Prima prestatie van Milan Vader. Ik ben positief verrast.
Maar ook deze Jan Tratnik, wat voor een powerpack. Mijn wens is, dat hij naar TJV overstapt voor volgende seizoen. Uitstekend op het vlakke, goede ITT, rijdt ook goed op minder steile hellingen.... trouwe knecht. Dat bewees hij al op de OS toen hij ca. 80 km op kop van het peloton reed in een ijzersterk tempo. Een gezelig en bescheiden gast. Hij heeft nog maar een contract tot eind 2022...
Prima resultaat vandaag. Oomen netjes … denk dat er nog rek in hem zit. Liesslagader operatie duurt gewoon lang om helemaal top te zijn.
Vader echt top, 3e wegwedstrijd op de weg. En dan nu al zo’n resultaat.
Leemreize ook goed. Nog jong en vooral vlieguren maken.
Ik ben positief verrast vandaag. Zijn aardig wat ploegen die hun beste klimmers hebben meegenomen.
Colombiaans interview met Tom Dumoulin.
Misschien TJV volgend jaar naar Tour de Columbia, althans als het aan Tom Dumoulin ligt.
Even zelf vertalen in NL.
https://www.semana.com/ciclismo/articulo/tom-dumoulin-asombrado-por-la-pasion-con-la-que-se-vive-el-ciclismo-en-colombia-esto-dijo/202230/?utm_term=Autofeed&utm_campaign=Echobox&utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1644008913
'@Primoz Zompirp
...Tom en Koen zullen vers terug keren van de hoogtestage en kunnen ons verrassen in de UAE-tour....
Wil jij wedden?
Tom heeft een interview gegeven aan El Colombiano en vertelde: het wordt interessant om te zien of hij de jongens (Pogacar of Remco) nog kan verslaan. Als hij op het podium eindigt in de UAE-tour, koop ik je een biertje.
@rahimns
i.v.m. Tour Colombia vertelde hij, dat hij "denkt" dat somige renners van Jumbo Visma voor deze editie wilden kommmen.
Qua verlengering - afwachtentot tot hij iets laat zien en de ploeg mag beslissen. Of heeft het ploeg al besloten? (Je zit het dichtst erbiij)
@I. Karner
Ik vind het idee van Tratnik als knecht ook erg goed. Vervanger voor Gesink en Van Emden?
'@I Langof
Ja, zo was het bedoeld :-). Uitstekende knecht zonder al te veel ambitie voor zichzelf (af en toe naar etapezege indien mogelijk + tijdrit) en bovendien een zeer aangenaam persoon. Ik weet natuurlijk niet of hij zou willen overstappen naar TJV of hij dit als een optie wil benaderen. Maar het lijkt me, dat hij een erg goede vriendschappelijke relatie met Primozem heeft, en dat dat misschien de weegschaal naar de JV-kant kan doen kantelen.
Dus alleen als een idee voor volgende seizoen (2023).
Ik zie het persoonlijk niet gebeuren... maar dat is voor een latere discussie. Het is eigenlijk jammer dat Valencia voor de ploeg er nu al eigenlijk op zit met Dekker die al naar huis is. Zal nu wachten zijn tot Algarve en de UAE,
@I Langof Ik zit niet dichterbij de ploeg dan jij of wie dan ook hier.
'@I Langof zo te lezen wil jij dat JV het nog lopende contract van Van Emden / Gesink ontbindt en daar Tratnik volgend jaar voor haalt. Dit zal echt niet gebeuren. Er is al vaker door JV aangegeven dat Van Emden en Gesink belangrijk voor JV zijn en dat ze niet voor niets vorig jaar 2 jaar verlengd hebben
Ik vind 't idee van @Ilangof zeker een goed idee. Het is zo'n renner die goed zou passen in 't concept.
Het kan zo maar zijn dat bijvoorbeeld Jos van Emden zegt. "Ik ga met de jongens de grenspaaltjes tocht doen, dat is leuker dan mij uit de naad werken voor pak 'm beet Lou Lou." Hij is zeker belangrijk geweest voor de club, maar ja de jaren gaan tellen.
Het huidige seizoen van Jumbo is drie dagen onderweg en we zijn alweer nieuwe renners voor volgend jaar aan het invullen? En dan niet eens op de plek van renners met een aflopend contract, maar in plaats van renners waar we het niet meer helemaal in zien? Oké..
Hoogste tijd dat het seizoen echt gaat beginnen dan
Ja, nog even wachten, oh je ik kan niet wachten tot zaterdag 26 februari met de Omloop en ja met een schuin oog kijken naar de UAE-Tour met Dumoulin en Bouwman.
Maar je hebt gelijk, het seizoen moet nog beginnen en voor nieuwe renners is 't nog te vroeg. Toch zijn de namen van Arensman en nu Tratnik gevallen.😉
Tom Dumoulin geniet in Colombia.
Hopelijk gaat dat een heel goed jaar voor hemzelf en TJV worden.
https://www.wielerkrant.be/nieuws/2022-02-05/tom-dumoulin-geniet-volop-in-zuid-amerika-nog-nooit-een-land-gezien-met-zoveel-passie-voor-fietsen
Als de ploeg volgend jaar renners gaat aantrekken voor de WT ploeg dan hopelijk alleen jonge Nederlanders.
Ik vind nog steeds dat TJV in de eerste plaats een grotendeels Nederlandse ploeg moet blijven.
Wat ik wel jammer vind dat voor de Nederlandse renners die net niet een WT ploeg halen er eigenlijk een Nederlandse PRO-Team moet zijn die deze Nederlanders kan opvangen om enkele jaren later toch de WT te halen.
Wat dat betreft is het jammer dat het oranjepeloton ter ziele is gegaan.
Maar misschien gloort er hierover hoop in de toekomst doordat er continentale NL ploeg een PRO-team wil worden als hiervoor sponsors te realiseren zijn.
België en ook andere wielerlanden lukt het ook.
Alleen dien je als PRO-team wel in de bovenste regionen te vertoeven (net als Alpacin-Fenix) zodat je voor interessante zware WT koersen wordt uitgenodigd.
Ik vind beslissing van de ploeg pijnlijk maar sta er volledig achter. Men stelt niet voor niks een protocol op, dan volg je de stappen die daar instaan voor de leden van je eigen ploeg maar ook om de concullega's in het peloton te beschermen. Net als BEX is men strikt in het naleven van wat te voren is afgesproken en dat kan ik alleen maar toejuichen.
Hoe lang blijft de ploeg eigenlijk nog volhouden met hun totaal zelfdestructieve protocollen ten aanzien van corona?
Als renners niet (ernstig) ziek zijn moeten ze gewoon verder koersen, simpel zat. En besmet zijn staat niet gelijk een ziek zijn.
Je zag het al met het winterse trainingskamp. Links en rechts kwamen de berichten dat er ook bij andere ploegen besmettingen waren, maar Jumbo was (volgens mij) de enige die ook daadwerkelijk zijn hele trainingskamp afbrak.
De ploeg heeft een protocol die is opgesteld naar aanleiding van de kennis over het virus vanuit medici/wetenschappers en de regels die overheden en sportbonden hebben vastgesteld. Dan mag je het futiel vinden dat ze die nakomen maar ik vind het juist sterk om in het geval van Corona niet te sjoemelen met de aanpak van besmetting(en). Één van de redenen dat de crisis zich langer voortsleept is het onvermogen om je aan de regels te houden en daardoor met je eigen gedrag het virus verder laat verspreiden. Dat mensen helemaal niet meer ziek worden door Omicron is een fabeltje en de gevolgen op langere termijn van een besmetting zijn ook niet bekend. Dus blijf ik achter de ploeg en haar aanpak staan.
'@Fanny
Je hebt duidelijk een punt, dat Pro-team wordt gemist in 'de vaderlandse wielerwereld.
Maar volgens mij heeft TJV daar wel oren naar, omdat zij met de jonge talenten iets willen opzetten.
On:
Het is jammer maar begrijpelijk, dat TJV uit Valencia stapt, want doorrijden met corona lijkt mij onverstandig.
Greg Van Avermaet is toch een goed voorbeeld, dat je na corona niet meteen weer 100% bent.
Ik sta achter jumbo. Maar het testen in de hele maatschappij is een hel. Heb je last blijf thuis geen last, doorgaan waar je mee bezig bent. Regels moeten er blijven maar dan heb ik het over mondkapjes, vaccineren en thuiswerken etc. Met men bij het wielrennen al zo goed deed nog voor corona is bubbels etc.
Het is inderdaad wel bijzonder dat de ploegen zo extreem verschillend omgaan met corona. Zie ook mijn eerdere voorbeeld van ploegen die gewoon hun trainingskamp afmaakten ondanks meerdere besmettingen.
Dat haalt het hele argument dat de protocollen wel goed moeten zijn omdat ze opgesteld zijn in overleg met medici/wetenschappers en de regels van de lokale sportbonden en overheden wel redelijk onderuit. Of zijn de wetenschappers die, pak hem beet, Movistar raadpleegt dan volkomen incompetent?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.