Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 43 ... 349 350
kelderfan

'@Murcia +1
Het is prima dat zij hun verantwoordelijkheid nemen. Hopelijk blijft bij 1 renner.

Petje

Iedereen krijgt omicron, het is vreselijk besmettelijk maar voor 99% ongevaarlijk. Jumbo doet dit ok, omdat het moet. De overheden moeten normaal gaan doen. Spanje gaat zelf het goede voorbeeld geven.

Bulcke

Omslaan

Bulcke

Met de ervaring van Plugge en het maar langzaam weer op niveau komen van Kruijswijk kan ik me welk voorstellen dat ze zo voorzichtig zijn.

T80JZ

Dumoulin gisteren: Met mijn deelname aan de Amstel Gold Race ben ik zelf heel erg blij. Door de verplaatsing, een week eerder, kwam het net uit. Ik ga de Amstel rijden en meteen op hoogtestage. Dan kan ik drie weken op stage voor de Giro. Ik wist het al een tijdje. En als de Amstel in dezelfde week was gevallen als altijd, was het niet gebeurd.”

Xevar

Ga er maar vanuit dat veel andere ploegen lang niet zo rigoreus en streng met corona omgaan als Jumbo.

En inderdaad, vroeg of laat krijgt iedereen Omicron. Als je als sportploeg een beetje slim was had je al je sporters bewust besmet laten raken in het off-season. ;)

Yeez

Zal niet alleen om besmetting gaan, maar ook om niet met zoveel mogelijk man in Spanje in quarantaine te moeten.

Verder vind ik het niet de plek om inhoudelijk over coronabeleid te gaan discussiëren. Daar zijn andere plekken voor.

kelderfan

Maar niet iedere sporter reageert 't zelfde op besmetting toch. Als je daardoor geen goede voorbereiding hebt, wordt 't een lastig voorjaar. Dat wordt je dan ook niet in dank afgenomen.😢

AWestie

Ik ga er niet echt van uit, want ik weet niet precies hoe erg de protocollen verschillen bij teams. Beetje makkelijk, @Xevar. Volgens mij is iedere ploeg sowieso als de neten voor welke besmettelijke ziekte dan ook, want al jaren terug werden nog items gemaakt over boksjes ipv handen geven bij de Tour.

Quesada Quesada

Balen dit. Maar laten we het weer over leukere onderwerpen gaan hebben. Iemand al op de hoogte van de programma's van de Jong Jumbo Visma jongens?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Queseda op dit moment is er gewoon sowieso nog maar relatief weinig bekend, ik heb van ongeveer 12 renners een vrij aardig beeld over hun programma voor het eerste deel van het seizoen. Maar dus van 17 niet of bijna niet. Om echt nu al iets zinnigs te zeggen over programma's van de jongere renners is dus mogelijk. Ik denk dat het nog wel een paar weken duurt voordat er meer te zeggen is over programma's van de wat kleinere koersen.

Nog 1 klein dingetje over Corona, de ploeg heeft nu gewoon nog te maken met de bestaande regels en dus ook bv op de eisen van bepaalde landen van renners die bv in quarantaine zouden moeten. Daarnaast heeft een ploeg niet alleen te maken met de renners maar ook met de overige medewerkers waarvan een aantal ook op leeftijd is. Wat je er persoonlijk ook van vind, de ploegleiding heeft een verantwoordelijkheid naar iedereen binnen de ploeg en ook met gevoelens daar rekening mee te houden. Dat het beeld en beleid de komende maanden zal gaan veranderen ten aanzien van de status van Corona is best een discussie die gevoerd zal gaan worden maar daar hebben ze op dit moment erg weinig aan.

Laatst gewijzigd
AWestie

Dank voor het speurwerk @rahimns. Deelde het team vorig jaar toch wel overzichtelijker en completer.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Heb je tijd om nog wat speurwerk te doen? Want er was sprake van een andere dag, dat de dames en opleidingsploeg worden voorgesteld. Dan gaat 't om de datum natuurlijk. Ook zag ik voorbij komen, dat Sierk Jan De Haan zich zou gaan bemoeien met de Dames e/o Opleidingsteam. Dat zou betekenen, dat Robert Wagner doorschuift naar de hoofdmacht.
En hoe zit 't met Marc Reef?

S. Morgenstern

Marc Reef die de plek van De Haan overneemt is geen optie? Begrijp de conclusie wbt Wagner niet helemaal.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Is het nou echt heel boeiend in deze fase welke ploegleider wat doet. Zodra de selecties officieel naar buiten komen zal gauw genoeg duidelijk zijn wie waar naartoe verschoven is. Als iemand zin heeft om zich daar nu in te verdiepen mijn zege heb je.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Op pagina 1 staan de selecties gevuld zover bij mij bekend is dat ze die op hun programma hebben staan, dat betekent die ze zelf hebben gedeeld of via andere bronnen bij mij bekend zijn. PCS is er daar niet 1 van.

Heb je aanvullingen laat het dan met bron aan mij weten.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@rahimns thanks! Benoot rijdt volgensmij ook Kuurne. Nieuwe koersen: noorwegen, denemarken en kroatie. Overwinning Dennis en de namen verspringen soms ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hou maar op... de reactie is weer eens verdwenen. Hopelijk vinden ze hem snel terug.

kelderfan

Ja, hou maar op. Maar is 't boeiender dat jij 'de selecties vermeldt op blz.1, want PCS doet 't al en op de dag ervoor de ploeg zelf.
Je kunt ook aangeven, wanner PCS 't duidelijk mis heeft.🤔

kelderfan

Het nieuwsblad komt met 't parcours van E3.
Quote: "De hellingen in volgorde zijn: Kattenberg, La Houppe, Kanarieberg, Oude Kruisberg, Knokteberg, Hotond, Kortekeer, Taaienberg , Berg Ter Stene, Boigneberg, Eikenberg, Stationsberg, Kapelberg, Paterberg, Oude Kwaremont, Karnemelkbeekstraat (E3 Col), Tiegemberg."
TJV met een sterk blok, maar zonder Timo Roosen. Die koers is dan 1e. opdracht na de MSR/Omloop om te scoren.
Vorig jaar was 't team daar duidelijk minder, maar dat moet dit jaar toch duidelijk beter kunnen met Van Aert, Benoot, Van Der Sande, Eenkhoorn, Van Hooydonck, Laporte en Teunissen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan als jij wil dat we gewoon PCS aanhouden prima... ik heb niet zoveel zin om er al die tijd in te steken als je liever daar kijkt, ik heb ook wel iets beters met mijn tijd te doen. Dan hoef ik de overwinningen ook niet bij te houden want die kan je ook op PCS vinden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: HLN; "Jumbo-Visma zet trainingskamp stop na coronageval in de ploeg, Van Aert blijft in Spanje."

tdola

'@rahimns, laat kelderfan lekker kritiek hebben maar niet naar luisteren. Programma/selectie hier zeer welkom.

Als Parijs nice met roglic, kruijswijk, teunissen, van aert, laporte, van hooijdonk en nog 1, dan bergop niet overdreven veel hulp voor roglic. Vooral etappe 5 en 8 wel handig, 7 is vnl 1 berg op einde.

kelderfan

'@tdola
Waar heb ik dan kritiek op?

tdola

Ik reageer niet...ik reageer niet......

LEZEN wat je schrijft.

1 2 ... 43 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.