Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 45 ... 349 350
Petje

..

kelderfan

Quote: CN; "Last year it was more a case of 'this is the program, these guys will ride' and we first met on the race day. That's something we've wanted to improve on in 2022." zegt Wout Van Aert in een interview. Zo zie je dat 't team groeit in de aanpak van belangrijke races. Vorig jaar alleen aandacht voor alle details in voorbereiding van de TdF. Dit seizoen wordewn de voorjaarsklassiekers ook zo aangepakt.
Dat geeft mij ook 't gevoel, dat het nu een stuk beter zal gaan in die voorjaarsklassiekers en dus niet alleen maar de komst van Benoot, Laporte en Van Der Sande. Wat op zich natuurlijk ook een hele verbetering is.
Go Wout Van Aert, die volgens mij ook nog aan 't trainen is in Spanje met Bouwman, Leemreize, Benoot en Affini.

T80JZ

Bij de TJV fans een realistischer kijk op de positie van Gesink voor de Tourploeg dan elders op Wielerflits.

Kruijswijk sinds de Giro van de val in de sneeuwmuur niet meer terug geweest in die ronde. Was toch eerder zijn favoriete grote ronde.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik zie Kruijswijk eigenlijk wel in de Gesink rol stappen. Brengt die ervaring en rust in de ploeg en is fysiek nog wel op het benodigde niveau voor de Jumbo Visma tourploeg.

Quesada Quesada

Wat kleinere koersen op het programma van Roosen dus ten opzichte van de voorgaande jaren. Wellicht met als doel om de jongeren wat op sleeptouw te nemen. Óf om zelf weer wat meer finales te (kunnen) rijden. Dat is toch wel weer even geleden voor hem.

Quesada Quesada

Interview met Loe van Belle:
https://u23cyclingzone.wordpress.com/2022/01/13/get-to-know-loe-van-belle/

Peli

Ter info:
PEC heeft een verzoek tot afgelasting ingediend.

Quesada Quesada

Circuit de la Sarthe schijnt dit jaar ook op het programma te staan.
https://www.cyclismactu.net/news-circuit-de-sarthe-17-equipes-seront-presentes-dont-8-du-worldtour-108626.html

Yeez

Volgensmij stond die wedstrijd vorig jaar en/of 2020 ook op de planning, maar ging die vanwege corona niet door.

tdola

Ook leuk iets kleinere wedstrijden en daar wellicht kansen voor mannen als roosen ed.

Weet niet waar programma vingegaard vandaan komt, maar alleen tirreno en Waalse klassiekers lijkt me erg mager.

Tour lijkt me benoot erbij als in vorm, en dan teunissen of laporte.

madeinstars

Misschien dat Vingegaard Romandie nog rijdt na de klassiekers? En het lijkt me dat hij nog wel de Dauphine rijdt.

kelderfan

Leuk dat interview met Lou van Belle. Ik heb hier gepost, dat hij een snelle jongen is met een sprint in de benen.
Toen is er geroepen, dat klopt helemaal niet, want het was eerder tijdrijder. Nu lees ik toch, dat hij wel degelijk een sprint in benen heeft en dat hij aan zijn tijdrit gaat werken.👍

S. Morgenstern

Ik heb die discussie niet meegekregen, maar in het interview zegt hij snelle benen te hebben voor het type renner dat hij is. Ziet zichzelf als een heuvelrenner met een sprint in de benen, niet als een sprinter.

Murcia

'@kelderfan
Jij gaf aan dat van Belle als mogelijk tweede sprinter te zien na het vertrek van Dylan, hij was echter nog te jong dus daarom wilde je Drucker aan de ploeg toevoegen. Jij noemde hem dus een sprinter terwijl hij zelf in dit interview zegt zich vooral te concentreren op de Ardennen klassiekers omdat hij een sprintje van een kopgroep kan gaan winnen. Dat is juist iets totaal anders dan deze post van je:
"Ja, Dekker heeft ’t nadeel, dat ’t heuvelwerk hem niet zo ligt en juist Kooij (de pure sprinter) komt de heuvels goed over."
"Ik gok op die Lou van Belle, als 2e. sprinter bij deze ploeg; alhoewel hij nog te jong om de overstap te maken.
Als tussentijdse oplossing zou ik die Jempy Drucker voor 1 jaar vastleggen. Die kan goed Laporte steunen in zijn wedstrijden. Want iemand riep Le Samyn om toe te voegen aan ’t programma en dat biedt mogelijkheden voor Dekker met Van Emden en Drucker"

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: Lou van Belle; "I also have a fast sprint in my legs for my type of rider."
Hij zegt dat toch iets anders @Murcia. Ik heb ook gezegd, dat ik gok op Lou van Belle als 2e. sprinter in de toekomst.
En ja Le Samyn wordt toegevoegd en dat is prima race voor Dekker, Van Emden en Roosen.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Het ging erom, dat ik mijn twijfels bij Dekker heb als sprinter van de ploeg. Die Kooij heeft al laten zien, dat hij verder is in zijn ontwikkeling. En aangezien 't opleidingstraject prima werkt gaf ik aan dat die Van Belle ook snelle benen heeft.
Hij ziet zichzelf als toekomstige rijder voor de klassiekers/Waalse klassiekers en dat zou natuurlijk ook een goede zaak zijn.

S. Morgenstern

Twijfels over Dekker mag je gerust hebben, maar dat is geen goede reden om Van Belle voor te stellen als (tweede) sprinter voor de ploeg.

Murcia

Nee kelderfan, jij ziet in hem een sprinter anders schrijf je niet op dat hij in de toekomst een 2e sprinter kan worden bij de ploeg. In het interview ziet hij zichzelf in tegenstelling tot jouw inschatting totaal niet als sprinter maar een typische ardennen renner dus een vent voor korte klimmen waar een punch noodzakelijk is. Sorry, maar dat is wezenlijk anders. Bij de term sprinter past voor mij alleen de renner die massaspurts betwist en daar hoort Loe ook volgens zichzelf niet bij. Hij moet zichzelf overigens nog ontdekken maar gaat dus voorlopig voor het Waalse werk.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Trouwens de eigen site van TJV geeft aan de Tour of Norway 24 - 29 mei te doen en ook de Cro-race 27 september - 2 october staat op 't programma.

Yeez

Dat klopt ook. Vader heeft bijv. Al aangegeven Kroatië te doen en vd sande noorwegen en ook weer denemarken. Die koersen kunnen dus worden toegevoegd, net als Sarthe

kelderfan

Ja @Murcia dat klopt "hij kan worden" Dat hij dat nu anders ziet, is heel begrijpelijk, maar hij kan net als Mike Teunissen zich meten in een sprint.

kelderfan

'@Yeez
Weet jij de reden waarom de ZLM-Tour niet is opgenomen in het programma?

Yeez

'@kelderfan misschien wel. Niet alle koersen zijn al bekend. Kleine koersen kunnen later nog bekend worden, maar de kalender die nu op de site staat wordt bijgehouden door pcs meen ik, dus die nemen de wt kalender over plus de bekende aanvullingen

Fanny

Weer géén deelname TJV in Tour of the Alps. Heel jammer.
Nmm een van de mooiste klimkoersen in de Alpen van een kleine week (18 t/m 22 april 2022).
Zou goed passen in de voorbereiding op de Giro die start op 6 mei.
Probleem is dan wel misschien voor sommige renners de hoogtestagevoorbereiding op de Giro.

tdola

'@fanny
Past dus juist niet goed in voorbereiding op de giro, ivm hoogte stage. Die duurt nml 2,5-3 wkn en start direct na amstel (10 april).
En dan komen ze weekje voor start giro terug van hoogtestage.

@yeez
Vd sande gaf in interview bij sporza aan dat hij kansen zou krijgen in koersen als Noorwegen/Denemarken idd, t leek echter meer erop als in dat soort koersen, dan zeker ik rijd die koersen.
Althans zo interpreteerde ik t.

@murcia
Kelderfan en begrijpend lezen zijn niet sterkste combi hij zegt/post wel eens wat, en legt dan later uit dat ie t heel anders bedoelt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 45 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.