Ik had door de term Jong Jumbo-Visma de indruk gekregen dat ze een nieuw jeugdteam met echt jonge gasten gingen toevoegen maar daar zat ik dus goed mis. De naam is nieuw maar de aanpak is niet anders dan vorig seizoen toch?
Die wisselwerking is perfect maar nu wil ik ook een jeugdteam😇
Heel mooi programma voor Gesink. Alleen de heuvelklassiekers had ik er wel bij verwacht.
Ik denk persoonlijk dat voor de balans in de tourploeg het logisch is als het gaat tussen Laporte, Teunissen en Benoot. Die kunnen met name in de kasseienrit een rol spelen die nog niet aanwezig is en die Gesink ook niet kan vervullen
Ik zou zelf ook niet Gesink opstellen voor de tour. Zowel bergop als op het vlakke heb je betere renners. Uiteindelijk blijft het gewoon een topsportploeg en moet de ploegleiding gaan voor de beste mogelijke prestaties. Nationaliteit moet daarin geen rol spelen. Als de sponsor daar andere gedachten over heeft, moet je dat mee gaan wegen, maar zolang Jumbo het prima vindt, snap ik dat Zeeman niet denkt van 'oh ik moet per se 4 Nederlanders mee hebben'.
Ik heb al vaker gezegd dat ik Teunissen zeker wel alsnog de tour zie rijden, omdat hij de ideale piloot en aantrekker voor Van Aert is. Ik zie Laporte alleen de tour rijden als hij in het voorjaar significant beter blijkt dan Teunissen en bovendien een goede band met Van Aert opbouwt.
Laatste naam lijkt me te gaan tussen Benoot en Van Hooydonck. De doorslag gaat dan geven of ze verwachten genoeg power bergop te hebben en daarom een extra mannetje voor waaieretappes en kasseien te hebben (Nathan) of dat ze liever iemand zien die iets breder inzetbaar is, maar minder power heeft (Tiesj).
Naast Zeeman telt minstens zo zwaar wat Primoz en Wout willen, als Wout een piloot wil krijgt hij die en is de keuze tussen Laporte en Mike. Primoz zal vooral iemand willen die in elke etappe zo lang mogelijk bij de kopman kan blijven en dan kom je sneller op Benoot uit. Robert zijn kans zit er vooral als de onvermijdelijke blessures gaan komen denk ik. Maar goed dan moet hij zelf ook op zijn fiets blijven zitten want als hij valt is het gelijk een breuk.
'@rahimns
Ik zie dat je het programma van Roosen hebt toegevoegd op de eerste pagina top .. maar is het ook al zeker dat deze wedstrijden gereden gaan worden onder de wt ploeg of is er ook een kans dat hij daar het development team aan gaat vullen? Anders komen er in het voorjaar toch wel redelijk wat koersen bij leuk!!!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.