Oh, ja Gianni Vermeersch past zeker in dat plaatje, maar dat is geen lieve jongen om samen mee naar de meet te sprinten. Maar @Murcia uit dat verhaal Van Kasteren is 't wel duidelijk, dat JV daar mee bezig is. Zij hadden geen zin in alle vier, maar 1 man is kennelijk geen probleem voor JV. Wat dat betreft moet Aerts ook nog steeds tekenen bij zijn ploeg.
Er zijn wel verschillen per trainer en ook per renner bij Team Jumbo Visma. Kopmannen krijgen wel ruimte, maar moeten ook leveren. Een knecht kommt met wensen zelden tot zijn recht. Met zijn vlucht capaciteiten kon b.v. V.d. Hoorn niet op zijn kansen gaan.
De exacte trainingsroutes worden pas tijdens grote teamstages door de coaches bepaald, omdat ze renners vergelijken. Waar normaal thuis iedereen fietst, bepaal iedereen zelf.
Van Dongen is heel relaxed. Hij zegt: de atleet maakt de coach and doet meer van begeleiding en samen overleggen wat te doen is. Aan de andere kant van het spectrum staat Lamberts er wel op dat renners hun blokken precies volgens de voorgeschreven duur en wattages afwerken. De invulling van trainingsschema - de duur, de blokken - dat is volgens Lamberst bij zijn beschermelingen voor de trainer. Heijboer zit ergens in het midden.
'@Primoz
We hebben ook gewed met mijn vriendin: ze zegt: Jumbo zal het met Dumoulin wel pakken omdat hij fietsen weer leuk vindt, ik zeg: UEA-Ploeg zal winnen met Pogacar of Almeida of Ayuso.
Ik zie dat Eenkhoorn en Staune-Mittet in Portugal zijn met de ploeg. Die zullen dus wel Algarve rijden. Verder heeft Leemreize na een week niks weer zijn training opgepakt volgens Strava (quarantaine na Valencia?!) en is Affini al een week niet in training (ook quarantaine?!). Zou jammer zijn mocht Affini uae missen. Ideale tt daar voor hem en Ganna start niet
'@rouleur
Nireman sprak zich ook over Tom uit it in een interview met Velonews: "Tour de France start unlikely but not impossible"
Ik vind interessant zijn benadrukking, dat van de ploeg kant kant is er geen druk op Tom behalve de inzet voor een perfecte voorbereiding. Ze willen dat hij in conditie aan de wedstrijden begint en wil zijn best doen. Daarna zullen ze zien welk resultaat ze zullen krijgen. Ze weten waartoe Tom in staat is en ze zien dat hij het heel goed wil doen. Volgens het interview is alles mogelijk voor Tom in de Giro.
Grishe verklaart dit het ook in perspectief: de verwachting is niet 'ga nu naar de Giro en je moet de favoriet zijn en de race winnen - als ze een goede ranking kunnen maken, zelfs in de top tien, zullen ze blij zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.