Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 72 ... 349 350
Murcia

'@kelderfan
Als jezelf je post begint met "schitterend weer" waarmee je suggereert dat de ploeg en renners iets hebben fout gedaan dan mag jezelf eerst wel eens uitleggen wat die fouten zijn ipv aan Yeez (en dus ook mij omdat ik ook het woord hysterie gebruikte) om uitleg te vragen. Covid besmetting(en) leidden tot bepaalde gevolgen voor de close contacts en dus quarantaine. Verder is de focus van de ploeg op de World Tour wedstrijden al een tijd aan de gang en kun je dat vervelend vinden maar kan het onmogelijk tot verbazing leiden en waarom altijd van Belle in elke opstelling ten tonele wordt gevoerd is mij ook een raadsel. Die heeft inmiddels zo een mythische status dat ik niks minder dan 10 overwinningen van hem verwacht dit jaar waaronder LBL. Noem dan voor de verandering eens Hagenes. En de vraag wat de sponsor er over zegt moet je niet hier droppen maar aan de heren van Jumbo en Visma zelf vragen, tenzij Ome Frits hier zit mee te tikken heeft dat type retorische vraag geen enkele zin.

madeinstars

Als je niet weet wat de plannen met die overige 12 renners zijn of hun huidige status qua fitheid, gezondheid en beschikbaarheid, snap ik niet dat je zo stellig kan zijn dat het 'teleurstellend' is dat ze niet aan de start staan van godbetert de Volta a Algarve. We hebben het hier niet over Parijs - Nice ofzo he.

AWestie

En wat sponsorbelangen betreft: ook die malen bijster weinig om kruimels in de zandbak of een plukje wedstrijden in Zuid-Europa in februari. Er wordt door de bovengemiddelde wielervolger (ik schaar daar maar een hoop WF-reageerders onder) echt overschat hoe laat in het seizoen de eerste sponsors wakker worden. UAE-Emirates wil graag komende week al goed zijn ja, maar voor TJV komt half april pas de eerste vertegenwoordiger van de Jumbo om de hoek kijken hoor.

En Tom doet (deo volente) mee met de AGR, dus eigenlijk is de helft daar afgetikt.

Quesada Quesada

Even omdenken: nu ze slechts met 5 ipv 7 renners starten in Algarve, is de kans een stukkie kleiner dat ze deze ronde gedurende het verloop verlaten door een positieve test zoals in Valencia gebeurde.

Murcia

Waarom? De protocollen zullen ze blijven volgen en de terugtrekking uit Valencia was geen strategie maar gewoon het volgen van de stappen zoals van te voren besproken. Net als een BEX hebben ze zich keurig aan hun eigen regels en die van de organiserende landen en bonden gehouden. De kans is gezien het razen van de besmettingen door het peloton nog steeds vrij groot dat er één of meerdere besmettingen zullen plaatsvinden. 5 of 7 renners maakt dan volgens mij niet zoveel uit. Ik vermoed dat we wel in de fase van een ommekeer zitten waarbij Covid zich meer voordoet als een influenza virus met een geringer aantal ziekenhuis opnames en mortaliteit maar voorlopig zal het billenknijpen blijven voor de opstellingen in wedstrijden.

kelderfan

Ok @murcia
Dat je schitterend weer te hart vind klinken is misschien te, maar hysterie is niet te dan.
Maar ik vind 't gewoon mager voor een voorbereidingskoers. Want jij doet 't af met corona, maar de ploeg benoemt dat niet in hun verslag. Enig uitleg (nogmaals) vanuit de ploeg is er niet.
En van de jongeren, die bij de "Jonge talenten" horen, heb je naast de genoemde Van Belle nog Rick Pluimers.
Jij noemt Hagenes, maar die jongen moet nog acteren bij de opleidingsploeg. Die komt er wel snel aan.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik denk dat het niet lang meer duurt voor het algemene testen voor en tijdens koersen stopt,

Rawolf

Tja, door de neurotischheid waarmee trainingsschemas bij Jumbo Visma in elkaar zitten worden kansen gemist. Was voor een renner als Kooij of Laporte toch hartstikke mooi geweest in een rondje als Algarve een stukje vrijheid te krijgen en voor etappeoverwinningen te strijden. Of een extra renner uit het Development team die dromen van zulke koersen rijden. Deze winter zijn er nog een paar talenten daar ontevreden vertrokken... geef de huidige talenten wel die kansen.

Renners uit de 2e lijn word kansen ontnomen om een extra dag op een berg door te brengen wat in theorie op papier 0,2% scheelt in een voorjaarsklassieker. Van de woorden 'goede flow' 'winnaarsvibe' waarop DQS al jarenlang naar de top van de rankings surft word geen nota genomen.

5 of 7 renners maakt voor Foss niet uit, maar het maakt wel uit voor de renners die er niet zijn. Wat het had kunnen zijn. En kom nu niet aan met Covid, UAE is de ploeg met de meeste Covidgevallen tot dusver en die zitten al aan vierdubbel zoveel wedstrijddagen.

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Hysterie is nergens voor nodig inderdaad, maar ik vind het wel jammer dat TJV zo weinig koersen rijdt. UAE staat idd met maar 4 renners aan de start in Algarve, maar die rijden wel tegelijkertijd ook in Andalusie.

Ik vind het ergens wel echt jammer dat je dan niet ervoor kiest om een paar extra renners aan te nemen en dan dit soort koersen wel goed te rijden (en een paar talenten een jaar langer bij development te laten zitten en half half programma te laten rijden). Op deze manier is het namelijk voor degenen die wel rijden en hier hun voorbereiding uit moeten halen (zoals Foss) ook lastiger om vertrouwen op te doen lijkt me.
Maar goed, allemaal keuzes en soms ook wat overmacht met corona nu.

BraboCycling

Overigens @Rawolf zal een renner als Kooij zeer waarschijnlijk de UAE Tour rijden die tegelijk is, dus die wordt geen kans ontnomen.

madeinstars

Ongeacht van of je het nou allemaal niet zo veel kan schelen (mijn insteek) of dat je het verschrikkelijk jammer vindt, zou het wel een interessante vraag zijn om eens aan de ploegleiding voor te leggen.

Maar zolang er resultaten gehaald worden, zoals de afgelopen jaren, vind ik niet dat je veel poten hebt om op te staan als je zo 'hysterisch' reageert, zoals bijvoorbeeld Rawolf. Een ploeg die over de afgelopen 3 jaar de 3e meeste overwinningen behaald heeft, kan je toch bezwaarlijk verwijten dat ze van de term 'winnaarsvibe' nog nooit gehoord hebben.

Nogmaals: wij hebben geen idee van de beschikbaarheid, fitheid en gezondheid van die 'renners uit de tweede lijn' die nu fantastische kansen worden ontnomen om 0,2% te verbeteren.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Rawolf
Natuurlijk zit UAE aan meer wedstrijddagen als je twee dure massaspurters aan boord hebt en daardoor meer wedstrijden nu moet rijden aangezien die sprinters in de grote rondes moeten thuisblijven ten faveure van de klassementsmannen. TJV heeft twee jonge kerels die als spurter nog moeten groeien en waarvan er één een pittige valpartij heeft gehad en dus buitenspel. Het volledige verhaal is wel belangrijk en die vergelijking met QSA is raar vind ik tenzij je vindt dat TJV niet aan de top van de rankings staat. De andere aanpak was dus in de cijfers over de afgelopen twee jaar niet nadelig te noemen. Het verschil zit hem in de waardering van kwantiteit vs kwaliteit. Als je drie of vier belangrijkste renners rondewinnaars en klassiekerkleppers zijn snap ik prima waarom je hun kwaliteiten ook daar wilt inzetten. Er blijven genoeg koersen over.

PS: Mij is het verschil ook niet ontgaan dat als TJV meedoet aan een kleinere wedstrijd zoals GB, een overwinning daar dan al snel wordt afgedaan met: dit telt niet want....

Laatst gewijzigd
madeinstars

Die Algarve heeft overigens wel een bizar deftige startlijst zeg. Zal nog een hele uitdaging worden om daar resultaat te rijden. Vooral benieuwd naar de tijdrit van Foss, tegen mannen als Asgreen, Evenepoel, Thomas, Kung en McNulty.

Xevar

Qua klassementsrenners is het juist allemaal maar erg matig bezet. Foss moet hier wel makkelijk top-10 gaan rijden hoor, zeker met die lange tijdrit

Murcia

Als Tobias wat lichter staat zoals ik her en der hoorde blijft het de vraag in hoeverre dat zijn tijdrijders kwaliteiten heeft beïnvloed. Ik verwacht zelf een Top 8 AK inzet voor hem hier en bovenal de les dat je seizoen hier begint en het dus vooral een kwestie is van beter worden. Zal met deze ondersteuning vooral op het wiel van anderen moeten rijden en voor mij is McNulty goed vergelijkingsmateriaal. Kijken hoe hij zich verhoudt tot de Amerikaan.

madeinstars

ja ok, maar van top 10 in de Algarve wordt je niet wild. Maar nu je het zegt is het qua klassement inderdaad Evenepoel en Ineos (Thomas, Hayter, Pidcock, Martinez, dus die kunnen de halve top 10 zelf al bezetten) tegen Foss.

Petje

Erg teleurstellend begin dit jaar. Zie overal ploegen winnen maar Jumbo is er niet. Keuzes en coronapech kan ik begrijpen, maar het is wel jammer. Op naar de komende wedstrijden. Wachten op overwinningen is denk ik wachten op wout en primoz.

madeinstars

Vorig jaar was de eerste overwinning ook pas in de UAE tour en dat was overigens Vingegaard, dus je weet maar nooit.

S. Morgenstern

Welke talenten zijn afgelopen winter ontevreden bij de beloften ploeg vertrokken?

madeinstars

Fisher Black zal die wel bedoelen, maar die heeft een flinke zak oliedollars gekregen en het resultaat tot nu toe in de Nieuw Zeelandse kampioenschappen was erbarmelijk.

Rawolf

FFB, Van der Tuuk en van Veenendaal hebben zich allemaal vrij negatief uitgelaten over de opleidingsploeg. Weet niet of ze uberhaupt hadden mogen blijven sportief gezien (FFB natuurlijk wel) dus misschien moet je de uitlatingen van de vertrekkers met een korretje zout nemen maar er zit vaak een kern van waarheid in.

Bijvoorbeeld:
https://www.bndestem.nl/regiosport/dat-hidde-van-veenendaal-weg-moet-bij-jumbo-verbaast-hem-maar-een-ramp-is-het-niet-er-leiden-meerdere-wegen-naar-rome~a722acda/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

https://www.rtvdrenthe.nl/sport/13891649/axel-van-der-tuuk-verliest-plezier-en-verlaat-opleidingsploeg-jumbo-visma

Laatst gewijzigd
Murcia

Axel was niet negatief over de ploeg maar wilde meer vrijheid dan hij bij de ploeg kon krijgen. Dan is de keuze niet moeilijk voor beide partijen denk ik. Bij Hidde stelde hijzelf de vraag of er gezien de medische reden voor zijn mindere prestaties namelijk de knik in de liesslagader, er toch wat meer clementie had mogen zijn en dus een verlenging omdat het lang duurde tot dit duidelijk werd. Daar valt wat voor te zeggen maar ik weet niet of de ploeg alleen naar zijn wattages heeft gekeken zoals hij zelf dacht. FFB kreeg de kans om zich te verbeteren en de ploeg werd overvallen door diens besluit maar hij heeft geen ontevredenheid naar buiten gebracht over zijn periode bij de ploeg.

AWestie

Poging 3: Waarom zo streng? Ard Bierens: "Omdat we in de eerste plaats onszelf, maar ook de andere renners in het peloton willen beschermen. Je zal maar als renner corona oplopen, een week of 10 dagen in quarantaine moeten en daardoor belangrijke klassiekers missen. Wij doen er alles aan om dat te voorkomen." (via Sporza want een directe link lukt niet)

Hopelijk snel minder nadruk op testen testen testen.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Tsja als je niet besmette renners toch in quarantaine last gaan met alle gevolgen van dien, dan ben je als ploeg toch echt de weg kwijt. JV is toch bekend met omikron mag ik hopen

Xevar

Het is inderdaad vrij bezopen om niet postief geteste renners in quarantaine te plaatsen. Ben heel benieuwd hoelang ze dat testbeleid en coronaprotocol nog volhouden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 72 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.