Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 41 ... 349 350
Sandy Casar

Giroploeg 2022 volgens in de leiderstrui

Voorlopige selectie Jumbo-Visma Giro d'Italia 2022

Tom Dumoulin
Tobias Foss
Sam Oomen
Jos van Emden
Pascal Eenkhoorn
Edoardo Affini
Chris Harper
Koen Bouwman

Murcia

Dank Casar!
Keurige ploeg met tot mijn tevredenheid het debuut van Pascal en Oomen die met zijn oude kopman weer aan de bak mag, In mijn voorspelling stond Kruijswijk op diens plekje maar dit is een zeer goede vervanger.

tdola

Ik had kooij wel willen zien ipv eenkhoorn, maar kan hier ook mee leven.

kelderfan

Ook volgens WF inmiddels met volledige selectie voor de Giro rondom Dumoulin en Tobias Foss.
Toch Harper en geen Gesink. De grote verrassing is dan toch Pascal Eenkhoorn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Zeker een mooie ploeg rondom de kopmannen Tom Dumoulin en Tobias Foss.
Geen Gesink, maar wel Harper en verrassing Pascal Eenkhoorn.

Anas

Geweldig team in de Giro! Astana kan net zo sterk zijn, maar perfect om een ​​race te controleren. Tom met die oude vrienden Jos, Sam en Koen.
Tom nog nooit zo'n goed team aan zijn zijde gehad.
(als leider zonder de TDF te tellen)

T80JZ

Zowel de Tour als de Giro met een hele sterke ploeg. Ik kijk er nu al naar uit.
De discussie over Eenkhoorn en de grote ronde kan gelukkig worden gesloten.
In het verleden liet Dumoulin de AGR links liggen ivm zijn voorbereiding op de Giro. Dit jaar heeft de liefde voor die koers gewonnen. Al kan dat ook komen omdat de AGr dit jaar een week eerder wordt gereden.
Gesink vooral reserve voor de 6 aangewezen renners lijkt me, al kan Benoot daar ook voor in aanmerking komen.

KJP

Ineos lijkt op voorhand toch echt wel een stuk sterker dan het team wat Jumbo opstelt in de Giro. Zowel qua kopmannen als qua knechten.

Yeez

Een goede Dumoulin kan de giro winnen

Anas

'@KimJungPoels Carapaz zal sterk zijn, maar Viviani zal een voorsprong hebben. Dus het team zal naar mijn mening minder sterk zijn met 2/3 echte klimmers aan zijn zijde inclusief GH natuurlijk

KJP

Goh, als je kijkt wat er nu bij Ineos lijkt te gaan krijgt Viviani eigenlijk niemand voor zichzelf alleen mee. Swift en Hayter zullen hem wellicht wat helpen in finales, maar dat zijn gasten die ook in het midden en hooggebergte meer dan hun rol kunnen vervolgen voor Carapaz & Tao. Puccio is een super ervaren wegkapiteit. Pidcock is een beetje afwachten hoe die in vorm gaat zijn na de klassiekers.

Porte is een knecht van buitencategorie zoals je die in de Giro zelden ziet rijden voor een kopman. En indien Carapaz het duidelijk wint van Tao, dan heeft hij daar ook nog eens een ervaren rot aan. De selectie van Ineos is gewoon echt in alle facetten beter zoals die nu op papier staat voor de Giro.

Sjonge Jonge

Ik ben het met je eens dat Ineos (op papier) een betere selectie heeft dan TJV.
Maar om nu te beweren dat Swift een belangrijke rol kan vervullen in het hooggebergte lijkt me wat overdreven.

Anas

Ik denk dat Pidckok een vrije rol zal hebben en zijn dagen zal kiezen .... je overschat Puccio ook een beetje, maar ik ben het eens met het trio Carapaz, Hart, Porte. Al is het niet veel om een ​​koers als de Giro te controleren. Conclusie meer diepgang voor Jumbo en misschien iets betere kwaliteit voor Ineos op de laatste 2 mannen in de bergen

KJP

Swift is gewoon een hele behoorlijke klimmer die prima een aantal kilometers voor zijn rekening kan nemen vanaf de voet van de klim hoor. Dus ja die kan zeker zijn rol spelen.

Daboytommy

Op Sporza staan meerdere interviews met renners van JV (de Belgen + Roglic).
Tiesj en Tosh meerdere klassiekers. Tosh geen grote ronde.

Quesada Quesada

Ha, leuke Giro selectie!

AWestie

'@Daboytommy Zo zie je eigenlijk het verschil duidelijk. Bij Lotto has Tosh gegarandeerd een of zelfs twee grote rondes als hij wilde. Nu nada.

Rawolf

Vorig jaar moest van der Sande eigenlijk nog weg bij Lotto, mocht blijven vanwege roep kopmannen.
Dus je uitspraak betwijfel ik enigzins AWestie :p.

Jumbo natuurlijk wel veel sterkere ploeg dan Lotto Soudal momenteel

Barttej

De Vuelta staat ook op het programma van Roglic.

S. Morgenstern

Hij reed de laatste vier jaar één of twee grote rondes per jaar bij Lotto. Zie geen reden om er aan te twijfelen dat dat na zijn sterke 2021 anders zou zijn

Murcia

Tosh had een prima interview op Sporza ,onderschatte renner die op de juiste manier (met de benen) antwoordde op de ploeg die hem eigenlijk kwijt wilde en alleen dankzij Wellens en diens vrijwillige salariskorting kon blijven. Uitstekend seizoen gehad en nu veel meer dan bij Lotto de helper in het Vlaamse voorjaar. Lijkt mij net als Nathan vorig jaar perfect te passen bij de ploeg.

Quesada Quesada

Deftig programma voor Milan Vader: https://www.pzc.nl/sport-in-zeeland/voor-milan-vader-is-jumbo-visma-next-level-ik-lag-al-op-de-kamer-met-primoz-roglic~a7d17968/

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Barttej hoe kom je aan die info?

IK

Ik zie ook op de website van RTVSlo "de Vuelta" in de wedstrijdkalender van Primoz.
Bron: https://www.rtvslo.si/sport/kolesarstvo/roglic-zame-bi-bilo-lepo-ze-da-bi-koncal-tour-in-sel-se-na-vuelto/608203

Dat betekent drie klassiekers en twee grote rondes Rogla vs Pogacar.
Volgens mij hebben we een lang en buitengewoon interessant seizoen voor de boeg. Ik wens TJV en Primoz sterke benen, moed en geluk op weg naar geel in Parijs.

Yeez

De vuelta zal onder voorbehoud zijn gok ik

1 2 ... 41 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.