Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 65 ... 349 350
I Langof

'@kelderfan
"...met een schuin oog kijken naar de UAE-Tour met Dumoulin en Bouwman."

Tom is niet op strava, maar Koen wel (en ze rijden samen). Er is zeker leuk in Colombia, maar zijn wattage is wel duidelijk wat minder i.v.m Kruijswijk of Bardet op Teide of Jack Haig op Gran Canaria.

Met betrekking tot aanstaande UAE-tour, volgens Asker Jeukendrup is vetarm eten en het aanpassen van de stofwisseling door juiste voeding dringend noodzakelijk in de laatste 2 weken voor een etappekoers. Niet precies Colombiaans lekker eten wat ten Dam ons laat zien op Instagram.

Michieltje

De ploeg geeft zelf aan dat jong talenten team vanaf 2022 wel nieuw is. Ik lees erin dat het nog serieuzer en vaker gehanteerd zal worden

https://www.google.nl/amp/s/www.wielerflits.nl/nieuws/jong-jumbo-visma-moet-talenten-helpen-aan-volgende-stap/%3Famp

S. Morgenstern

Het heeft in de structuur inderdaad een serieuzere en grotere rol gekregen, maar in feite is het weinig anders dan ze de afgelopen jaren al deden met bijvoorbeeld Eenkhoorn en Kooij. Het is ook niet een nieuw team, maar enkel een benaming 'Jong Jumbo Visma' voor die aanpak.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@MIchiel het is duidelijker benoemd en meer in een jasje gestoken maar het is een duidelijke voortzetting van hetgene wat vorig jaar al werd gedaan maar dan vooral met de renners van de Academy.

@Veld Uno-X heeft zelf grote plannen en daarom ook die jongens voor langere tijd vastgelegd, vrees dat het geen optie is.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@I Langhof de wattages zeggen op zich natuurlijk helemaal niets... ik weet niet precies wat je daar mee wil zeggen. Bouwman is een stuk lichter dan bv Haig dus dat hij lagere wattages wegtrapt is logisch. Veder is het een training ligt het er ook nog maar aan waar ze mee bezig zijn... duur of intensiteit. Je kan echt helemaal niets met die cijfers.

Laatst gewijzigd
Barttej

In tegenstelling tot vorig jaar geen Brabantse Pijl voor Jumbo. Blijft jammer om een wedstrijd als deze over te slaan.

I Langof

Met wattages bedoel ik W/kg - du's direkt vergelijkbar, tenminste ik gebruik deze instelling op Strava. Sorry.
Er zijn nog 2 weeken tot UAE tour, ik denk well, dat Tom en Koen iets wilen laten zien.

Anas

Totaal akkoord met @Rahimns voir de wattages, en vergeet niet dat ze hoger liggen in Colombia dus een beetje moeilijker. En het is niet omdat hij een worst eet dat het het einde van de wereld is. Ik kan me voorstellen dat het zeldzaam is. En dat was mischien de rustdag wie weet...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik vind het knap want Koen heeft zijn wattages niet openbaar gezet, dus hoe je dat ooit wil berekenen is mij een raadsel.

Michieltje

Ja ben het met jullie eens Rahimns en Morgenstern. Het wordt nog meer ingebed, die kruisbestuiving

Cen Morawec

Ik ben een buitenlandse fan van Jumbo en dit is mijn eerste post.

Ik woon nu 1 jaar of 5 in Limburg en ben verliefd geworden op de fietscultuur. Op de fiets heb ik de enige echte contacten gelegd met Nederlanders en vrienden gemaakt (enn ook vriendin :)) )en de taal geleerd.

Ook als ik mijn post naar Londen zal verplaatsen, zal ik Ineos niet gaan steunen maar Jumbo blijven steunen. Ik hou van het team omdat het de Nederlandse waarden en openheid belichaamt.
Vooral heb ik het zeer bijzondere verhal van een ex-skispringer gevolgd, omdat Lotto hem destijds de kans gaf om de beste te worden. Of hoe de Belgische renner zo goed werd na de blessure waarbij doktoren niet wisten of hij weer zou fietsen.

Bedankt voor het goede werk op de eerste pagina van dit forum. Veel zeer goede informaties op een plek. Bedankt ook supporters voor uw website. Het zou geweldig zijn als het een discussieforum zou bevatten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: "Uno-X heeft zelf grote plannen en daarom ook die jongens voor langere tijd vastgelegd, vrees dat het geen optie is."
Klopt dat Uno-X zelf grote plannen heeft. Maar hun filosofie is geënt op filosofie van de voetbalclub AJAX.
De teamleiding geeft duidelijk aan, dat zij talentvolle jongeren hun ontwikkeling niet in de weg zullen staan. {zie ook DSM}
M.a.w. Als die broertjes een volgende stap willen zetten bij bijv. JV dan mogen zij gaan.

Poeksel

Welkom Cen Morawec! Leuk dat je van bent van Jumbo-Visma.

Ze hebben overigens ook nog een schaatsploeg waarvan er verschillende leden aan de winterspelen meedoen. Het is net wielrennen: Roest reed goed maar een tweede plek achter Van der Poel.

Canabliz

Als Ajax maar dan zonder harassment hoop ik.

Michieltje

Ach, hoe vervelend voor de vrouwen ook die de appjes ontvangen hebben, het had ze gesierd als ze niet jaren hadden gewacht en overmars zelf hadden aangegeven dat ze zijn berichten niet op prijs stellen. En je kan je afvragen of het vervolgens tot ontslag moest leiden.

Goede mensen doen wel eens iets verkeerd

AWestie

Je kan niks uitsluiten, maar we weten ieder geval dat er bij TJV wordt ingezet op een open en veilige omgeving (denk maar aan de kernregels die een X aantal pagina's werd gedeeld). De voorbeelden van machtsmisbruik en overschrijdend gedrag bij met name vrouwenteams zijn er al veel te veel, hopelijk wordt daar goed op gelet bij TJV, JVW en het DevTeam.

S. Morgenstern

Het hele ding van zo'n machtsverhouding is nu net dat dat het moeilijker maakt om je grens aan te geven. Natuurlijk willen we dat dat niet moeilijk moet zijn, maar om daar te komen is het voor nu zaak om in dit soort situaties de verantwoordelijkheid bij de slachtoffers weg te houden. Zeker als buitenstaanders..

Michieltje

Vanzelfsprekend is overmars verantwoordelijk voor zn eigen gedrag maar het lijkt na de voice erop dat vrouwen met terugwerkende kracht gaan nadenken of het heb ook wel eens overkomen is. Ik ben bang dat net als vlak na metoo dat met terugwerkende kracht mannen worden kaltgestellt die wel eens een hand op een knie van een vrouw hebben gelegd.

Enfin, wielrennen dus

Murcia

Bij Overmars en Ajax lijkt het op een vlucht naar voren omdat ze wisten van het graafwerk dat de NRC deed bij de club en de gedragingen daar. Geen idee over de ernst maar bij elke machtspositie moet de leidinggevende zich kunnen gedragen, doet hij het niet dan komen er consequenties zeker als het zich afspeelt in een bedrijfstak waar men te maken heeft met veel media aandacht. Voor de rest heeft Michiel gelijk en gaan we weer over tot de orde van de dag in het wielrennen.

Petje

edit wf: niet doen

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Oke kunnen we hier nu over ophouden...

Primoz Zomirp

Heben julie het al gezien? Neemt Tom hier een serieuze risico of niet ? Als de vrachtwagen plotseling begint te remmen...
https://mobile.twitter.com/RenaudB31/status/1490719688615149572

Ik wil dat hij plezier heeft, maar ook, dat hij veilig blijfvt (om 2022 wat mooie momenten en goede resultaten te laten zien!)

Yeez

'@primoz ik ben er ook geen fan van. Als een toerist hier in Nederland dat doet wordt hij knettergek verklaart

Murcia

Inderdaad niet al te snugger, de locatie maakt verder niks uit maar dit is ronduit gevaarlijk aangezien de argeloze vrachtwagenbestuurder nu twee renners achter hem heeft stayeren in een dode hoek. Één keer remmen en je hebt de poppen aan het dansen.

Yeez

'@murcia maakt inderdaad niks uit, maad bedoel meer dat het daar denk ik geen wenkbrauwen doet fronsen. Uit het zicht van de bestuurder zo kort op een vrachtwagen zitten… hoe dom kun je inderdaad zijn

1 2 ... 65 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.