Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 345 ... 349 350
Celine_DM

Geweldig nep

tdola

T wordt in 2023 3e jaar van kooij in wt team van tjv.
Of hij genoegen neemt met nog een jaar zonder gt!? 1e jaar was logisch en 2e jaar geen gt ook prima te verdedigen.

Begrijp de moeilijke spagaat tjv ook, gezien veel goede renners en aandacht op klassement. Maar zie ook dat contract afloopt na 2023, terwijl toppers (of toekomstige toppers) vaak tijdig worden verlengd. Hoop niet dat vanwege geen mogelijkheid gt rijden dat kooij t ergens anders gaat zoeken. Juist nl topper bij tjv extra mooi.

Tdf zal ie zeker niet rijden, dat begrijp ik. Giro en vuelta beiden superzwaar wrs. De ronde waar geen roglic/vingegaard aan start zal staan is evt zijn meest waarschijnlijke, maar ook combi met roglic niet onmogelijk (roglic, kooij, 2 vlakke knechten/sprintaantrekkers, 4 bergop Knechten).

kelderfan

Ja Kooij is goed onderweg om een toppertje te worden. Die gaat zeker zijn kans krijgen. Ik hoop dat JV hem snel zal laten bijtekenen. Hij is pas 21 jaar en de jeugd gaat steeds sneller komen, maar toch zou ik hem nog een jaar met zijn trein laten scoren, ook om nog sterker te worden.
De Giro lijkt mij de 1e. GT om te rijden voor Kooij, maar dit jaar is 't te zwaar en om er halverwege uit te stappen lijkt geen goeie zaak.
=
Van Empel komt er ook snel aan en die blijft maar scoren.

veld

Telt die overwinning van Vingegaard in Singapore als de vijftigste van het seizoen??

AWestie

Leuk hoe Van Baarle in LSRF in gaat op zijn transfer naar TJV. Fijn dat er nog zo'n sfeer hangt dat (Nederlandse) renners het gevoel hebben dat ze 'thuis' komen.

@Veld Nee, valt in de categorie criteriums die we ook wel kennen na de Tour.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: IDL/Marca;"We zullen op zoek moeten naar andere manieren om aan te vallen en de renners te gebruiken. Dit jaar hadden we Primoz en Jonas zeer goed geplaatst om Tadej aan te vallen, maar volgend jaar weet ik niet wat ons te wachten staat. Het belangrijkste is om een heel compleet team te hebben om verschillende situaties het hoofd te kunnen bieden."
In Marca vertelt Sepp, dat de UAE weer sterker is geworden met de komst van o.a. Adam Yates. Derhalve zegt hij met die laatste zin, dat JV goed moet nadenken over wie meegaan naar de TdF 2023.

madeinstars

Dat is wel een interessant concept: goed nadenken over wie er mee gaan naar de Tour.

AWestie

Kuss is nou ook niet echt te betrappen op flinke uitspraken. Hij zegt zelfs praktisch ieder interview wel dat hij pas laat in het seizoen op stoom komt.

Dan mis ik toch een beetje Bennett bij het team. Zijn kop toen hij er achter kwam dat Froome een 'Landis' deed: Onbetaalbaar.

kelderfan

Die mis ik ook wel een beetje. Gauw terughalen aub die George Bennett..
Maar die Fem maakt veel goed.

Fanny

Bennett mis ik totaal niet.
Heeft zich dit jaar weinig laten zien behalve in de minder belangrijke koersen Leon en Langkawi.
Daarvoor zijn misschien betere en wellicht goedkopere renners voor in de plaats gekomen voor JV.
Dus terughalen hoeft voor mij niet.
Viel in de laatste Giro voor JV erg door de mand toen hij de aangewezen kopman was.
Heeft denk ik zijn beste tijd gehad bij TJV.
Geen over/veel winnaar als superklimknecht.

Cornelius

Zelfs in Langkawi vond ik Bennett geen al te beste indruk maken. Meer dan 2½ minuut verloren op Sosa in rit 3.

T80JZ

Hoe kun je de plank zo misslaan? Terwijl het maatschappelijk debat gaat over de duizenden arbeiders die de dood vonden bij de bouw van de stadions in Qatar voor het WK later dit jaar, laat Jumbo bouwvakkers gezellig de polonaise lopen in een WK reclame. Amnesty: ,,Het toernooi is omstreden. Veel bedrijven zijn dan ook terughoudend in hun uitingen. Ik ben verbaasd dat Jumbo een polonaise laat zien. Dat past niet bij het beeld wat we hebben van Qatar.’’ Hoe het ook anders kan? Verschillende sponsoren van het Nederlands voetbalelftal, waaronder hoofdsponsor ING en Albert Heijn, reizen niet mee met Oranje naar het WK voetbal in Qatar vanwege de mensenrechtensituatie in dat land. ING zal rond het WK ook geen campagne voeren.

Michieltje

Plank misslaan? Laten we nu gewoon lekker voetbal gaan kijken en niet continue met de vinger zwaaien en wijzen. Of t nu de tietenman is of Jumbo. Too late, too little vooral. 10 jaar geleden waren de misstanden al bekend en werd er vooral gezwegen. Wat helpt het geen reclame over t WK te maken? Voor de buhne ja.

ps: die 6500 doden vielen bij de bouw van de gehele infrastructuur, niet alleen de stadions

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik zie de reclame net voor het eerst, er zit zelfs een ploegwagen van TJV in! De marketingafdeling had vooral iets langer moeten nadenken: diverse sponsors van de KNVB overwogen al lange tijd om niks te doen, het enthousiasme voor het WK is volgens mij zelfs lager dan WK's waar we niet eens meededen en om per slot van rekening bouwvakkers in meerdere shots te laten hossen getuigt van weinig politieke antenne.

Wat is er mis met vingerwijzen bij het schenden van mensenrechten in een land? Er zijn genoeg leukere en nuttigere dingen te doen dan een potje ballen kijken in een zandbak waar bloed vloeit, wat mij betreft.

Michieltje

Ik hoef dat niet maandenlang elke dag, meerdere keren per dag te horen. Daarnaast is er niks mis mee om de misstanden te benoemen, alleen dat gekapittel heb ik een broertje dood aan. Men buitelt nu over elkaar heen wie het meest verontwaardigd is en wie niet deugt. Segers die serieus in de camera kijkt en zegt dat hij niet gaat kijken, daar schiet ik van in de lach.

Vanaf nu ook commentaar op elk evenement in een land welke niet deugt? Moeten we Team UAE cancelen? Zenden we FI niet meer uit op bepaalde circuits...?

Laatst gewijzigd
AWestie

Begrijp ik ook hoor, al snap ik ook dat een principiële man als Segers zoiets zegt.

Dit is een evenement waar bewezen direct bloed aan kleeft, met meerdere heldere rapporten. En het liefst heb ik een wielerpeloton zonder oliesponsors en ik ben blij dat er zelfs nog iemand met verstand in de bovenkamer is door de F1 in Sotsji te annuleren. Maar dat zijn dan zelfs nog gradaties, cru gezegd. Commentaar op foute regimes heb ik graag en wedstrijden of teams waar het geld stinkt kunnen me ook gestolen worden.

Wat anderen doen heb ik maar beperkt invloed op, maar ik zal wel mensen vragen wat hen dan beweegt.

Michieltje

Fair enough. En eigenlijk zou de FIFA ook aan de schandpaal moeten worden genageld. Corrupe malafide bende die dit soort landen dit soort evenementen toekent. Blatter weg, en je hoopt dan...maar die Infantielo is net zo'n jan doedel

Laatste man

De F1 afschaffen zou überhaupt een goede stap zijn, maar goed. Domme sponsor actie van Jumbo, gewoon smakeloos en niet lollig.

Verder is de FiFa (vooral Blatter en zijn rol met rijke Qatarezen) uiterst dubieus. Het voetbal is sowieso een vorm van moderne slavernij waar geld verdienen aan de handel van mensen prioriteit nummer 1 is..

NRC podcast ‘De coupe van Qatar’ is prettig om te luisteren.

Maillot à Pois

Akkoord dat je wel even bezig kunt blijven als je elk evenement in elk land waar iets op aan te merken valt moet gaan boycotten - en dan blijft het niet beperkt tot landen in het Midden-Oosten overigens.
Maar hier gaat het wel om misstanden die rechtstreeks met het evenement zelf te maken hebben, niet louter met misstanden in het land in kwestie. Niet alleen de uitbuiting en de doden die gevallen zijn bij het uitbouwen van de infrastructuur, ook de airco die op volle toeren gaat draaien in die stadions. Ook dat is in zowel klimatologisch opzicht als binnen de huidige energiecrisis toch behoorlijk bedenkelijk. Voetbalsupporters mogen uiteraard van het spelletje blijven genieten, maar enige terughoudendheid in reclamecampagnes is dan toch wel aangewezen.

Poeksel

Gewoon onbegrijpelijk dom, die feestende bouwvakkers. Ik denk dat Jumbo dat zelf ook wel gaat inzien en ze de spot gaan aanpassen of terugtrekken.

Michieltje

Bouwvakkers zijn nu eenmaal qua beeld de ruwe bolster blanke pit, de mannen die van voetbal houden met hun bilnaad zichtbaar als ze bukken om een biertje uit t krat te halen. We leven echt in een tijd van cancelen/aanpassen. Die vette Taylor Swift weet er alles van.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Supermarktketen Jumbo begrijpt de ophef niet die is ontstaan na het verschijnen van hun eerste WK-commercial op televisie. “Wacht maar tot jullie onze tweede commercial zien waarin een groep homo’s in polonaise de gevangenis in loopt.”

In de derde commercial neemt Frits van Eerd, gespeeld door Ronald de Boer een envelop aan van Sepp Blatter, gespeeld door Frank Lammers. Wat er precies in die envelop zit blijft onduidelijk, maar de mannen hebben duidelijk zin in een feestje!

Interim-directeur Ton van Veen vindt de ophef allemaal erg overdreven: “Als je ook al geen WK-commercial mag maken met bouwvakkers die de polonaise dansen rond hun werkplaats mag je helemaal nergens meer een commercial over maken.”

Michieltje

En dan allemaal mannetjes en vrouwtjes los op Twitter...ik vind het zo hilarisch. Jumbo zal nav de OPHEF wel besluiten tot een aanpassing. En de criticasters glimmen weer van trots

https://www.ad.nl/binnenland/verontwaardiging-over-wk-reclame-jumbo-met-hossende-bouwvakkers-dit-komt-als-een-boemerang-terug~ac78ab4b/

Laatste man

Je maakt jezelf het drukst van iedereen om de reactie. Het is gewoon een domme reclame van Jumbo, volgens mij vrij simpel.

Michieltje

LOL Van iedereen nog wel. Ik vermaak me, ik lach erom, ik maak me niet druk zoals 'jullie'.

Ik zie het voor me, iemand ziet ie reclame, wordt boos en pakt zn smartfoon hop naar Twitter en dan in minder dan 140 tekens je boosheid ventileren. Wat een leven.

Reclame niet meer te zien, Schreeuwers hun zin gekregen en we gaan weer over tot de orde van de dag, op naar de volgende ophef.

Laten we het maar weer over wielrennen hebben.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 345 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.