Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 64 ... 349 350
I Langof

'@kelderfan
Het was niet mijn idee. Bedankt an @I.Karner!

We weten dat Primoz en Tratnik vrienden zijn. Het profiel van Tratnik is een goede aanvulling op profielen van Jos en Robert. Hij is ook nationaal ITT-kampioen. Jos wordt deze maand 37 en zal waarschijnlijk niet verlengen na 2023. Het zou met Tratnik erg goed kunnen uitpakken.

I Langof

'@fanny
U schrijft :"Ik vind nog steeds dat "Team Jumbo VISMA" in de eerste plaats een grotendeels Nederlandse ploeg moet blijven".
Als je de Nederlandse identiteit hoog wilt houden - zou jij niet liever zegen dat VISMA moet vertrekken en dat alleen de Nederlandse sponsors en staafleden mogen worden toegelaten? Wees eens consequent! Wat ga je zegen als Dhr. Plugge een andere internationale sponsor antrekt?

De wens voor een exclusieve Nederlandse betrokkenheid mag v.m.ook minder uitgesproken moeten zijn omdat we twee nederlandse ploegen hebben.

Michieltje

Fanny zal vast de inbreng van Nederlandse renners bedoelen, niet de sponsoren. Ik zou het liefste zo’n 60 procent van Nederlandse afkomst zien. Geen Manchester City maar Ajax

Cycling

'@I Langof eerst heb je het over vervanging van Gesink en Van Emden, vervolgens over aanvulling. Daarna haal je de leeftijd van Jos erbij. Vergeet niet dat Tratnik volgend jaar in maart ook al 33 is en op het moment dat Van Emden de ploeg verlaat bijna 34. Laat JV alstublieft kiezen voor de jongeren in het Development team.

kelderfan

Oh sorry @I Langof en bedankt @I.Karner voor de inbreng. En ik ben 't eens, dat TJV niet puur Nederlands moet blijven, maar gewoon het sterkst mogelijk team moet samenstellen en daarbij natuurlijk rekening moet houden met de Nederlandse/Noorse sponsorbelangen.
@harryjohan71
Je moet natuurlijk niet wachten tot 2024 om Tratnik binnen te halen. Als je hem haalt, dan voor het volgend seizoen.

kelderfan

Oh ik zal wel weer ergens in of optrappen, maar Dylan maakt de dag weer een beetje zonniger. Hij wint weer en dat is toch opvallend.

Cycling

'@Kelderfan Ik zie niet de toegevoegde waarde van Tratnik ook gezien zijn leeftijd. Dit moet over 2 jaar ook door renners ingevuld kunnen worden die dit jaar vanuit het Development team zijn doorgestroomd.

Murcia

Een goede massaspurter die massasprints wint is opvallend, waarom? Wat heeft TJV fout gedaan bedoel je? Hadden ze hem met deze zeges in de Saudi Tour in het achterhoofd toch moeten houden en in de Tour opstellen? Vragen, Vragen, en nog eens vragen.

Rahim Vlasblom
admin

[Quote]Maar het testen in de hele maatschappij is een hel. Heb je last blijf thuis.. geen last, doorgaan waar je mee bezig bent.[/quote]

Zodat je weer mensen kan besmetten die weer wel last kunnen krijgen? Volgens mij heb je nog niet helemaal begrepen hoe een epidemie werkt

Primoz Zomirp

'@fanny
overweging of TJV een Nederlandse ploeg moet blijven (en voor dit reden buitenlanders zoals Tratnik niet mag aantrekken), vind ik interessant, maar voor mij zijn de resultaten het belangrijkste in de professionele sport.

Coubertin zei "Het belang is niet zozeer om te winnen als wel om deel te nemen" Voor mij is alleen "meedoen" leuk op amateurniveau, maar de kopmannen van TJV verdienen het beste zolang ze maar blijven winnen. Ik wil TJV zien winnen (en niet zomaar nederlandse vlaggen in het midden van de resultatenlijst zien omdat ze deel nemen).

TJV vertrouwde op eigen ontwikkeling, omdat ze de goede renners niet konden kopen. Nu zijn ze de sterkste ploeg. We leven in veranderde, maar ook spannendere tijden.

I Langof

'@michiel, je maakt vast een grapje!

Hoeveel buitenlandse sponsors ken jij die een Nederland ploeg steunen voor keuze van sporters vanwege hun Nederlandse afkomst in plaats van hun prestaties?

Michieltje

Nee hoor, ik ben bloedserieus en zo staat JV er zelf ook in. En je leest denk ik niet goed omdat jij waarschijnlijk van mening bent dat er dan een nationalistische zweem om de ploeg hangt. Ofzo

JV is een team die altijd selecteert op prestaties. Met als basis Nederlandse renners met talent, kwaliteit en prestaties. Omringd door buitenlandse renners met meerwaarde, of tot het team behorend wanneer ze voor de betreffende positie geen Nederlander kunnen vinden

Michieltje

Plugge houdt het op minimaal 50 procent, I Langof. Iets met een kniesoor.

https://www.trouw.nl/sport/jumbo-visma-wil-winnen-en-wordt-dus-internationaler~be367f4c/

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Michiel
Volgens mij lukt dat zonder problemen, want met de komst van de gebroeders Van Dijke en direct ook onze Lou Lou gaat het de kant op, die @Fanny graag ziet.

Michieltje

Ja Kelderfan. en Rick Pluimers

kelderfan

Ik ben 't met je eens wat betreft Rick Pluimers. Maar moet JVW voor 30 of 31 renners gaan. Als de plannen doorgaan met 't jonge talenten team, dan moet dat haalbaar zijn.

S. Morgenstern

Wat zijn die plannen precies en wat is de invloed op de omvang van de selectie van het WT-team?

AWestie

'@kelderfan Waarom gebruik je eigenlijk al een paar keer de UCI-code voor de Jumbo-Visma vrouwen waar je de mannen bedoelt?

kelderfan

'@S.Morgenstern
Die plannen staan op de site.
@AWestie
Ik snap wat je bedoelt, maar op de UCi-lijst van de ronde van de Algarve staat 't zo gemeld.

Michieltje

Kelderfan. Aantallen vind ik minder belangrijk dan hoeveel koersdagen elke renner krijgt toebedeeld. Dus hoe meer renners des te meer koersdagen overall. Hopelijk krijgen renners als Kooij meer koersdagen dan vorig jaar. Het gaat dus om de balans.

Het jonge talenten team zal niet leiden tot meer contractrenners bij het WT team van JV. De beste renners van het Development team rijden dan prof (of zelfs WT) koersen met jonge renners van het WT team. Eigenlijk snap ik niet waarom ze niet met de ervaren mannen deze koersen rijden. Wie het weet mag het zeggen.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik zie het, gekke fout van die organisatie

Rahim Vlasblom
admin

Hoe bedoel je de plannen doorgaan. Er is officieel geen jonge talenten team, het is een interne benaming voor een verzameling van een groep renners uit de Academy en de WT ploeg. Heeft verder niets te maken met het aantal renners bij de ploeg. Ze gaan samen diverse koersen rijden op WT niveau maar ook met de Academy. Maar het aub niet groter dan het is.

veld

'@ Kelderfa en anderen. Het is inderdaad nog erg vroeg, maar ik wil toch nogmaals twee namen laten vallen voor volgend(e) seizoen(en): de gebrs. Johannesen.Daarmee zou je het klimcompartiment van de ploeg op niveau kunnen houden.

kelderfan

ja @veld
Die twee kunnen ook een stukkie klimmen. Wat dat betreft zijn die jongens welkom.
@rahimns
Het is nadrukkelijk vermeld. Dus nog even geduld aub.

S. Morgenstern

Wat is nadrukkelijk gemeld? Volgens mij was er enkel een verhaal over die vloeiende overgang tussen beide ploegen, waar vorig seizoen ook al sprake van was.

1 2 ... 64 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.