Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 49 ... 349 350
Yeez

'@murcia boos is inderdaad een aanname. Dat ben ik met je eens.

@madeinstars misschien is het ook gewoon niet verkeerd om met wat koersritme in de benen naar de tour te komen. Het (in mijn ogen veel te beperkte) programma van Roglic vorig jaar is dit jaar gelukkig uitgebreid met 3 eendagskoersen en dus de dauphine. Roglic heeft natuurlijk al meerdere malen laten zien dat hij geen koersen nodig heeft om top te kunnen zijn, maar je kunt je afvragen of het verstandig is om tussen luik en de tour geen enkele koers meer te rijden. Rijden in een peloton en ritme opdoen lijken mij ook belangrijk in een goede voorbereiding

IK

Waar is dit verandering van het programma voor Roglic te zien?

edit: ik zie het nu, een nieuw van Wielerflits van vandag.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Waar staat dat de Dauphine op het programma staar van Roglic?

Edit: nieuwsbericht op WF blijkbaar

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Dat is een duidelijk punt, dat ook Roglic wedstrijdritme nodig heeft om te presteren. Op hoogte trainen is prima en dan wordt een renner meestal sterker door in wedstrijden, maar je moet daarnaast ook wedstrijdritme opdoen. Want in de laatste TdF is Roglic toch uit gemieterd met elleboogje.
Ik vind 't een goeie zaak, dat hij de Dauphine toch weer meeneemt in zijn programma.
Wel apart is, dat hij met Jonas die twee Franse eendagskoersen gaat betwisten. En dat een Franse wielerkrant, dat naar buiten brengt.

Sjonge Jonge

Dus met wedstrijdritme was hij er niet uitgemieterd met elleboogje? Of lees ik het verkeerd?

madeinstars

Roglic mieterde niet uit de tour vanwege een gebrek aan wedstrijdritme, dat is onzin. Aan de basis van de argumenten om vorig jaar niet de tour te rijden (kans op valpartijen (hoewel dat werd ontkent), direct goed van hoogte, weinig wedstrijden nodig, frisheid) lijkt me niets veranderd, dus ik vind het wel een interessante ontwikkeling.

Murcia

'@Sjonge Jonge
Kelderfan koppelt wel vaker dingen aan elkaar die logischerwijze niets met elkaar te maken hebben, neem bv de zin dat het apart is dat een Franse krant melding maakt van de start van Roglic en Vingegaard in twee Franse koersen. Het probleem is dan dat we er drie pagina's over door moeten gaan. Verspilde energie als je het mij vraagt.

kelderfan

'@Sjonge jonge
Dat lees je goed, want wedstrijdritme zorgt er ook voor, dat je goed gepositioneerd zit in 't peloton.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat een Franse krant nieuws brengt over het starten van Roglic in Vingegaard in 2 Franse koersen vind jij vreemd. Lijkt me logisch waar de bron van deze info ligt toch. En verder heeft wedstrijdritme weinig te maken met een duw die je krijgt en je daardoor uit een grote koers ligt.

kelderfan

'@Murcia
Jij lult toch ook vaak uit je nek of zoiets. Het is dus niet apart dat juist een Franse krant eerder met de info komt, als de ploeg.

kelderfan

'@rahimns
Ik heb gezegd "apart". Is dat 't zelfde als vreemd?

madeinstars

Geen moment saai met jou, kellie :)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ja apart in die context is een synoniem van vreemd, maar dat terzijde. Het komt toch wel vaker voor dat info over startende renners vanuit de hoek van de organisaties van wedstrijden komt. De directeur van de Giro doet bijna niets anders. Nee dus dat een Franse krant over die info beschikt vind ik niet apart. De ploeg zelf is niet zo scheutig met het delen van die informatie.

kelderfan

'@madeinstars
Quote: "Roglic mieterde niet uit de tour vanwege een gebrek aan wedstrijdritme, dat is onzin."
Nee hij mieterde eruit door twee maanden geen koers te rijden. Klinkt dat beter.
Ja, ik lees heel vaak, dat een goeie positie in de koers belangrijk is. Als je verkeerd zit, dan moet je zelfs van de fiets af.
Voorbeeld Gesink, die achterin 't peloton zat en kwam te vallen. Dat zorgde voor een lange herstelperiode.
Dus wedstrijdritme is net zo'n belangrijk onderdeel als hoogtestage.

madeinstars

En Martin, die helemaal voorin zat en ook mieterde en de hele ploeg meenam?

En nee dat klinkt niet beter, dat klinkt als net zo grote onzin.

Overigens dat wedstrijdritme net zo belangrijk is als een hoogtestage is natuurlijk geen nieuws. De grote truc en de grote vraag is: in welke verhouding het een en het ander.

Laatst gewijzigd
Petje

Roglic de afgelopen jaren gevallen waardoor Paris Nice en de Dauphiné niet op zijn palmares staan. Hopenlijk pakt hij ze dit jaar!

Petje

Weet iemand welke renners van Jumbo niet zijn gevaccineerd??

kelderfan

'@madeinstars
Ja dat is echt een goed voorbeeld van hoogtestage en wedstrijdritme. Tony Martin wordt door een selfie uit de wedstrijd gekegeld. Daar kon die vrouw niks aan doen. Je mag toch staan waar je staat. Dat is nu echt onzin toch.

madeinstars

Volgens mij is in het wielrennen praktisch iedereen gevaccineerd.

madeinstars

'@kelderfan en Roglic werd door Colbrelli van de weg gereden en Gesink had gewoon de Dauphine gereden en dus volgens jouw definitie genoeg wedstrijdritme en viel toch. Dus waarom jij concludeert dat gebrek aan wedstrijdritme een reden is voor valpartijen is de grote vraag.

Als je zo iets stelt, dan zou het helpen als je het goed kon beargumenteren.

jvh93

Een valpartij kan altijd zomaar gebeuren. Tuurlijk heeft het ook met positionering te maken (achterin het peloton heb je gewoon meer kans dat er iemand voor je valt omdat er simpelweg meer mensen voor je rijden) maar je kan nog zo goed gepositioneerd zitten, er kan altijd iemand zijn die zijn opi en omi even wil laten zien dat ze erbij zijn....

AWestie

Als Pascal niet bij de Giro-selectie had gezeten had ik verwacht dat hij een beetje dezelfde mening heeft als generatiegenoot Schelling: 'Wie houdt er nou van een drieweekse ronde?' ;)

kelderfan

Quote: IDL-Tim Wellens; "Bij de Belgische ploeg hebben we een renner die iedereen op een hoopje rijdt en dat is Wout van Aert. Dus als ik naar het WK ga, dan is het in dienst van Wout’, stelt Wellens zich alvast dienstbaar op."
Is Tim Wellens de volgende aanwinst dan wel in 2023. Er is ooit eens sprake geweest, dat TJV die Tim Wellens heeft geprobeerd te halen.

Murcia

Die kans acht ik klein, de ploeg is nu dermate goed gestoffeerd ook voor het Waalse werk dat ik de toegevoegde waarde van Wellens totaal niet zie. Hij is te wisselvallig en als knecht zie ik hem niet rijden.

Yeez

Nieuwe bladzijde

1 2 ... 49 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.