Serieuze vraag: zou Van Aert er goed aan doen om te bedanken voor het Belgische team zolang renners uit de Quick-Step ploeg vooral voor hun eigen Quick-Step-ploeggenoten lijken te rijden? Zie het rijden van Evenepoel vorig jaar, het rijden van Sénéchal vandaag (die sleurde niet op kop van de groep voor Bardet, lijkt me) en de reactie van Alaphilippe na de wedstrijd ("ik gun het niemand méér dan Evenepoel"). Nogmaals: is een serieus bedoelde vraag.
In essentie natuurlijk een belangrijke vraag @nikolai: Ik denk niet dat Wout ieder jaar kopmanschap wil gaan delen met Remco. Voorlopig zijn zij namelijk de mannen voor de Belgen in eendagskoersen. Ik ga niet zo straf mee in ploegbelangen, die gaan pas in de finale van een WK meespelen als het moment zich daar voor leent. Als het parcours ook maar een beetje platter wordt (denk aan Glasgow), mag WvA meer eisen.
'@Nikolai
Ik denk niet dat Van Aert daar goed aan zou doen, integendeel, hij zou er zichzelf alleen maar buitenspel mee zetten.
Ten eerste heeft de Belgische bondscoach op het rijden van buitenlandse renners, ten tweede krijgt Evenepoel door deze wereldtitel binnen te halen sowieso een nieuwe status: op zowat elk parcours zal hij minstens medekopman, simpelweg omdat hij al eens bewezen heeft het af te kunnen maken. Ten derde ben ik ervan overtuigd dat Wout zelf altijd meer kans op winst heeft met Remco in het team dan zonder.
'@Cornelius
Die Kloppenburg heb goed gescout. Ook die zie ik wel zitten. Die staat ook op mijn lijstje.
Of de dames zijn moe en de regen werkt ook niet mee.
Toch nog een nieuwtje🤔 Want Vingegaard toch weer naar de Cro-Race. Geen gebroeders Van Dijke in de opstelling en dat is toch wel opmerkelijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.