quebec en Montreal gaan rijden. Die had ik dit jaar niet meer verwacht.

YogiBear

Ik gok dat PCS er naast zit (zoals regelmatig het geval is), maar laat me graag verrassen.

YogiBear

Ploegentijdrit nummer twee in Korea ook weer achter de rug. Huising nu eerste in het klassement.

Laatst gewijzigd
AWestie

Laporte is denk ik goed vermoeid na de Tour en Denemarken winnen. Snap ik wel, lang blok geweest voor hem. Goed dat de blessures wat verdwijnen verder.

kelderfan

'@YogoiBear
Zit PCS er vaak naast. Dat lijkt mij juist in de meeste gevallen niet correct.

Dat Laporte, Van Aert en Vingegaard vermoeid uit de TdF zijn gekomen, lijkt mij een juiste conclusie.
Laporte is denk ik door die valpartij even buitenspel gekomen. Maar die staat er weer in Canada.

kelderfan

Primoz Roglic heeft een nieuwtje in gesprek Rigoberto Urán komt naar buiten, dat zijn echtgenote in verwachting is.
Dus een 2e. is onderweg.

YogiBear

'@kelderfan Valt mij juist op dat PCS wat verder vooruit bij een koers juist extra te veel renners erbij heeft staan en soms wel uiteindelijk de halve selectie incorrect heeft. Wat mij betreft is een selectie pas correct als TJV hem heeft bevestigd.

Michieltje

Heeft Patlev ook humor of is t gereutel

'Als ik radio peloton mag geloven is Asker Jeukendrup de genius achter de prestaties van Jumbo-Visma', geeft de man van Quick Step-Alpha Vinyl aan. 'Zijn cv is in ieder geval indrukwekkend. Hij komt uit het triatlon, werkt ook voor het Red Bull Athlete Center. Maar mensen met zo’n brede expertise – die de theorie en de praktijk kennen – zijn zeldzaam. Uiteindelijk geldt voor wetenschappers hetzelfde als voor coureurs: velen voelen zich geroepen, weinigen zijn uitverkoren. Misschien moeten we Jeukendrup maar gewoon wegkopen bij Jumbo', sluit Lefevere zijn column in Het Nieuwsblad op zijn Lefeveres af.

AWestie

Asker was al aangesloten bij het ontwikkelen van de foodcoach app paar jaar terug.

kelderfan

Ja dat is heel begrijpelijk @Michiel, want Amber Kraak maakt reuzenstappen en wordt vandaag 2e. in een WT-koers Classic Lorient Agglomération - Trophée Ceratizit. Dat lijkt mij wel degelijk te maken hebben met de keuken. Goede voeding is echt wel belangrijk. Dan kan Amber die plek overnemen als bijbaantje.

1 2 ... 309 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.