Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 69 ... 349 350
Xevar

-

Murcia

Gewoon een kwestie van prioriteiten stellen, uiteindelijk draait het om het presteren in de grootste wedstrijden en kan ik er niet mee zitten als men Oman en Saudi-Arabië skipt. Verder is het een karikatuur om te stellen dat ze alleen maar op hoogtestage gaan en trainingskampen beleggen en zelfs als dat zo zou zijn kan je dat moeilijk tegen de ploeg gebruiken als het de resultaten van de afgelopen jaren oplevert. Het gaat om de kwaliteit van de overwinningen voor mij en niet de kwantiteit. Bij de OS zie je dat ook aan de Nederlandse schaatsers die heel vaak Wereldbekers overslaan maar wel presteren op het moment waarop je echt het hoogste kunt pakken. Al zal met name Orie moeite hebben met het ontbrekende Goud tot nu toe.

kelderfan

Nou daar hoort wel enige nuance bij, lijkt mij. Orie kan er niet van slapen, dat zijn pupillen nog geen goud hebben gehaald in tegenstelling tot de andere NL-ploegen. Als je alleen de TdF belangrijk vind, dan gaat de sponsor ook klagen.
Het gaat tenslotte om in beeld te rijden, als de volgers TV kijken om wedstrijden te volgen. Als het dan alleen gaat om "kwaliteit", dan denk ik toch, dat @Michel gelijk heeft.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Over schaatsen gesproken, die Van der Poel is een goede fietser (veel getraind op de fiets) en op zoek naar een nieuwe uitdaging. Zou het niet leuk zijn als de wielerploeg van TJV hem een contract aanbiedt? Al is het maar om Van Aert te pranken?

Murcia

In beeld rijden bij de Tour of Oman is voor geen enkele sponsor van TJV interessant, de impact komt van de World Tour wedstrijden. De strategie die men heeft ingezet bij de wielrenners is heel succesvol gebleken en bij de schaatsers heeft men gekozen voor een verjonging, dat levert enige vertraging op in de prijzen mede omdat Roest op een fenomeen botst maar de dertigers als Wust en Nuis hebben ook niet het eeuwige schaatsleven.

@Poeksel
Zou een leuke stunt zijn om tegenover Van der Poel je eigen versie in te zetten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Poeksel
Dat zou zeker een stunt zijn. 👍

kelderfan

'@Murcia
De zandraces zijn voor mij ook niet belangrijk. Ik denk, dat @Michiel races bedoelt, zoals Tour de la Provence/

Murcia

Ik denk dat Michiel net als ik het liefst veel wielrennen ziet maakt niet uit waar en bij voorkeur ook met TJV deelname maar voor mij is het nogmaals geen ramp om te wachten tot eind februari om de Geel-Zwarten vaker voorbij te zien komen. Dit seizoen is het programma al een stukje uitgebreider met de koersen in Frankrijk met Roglic en Wout en de kern rondom hem pakt de Omloop mee. Voor mij is dat het echte begin van het jaar.

Michieltje

Ja, het is eigen belang. Ik zie graag veel wielrennen maar ik kijk niet altijd als JV niet meerijdt. Ben redelijk éénkennig. En ongeduldig van aert. Die koersen in die verre zandbak, van mij hoeft het niet. Het zijn bijna allemaal dictatoriale staatjes waar de mensenrechten stelselmatig geschonden worden. Doe dan maar een rittenkoers in Israël.

Zo’n Tour de la Provence had ik idd er graag bij gezien. Dat de grote mannen later koersen, soit. Maar ze hebben genoeg renners, dus een extra koers begin februari kan en mag geen probleem zijn. Niet om de sponsoren te behagen, maar de fans.

Laatst gewijzigd
Xevar

Bijzonder dat het in deze hele discussie over meer koersen niet gaat over het belangrijkste aspect: de renners zelfs.

Om je als renner te blijven ontwikkelen is het simpelweg belangrijk veel te koersen. Zeker voor de jonge renners en renners uit de tweede lijn. In mijn ogen maken de renners bij de ploeg simpelweg te weinig koersdagen, helemaal als je het vergelijkt met de meeste andere ploegen.

Michieltje

Je zegt het zelf, Xevar. Meer koersen leidt tot ontwikkeling van veelal jonge renners. Dat heb ik al meermaals hier benoemd mbt Kooij. Ik dacht nu eens een andere invalshoek in te brengen. De fans.

Gaat JV niet al meer koersdagen rijden tov voorgaande jaren? Ik dacht het wel, alleen niet van scratch

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

Misschien moet JV jullie maar in dienst nemen, klaarblijkelijk weten ze niet waar ze mee bezig zijn en falen ze daarom ook al jaren als WT ploeg met het opleiden van talenten.

Cycling

'@Michiel Het ziet er inderdaad naar uit dat ze meer wedstrijden rijden dan vorig jaar. Alleen in februari rijden ze tov andere ploegen weinig wedstrijden.

Laatst gewijzigd
AWestie

Het wordt wel heel eenkennig als we alleen ontwikkeling van talenten gaan afmeten aan het aantal koersdagen. Volgens mij zit er een goede balans in en heeft TJV juist veel meer een idee zitten achter het jong-programma. Persoonlijk zie ik de mannen graag meer fietsen want meer koers kijken, maar uiteindelijk maakt het mij ook vrij weinig uit of ze in Saudi, Mallorca of waar dan ook fietsen in februari.

AWestie

Van Kasteren bood de vier Tormansmannen aan bij TJV maar blijkbaar wilden ze alleen Quinten Hermans. Ik had het wel boeiend gevonden als dit groepje in het geel zwart was gaan fietsen, maar ze passen nog beter bij de Roodhooftjes.

Michieltje

Wanneer JV meer koersen/koersdagen gaat rijden, zal dat met een reden zijn. Omdat de voorjaarskern kwantitatief er kwalitatief zo op vooruit is gaan, lijkt er wat meer ruimte te komen voor mannen als Dekker, Van Dijkes, Eenkhoorn, Kooij, Roosen. Tenminste, dat hoop ik. Het zou me niet verbazen als in het najaar er nog meer extra koersen in België e.o. bijkomen.

Ik ben echt een groot fan van Team Jumbo Visma. Dat was ik al toen Rabobank nog hoofdsponsor was. Dat ik soms nog wat op en of aanmerkingen heb heeft juist daarmee te maken. De puntjes op de i. Dat we nu sinds 2 jaar een Jong Jumbo Visma team hebben is geweldig natuurlijk. Ze moeten een goede balans vinden hoe de renners van het Development Team doorstromen naar de World Tour collega’s. Dat was de laatste 2 jaar wat lastig en logisch gezien de start en Corona, en ik denk ook zeker dat die kruisbestuiving wel windeieren gaat leggen. Wanneer je jonge voetballers van 18, 19 jaar in een rood wit shirt laat voetballen tegen de grote mannen in de KKD, snap ik dat ze daar sterker en beter van worden. Dat zal ook gelden voor Development renners die met renners van het WT team profkoersen gaan rijden. Daar worden ze beter van. Maar bij Ajax zie je ook dat ze dezelfde jonge gasten ook weer topwedstrijden laten spelen tegen leeftijdsgenoten. Zoals in de Youth League. Ik had dan ze dan ook graag de Baby Giro zien rijden. Uitblinken in een superzware koers tegen leeftijdsgenoten word je ook sterker van. Op een leuke manier. Hopelijk zien we Ryan en die 2 Noren dit jaar toch veel omhoog rijden.

Om een lang verhaal kort te houden. Ik ben benieuwd naar Roglic!

Laatst gewijzigd
$kedel

I.t.t Michiel hoop ik dat Jong Jumbo Visma juist geen windeieren zal leggen.😜
Ik kijk vooral uit naar Algarve met een heel mooi parcours voor Foss. Misschien iets tè stijle aankomsten maar ook een ideale lange tijdrit.
Ik zie hem hier wel winnen als Evenepoel weer zo tegenvalt.

Laatst gewijzigd
tdola

Foss winnen lijkt me te optimistisch. Evenepoel werd nog gewoon 2e he, dat is nog steeds goed.

Murcia

Foss moet bevestigen dit jaar en dat is nog niet zo makkelijk. Algarve moet hij vooral gebruiken om te wennen aan zijn iets veranderde status. Vorig jaar mocht alles en nu zal hij vaker als kopman worden uitgespeeld, ik ben benieuwd naar de tijdrit volgende week en mits de vorm in orde is lijkt een Top 8 plek in het AK niet onrealistisch. Alles meer zie ik als bonus omdat hij als tempoklimmer niet op elke springveer kan reageren.

Cen Morawec

'@rahimns
Je bent te hard door allemaal in dienst bij Jumbo-Visma te sturen. Wij spelen hier naast ook TopcoachNL en deze discussie is iets waar wij wielerliefhebbers plezier vinden. In het voetbal weten wij fans ook altijd beter na de wedstrijd.

Ik kijk uit naar de komende races om te zien hoe verschillende benaderingen zullen uitpakken voor Jumbo-Visma. Ik volg op Instagram zeer gedisciplineerde Roglic, Vingegaard, Kruijswijkmet Van Aert op Teide, zeer relaxte Bouwman samen met Dumoulin in Medellin, fotografisch enthousiaste Gesink in Andora.

Over twee weken zullen ze de eerste races hebben en zien hoe elke trainingsmethode werkt. Ik hoop dat de resultaten van training in Medellin het gevaarlijke gedrag (dat we hebben gezien) wel compenseren.

Michieltje

Oh ja Skedel. Geen idd 🧐
Die spreekwoordelijke gezegdes ook. Hoge bomen leveren veel brandhout

Laatst gewijzigd
Primoz Zomirp

Volgens mij, maakt het niet uit waar je traint, maar hoe je traint. V.d. Hoorn, Tolhoek en Dumoulin waren allemaal bij Heijboer. Nu heft Tom coach gewisseld. De persoonlijke compatibiliteit kan het verschil wel maken. Plezier hebben ook!

Misschien traint iemand beter in een grote homogene groep (JV-groep in Tenerife samen met vrouwen) en sommigen geven de voorkeur aan een meer ontspannen heterogene groepje met renners van andere teams (zoals met Uran en V.d. Hoorn in Zuid-Amerika).

Ik wil niet graag wedden op de zwakte van iemand, maar zien julie kansen in UAE-Tour voor JV na de tegenslag van Pogacar met corona???

Turtlehead

Foss zit toch in 'ons' verwachtingspatroon voorlopig niet in dezelfde categorie als Evenepoel hoop ik?
Bij mij in ieder geval niet. Eerst maar eens wat uitslagen rijden dit voorseizoen en een keer een rit winnen o.i.d., dan verder kijken.

kelderfan

In de UAE-koers is 't kijken hoe Dumoulin en Bouwman 't gaan doen na hun alternatieve hoogtestage.
Van Roglic en Van Aert weet je, dat die er staan na zo'n voorbereiding, maar met Dumoulin wil ik dat nog zien.
===
Leuk dat JV ook in de slag was om nog veldritman te halen. Vos krijgt kennelijk Van Empel erbij voor dat werk. Dus ik zie dat wel zitten als Van Aert er nog een maatje bij krijgt voor dat werk. Misschien wil Tim Merlier wel de overstap maken, nu Alpecin er weer 4 renners bijkrijgt.

Murcia

Merlier heeft totaal geen interesse meer in veldrijden als ik naar zijn optredens dit jaar kijk en gezien de interesse die TJV volgens van Kasteren had in Hermans lijkt G.Vermeersch eerder als type renner in het pulletje te vallen. Dus mocht er nog een renner bijkomen naast Wout in het veld lijkt de 'beste' vriend van Jos eerder in aanmerking te komen. Maar dan dwaal ik wel erg ver af.

1 2 ... 69 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.