Pogacar is wellicht het grootste wielertalent van de laatste 30 jaar en dan overdrijf ik echt niet denk ik. Laten we nu niet van renners zoals Lou van Belle verwachten dat ze dat niveau hoeven of kunnen halen. Lekker zijn eigen ding laten doen en de komende jaren laten ontdekken hoe hoog zijn lat ligt. Hopelijk krijgen die jongens het komend jaar in ieder geval genoeg wedstrijden te rijden.
Ja dat is zeker zo, maar Pogacar is niet de enige, di zo boven komt drijven. UAE heeft ook een Juan Ayuso 19 jaar in hun gelederen rondlopen.
Lou van Belle heeft zeker nog de tijd om de stap te maken naar de hoofdmacht. Het eerste grote TJV-talent Johannes Staune-Mittet komt ook om de hoek kijken en dan heb ik Per Strand Hagenes nog niet genoemd.
'In het begin was het echt Jumbo-Visma, want mijn trainer was van dat team en we waren echt die kant op aan het bewegen. Bij mijn toenmalige ploeg zeiden ze echter dat ik niet naar Jumbo-Visma moest gaan, maar dat Quick-Step beter was.' zegt Uijtdebroeks (gevonden via IDL: https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/uijtdebroeks-wimpelde-jumbo-visma-en-quick-step-af-met-remco-in-de-ploeg-zou-het-exploderen). Eens even kijken of ik die uitspraak en context in de oorspronkelijke podcast kan vinden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.