Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 68 ... 349 350
kelderfan

+1

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik weet niet wat de redenen zijn. Heel goed mogelijk dat die wel begrijpelijk zijn. Ik denk dat jullie ´jammer´ bedoelen.

Cycling

JV heeft aangegeven dat ze veel waarde hechten aan het gezamenlijk koersen van Development en WT. Het beeld van JV is dat ze zich in deze wedstrijden sneller ontwikkelen. Hierdoor rijden ze geen baby Giro. Dit is inderdaad een voor mij begrijpelijke keuze, hoewel ik een aantal renners graag in de baby Giro had zien rijden. Zeker omdat Development renners in de wedstrijden samen met de WT renners hebben aangetoond dat ze WT niveau aankunnen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@harryjohan71 @S.Morgenstern
Het is gewoon meer dan jammer, dat het opleidingsteam de baby-giro wederom niet heeft opgenomen in het programma.

kelderfan

Oh, ja Coryn Labeckii is blij dat zij weer kan racen, want zij neemt deel aan Volta a la Comunitat Valenciana Women.
Wie krijgt zij mee.

IK

Een mooi interview met Robert Gesink
https://www.cyclingnews.com/features/gesink-reflects-on-best-years-of-my-career-to-join-roglic-for-three-vuelta-wins/

KissMyAce2.0

Dat denk ik.niett

Cen Morawec

Ik zook maar ik vind het niet. Kan iemand a.u.b. de details uitleggen: wat betekenen verschillende namen:
Jumbo Visma Development Team; Team Jumbo-Visma Academy, Jumbo-Visma Continental ?

Alvast bedankt!

AWestie

Eigenlijk zijn ze hetzelfde: het development team is een continentaal team. Je zou kunnen zeggen dat de academy de organisatie is waar het development/continentale team onder rijdt, want bij de academy horen bijvoorbeeld ook gastlessen op school en Ready2race.

I Langof

'@AWestie
Het is niet precies hetzelfde. 

JV Development is een “Farmteam” van JV UCI World Team en is geregistreerd als continentaal team. Maximaal twee renners van deze Development Team kunnen meedoen samen met groote jongens aan een UCI ProSeries race. 

Het grootste deel van Academy is inderdaad CyclingClassNL. (Een ontwikkelingsprogramma voor Nederlandse junioren). Ook Ready2Race is onder auspiciën van de KNWU. Dus Academy is gericht op Nederlandse jongens en Jumbo sponsort CyclingClassNL, maar b.V. Visma niet. CyclingClassNL  is ook niet actief in b.v. België. 

Aan de andere kant vereist Visma als sponsor een bepaald minimum aan buitenlandse, en met name Noorse rijders in de Development Team.

Rahim Vlasblom
admin

Volgend mij is het wat minder zwart-wit als dat jij het stelt. JV Academy is inderdaad de paraplu waar alle opleidings en scoutingsactiviteiten onder vallen en dus ook het JV Development Team. Er kunnen trouwens meer dan 2 renners van dit team meedoen aan een koers met WT renners behalve een WT-koers. Vorig jaar bv tijdens de door Vingegaard gewonnen Coppi e Bartali waren er zelfs 4 renners mee. Andersom mogen er wel max 2 renners van de WT ploeg aansluiten bij een .1 wedstrijd van de continentale ploeg. Dat het project Cyclingclass nl gefinancierd word door Nederlandse bedrijven is ook niet meer dan logisch. Dat is weer wat anders dan dat er gebruikt wordt gemaakt van de expertise van Jumbo-Visma.

Laatst gewijzigd
I Langof

Ik was nit precies genoeg, sorry.

Maximaal vier van Development in een race in de eerste UCI-categorie (b.v. Coppi e Bartali).
Maimaal 2 in een race in de UCI Proseries (b.V. aanstande Faun Ardeche)

Omgekeerd mag ook maximaal één renner uit het World of ProTeam voor het continentaal team deelnemen aan races in de eerste UCI-categorie.

Rahim Vlasblom
admin

Dat zijn er 2... kijk maar naar bv Coppi e Bartali 2020 waar Eenkhoorn en vd Hoorn meededen met het development team

Primoz Zomirp

Vershillen treining Jumbo Visma en andere ploegen?

WF schreef onlangs dat George Bennet nu anders ga trainen bij UAE, hetzelfde schrijt WielerRevue over Taco v.d. Hoorn, dat hij bij Intermarche-Wanty-Gobert het anders doet.

Is de "One size fits all" aanpak nog goed? Laat Jumbo Visma genoeg individualiteit toe?
Intervaltrainingen, foeding, ketonen VO2max lijkt het heilige mantra, maar steeds meer rijders zijn er niet blij mee.
Is dit een verhaal van het groenere gras aan de overkant, of is er meer?

Wat denken jullie ervan?

Rahim Vlasblom
admin

'@Primoz ik geen idee ... er rijden 29 renners bij de ploeg met een stuk of 5 of 6 trainers. Ik denk niet dat wij enig idee hebben hoe er bij de ploeg getraind word en of dit ook nog eens verschilt per trainer of renner. Echt lastig om dat vanaf de zijlijn te beoordelen en al helemaal in vergelijking met andere ploegen.

S. Morgenstern

Van der Hoorn is een goed voorbeeld van de realiteit dat ze bij Jumbo niet op één manier trainen. Hij heeft samen met zijn trainer (meen dat het Heijboer was) zijn manier van trainen meermaals aangepast op zoek naar iets wat voor hem het beste werkt. Interview daarover is vast nog wel op te duiken.

Yeez

Was in de podcast de grote plaat meen ik

AWestie

Ja Van der Hoorn is zelfs in meerdere podcasts duidelijk geweest over verschillen in trainingen door de jaren heen. Volgens mij weten ze bij TJV fysiologisch best goed hoe veel van hun renners in elkaar steken. Het sterkste punt was bij Taco bijvoorbeeld -geloof ik- zijn 20-minuten waardes. Punt is dan welke prioriteiten je als team stelt: wat wil je door training verbeteren? Welke mindere punten zijn het werken waard?

I Langof

Ik zie het hier een beetje zwart-wit, of wel zwart-geel.

Het is misschien interessant om het boekje over Raboploeg te lezen. TJV cultuur is gebaseerd op alles wat Rabobank niet was. Na de “Rabo absturz” waren ze het grapje van het peloton, maar hebben een lange weg naar succes afgelegd. Hun succes ligt in hun eenheid. Teambelang boven het individuele is in DNA van en Jumbo-Visma renner. Ze volgen het motto: eerst proces – dan resultaten en ze verwachten discipline om "#samen winnen!".

Deze aanpak werkt voor veel renners, maar niet voor iedereen. Bij TJV geven iedereen een kans en ze hebben geen korte contracten van een jaar (zoals Lefevere), maar als er geen chemie is, laten ze de mensen gaan.

Heijboer werkte keihard met hem, maar Taco van der Hoorn doet niets liever dan in de aanval rijden. Bij TJV was hij een knecht en moest op kop rijden om de vroege vlucht terug te halen. Voor dit zijn piekwaarden van belang. Bij Intermarché krijgt hij alle ruimte voor vluchten af te maken, omdat zijn nieuwe team geen AK ambities heeft. Dus, hij vertrok niet vanwege training, maar omdat zijn nieuwe ploeg het beste werkt. Dit is legitiem en lijkt beter voor beide partijen. Hetzelfde geldt voor Tolhoek - hij kon nooit met kopmanschap bij TJV rekenen.

Rahim Vlasblom
admin

Iets wat Tolhoek zelf ook nooit heeft afgedwongen, heeft natuurlijk de nodige pech gekend maar was nooit van een niveau dat hij het kopmanschap verdiende. Heeft zijn beste prestaties geleverd vanuit een aanval en dat is ook gewoon wat hem het beste ligt. Dat is ook prima hoor en ik denk ook dat hij daarom bij een ploeg als Trek beter op zijn plek zit.

kelderfan

Het Nieuwsblad meldt dat Lefevere heeft 'zeker geen schrik' voor Jumbo-Visma: 'Ik ben Patrick zonder vrees'
Ik kan niet wachten op de Omloop, want ik wil die tweestrijd wel zien.

kelderfan

'@rahimns
He Tolhoek is beter op z'n plaats bij een andere ploeg, want hij is te kort gekomen voor 't niveau van JV.
Ik herinner mij nog de TdF 2018 toen hij een van de betere klimknechten was van Kruijswijk en Roglic.
Nu in dit seizoen liet hij zich toch weer goed zien in de Volta a la Comunitat Valenciana.

Michieltje

Wat een suffe periode. Overal wordt gekoerst, maar JV doet niet mee

kelderfan

Onze sprinter verveelt zich niet volgens Wielerrevue want hij is/was ook bedreven in 't schaatsen en kijkt nu hoe zijn oud ploeggenoten en naar Sven Kramer.
Want begin 2019 pakte Olav Kooij een zilveren medaille op de 3 kilometer bij de NK afstanden voor junioren en achter TJV- schaatser Slotegraaf.

Xevar

'@Michiel
Dat is nou eenmaal de filosofie van Jumbo. Zeer weinig koersen, zeer veel trainingskampen en hoogtestages. Ben er absoluut geen fan van en wat mij betreft slaan ze de plank daarmee ook behoorlijk mis, maar goed.

1 2 ... 68 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.