Zowel de Tour als de Giro met een hele sterke ploeg. Ik kijk er nu al naar uit.
De discussie over Eenkhoorn en de grote ronde kan gelukkig worden gesloten.
In het verleden liet Dumoulin de AGR links liggen ivm zijn voorbereiding op de Giro. Dit jaar heeft de liefde voor die koers gewonnen. Al kan dat ook komen omdat de AGr dit jaar een week eerder wordt gereden.
Gesink vooral reserve voor de 6 aangewezen renners lijkt me, al kan Benoot daar ook voor in aanmerking komen.
Goh, als je kijkt wat er nu bij Ineos lijkt te gaan krijgt Viviani eigenlijk niemand voor zichzelf alleen mee. Swift en Hayter zullen hem wellicht wat helpen in finales, maar dat zijn gasten die ook in het midden en hooggebergte meer dan hun rol kunnen vervolgen voor Carapaz & Tao. Puccio is een super ervaren wegkapiteit. Pidcock is een beetje afwachten hoe die in vorm gaat zijn na de klassiekers.
Porte is een knecht van buitencategorie zoals je die in de Giro zelden ziet rijden voor een kopman. En indien Carapaz het duidelijk wint van Tao, dan heeft hij daar ook nog eens een ervaren rot aan. De selectie van Ineos is gewoon echt in alle facetten beter zoals die nu op papier staat voor de Giro.
Ik denk dat Pidckok een vrije rol zal hebben en zijn dagen zal kiezen .... je overschat Puccio ook een beetje, maar ik ben het eens met het trio Carapaz, Hart, Porte. Al is het niet veel om een koers als de Giro te controleren. Conclusie meer diepgang voor Jumbo en misschien iets betere kwaliteit voor Ineos op de laatste 2 mannen in de bergen
Tosh had een prima interview op Sporza ,onderschatte renner die op de juiste manier (met de benen) antwoordde op de ploeg die hem eigenlijk kwijt wilde en alleen dankzij Wellens en diens vrijwillige salariskorting kon blijven. Uitstekend seizoen gehad en nu veel meer dan bij Lotto de helper in het Vlaamse voorjaar. Lijkt mij net als Nathan vorig jaar perfect te passen bij de ploeg.
Ik zie ook op de website van RTVSlo "de Vuelta" in de wedstrijdkalender van Primoz.
Bron: https://www.rtvslo.si/sport/kolesarstvo/roglic-zame-bi-bilo-lepo-ze-da-bi-koncal-tour-in-sel-se-na-vuelto/608203
Dat betekent drie klassiekers en twee grote rondes Rogla vs Pogacar.
Volgens mij hebben we een lang en buitengewoon interessant seizoen voor de boeg. Ik wens TJV en Primoz sterke benen, moed en geluk op weg naar geel in Parijs.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.