Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 73 ... 349 350
S. Morgenstern

Ik zie niet zoveel negatieve uitlatingen terug in die stukken. Waar doel je dan precies op? En welke uitlatingen zouden een aanleiding moeten zijn om er een trend in te zien die omgebogen moet worden?

Ik heb zelf in ieder geval niet het idee dat renners in de opleidingsploeg weinig kansen krijgen om tussen de profs te rijden. Ik denk zelfs dat ze wat dat betreft juist heel hoog uitvallen in vergelijking met andere belofte ploegen. Uiteraard niet voor renners die niet in toekomstplannen blijken te passen, maar de lijst jongens die geleidelijk door aan het stromen is, met kansen in de WT, is volgens mij redelijk lang.

Maar goed, wellicht kijk ik niet goed.

Xevar

.

madeinstars

Ik denk dat Jumbo bij het WT team veruit de meeste koersdagen gunt aan renners van het belofteteam van alle ploegen. En dan vergelijken we nog met de ploegen die überhaupt belofteteams hebben... Dat niet iedere Janneke en Mieke uiteindelijk goed genoeg is om bij de WT ploeg te koersen lijkt me evident. Dat dat af en toe scheve gezichten zal opleveren ook. Dat ze af en toe een misser zullen maken (zoals de Rabo opleidingsploeg indertijd met Dumoulin) zal ook wel eens voor gaan komen. Doen alsof dat allemaal vreselijk en schokkend is, lijkt me er wat over.

Cycling

Ik snap niet hoe het mogelijk is dat er wordt beweerd dat de renners van het Development Team bij JV onvoldoende kansen krijgen. Er zijn in 2 jaar 6 renners van het Development Team naar de World Tour gegaan, waarvan 5 bij JV zijn gebleven. Dit is voor mij bovenverwachting. Renners worden beoordeeld op kwaliteit van hun wedstrijden niet op kwantiteit. Vorig jaar gaf Affini onder meer aan dat hij kwalitatief minder was, omdat hij teveel wedstrijden in het voorjaar had gereden.

Xevar

Zou goed kunnen dat Jumbo van alle ploegen hun beloften het vaakst laat meerijden met de WT-ploeg.

Alleen moet je er dan wel even bij zeggen dat de meeste andere ploegen jonge talenten direct een volwaardig WT-contract geven en dito programma.

Murcia

Lijkt mij een redelijk generaliserend statement en bovendien wil ik dan boter bij de vis, bewijs maar dat bij Wanty, LTS of FDJ talenten beter betaald krijgen en betere programma's rijden. Als je stelt dat ze bij de meeste ploegen betere contracten/programma's hebben voor talenten is het mij een raadsel waarom bv Hagenes en Simmons voor TJV Development kiezen aangezien die door vele ploegen werden begeerd. Ik denk dat gezien de ontwikkeling van talenten bij JV en de overgang van menig talent naar de elite ploeg of Development renners die hun plekje vinden bij andere teams zie bv een Ballerstedt de stelling gerechtvaardigd is dat je als talent bij TJV niet slecht af bent.

Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel het gaat niet over de gevolgen van Omikron en ook die kan je niet voorspellen. Om mij heen worden ook daarvan mensen nog gewoon steeds goed ziek. Maar het gaat erom wat de consequenties zijn als een renner positief test. En nergens wordt gezegd dat de ploeg niet besmette renners in quarantaine laat gaan.

Yeez

Wel close contacts

S. Morgenstern

Weten we zeker dat bijvoorbeeld Kooij of Leemreize een ander soort contract hebben als vergelijkbare renners bij andere ploegen? En rijden zij werkelijk een ander soort programma dan hun leeftijdsgenoten van hetzelfde niveau? Want als we dat er dan wel bij moeten vertellen, moet het wel duidelijk zijn dat we dan geen onzin verkopen

Sandy Casar

Neem ook in ogenschouw dat ongevaccineerde renners niet in sommige landen mogen koersen (o.a. Frankrijk) nog los van of de ploeg ze durft mee te nemen

Michieltje

Wat Yeez zegt, Rahimns. Het wordt tijd dat je allen niet mag koersen als jezelf besmet bent

AWestie

En ook achter close contacts zit een logische gedachte. Op een gegeven moment worden regels, zeker rond close contacts, ook afgebouwd. Net als dat in NL quarantaine regels van 7 naar 5 dagen gaan bijvoorbeeld.

Liever nu even wat bescheiden voorjaar met de kopmannen paraat op de goeie momenten dan hele periodes de mindere goden die niet presteren omdat de kopmannen even thuis zitten door een besmetting.

Ik blijf sommige opmerkingen hier wel bijzonder vinden, als je bedenkt dat teams al jaren protocollen hebben rond boksjes geven en verkoudheidjes. Moeten we daar ook van af?

Rahim Vlasblom
admin

'@Casar dat is voor JV geen probleem daar is blijkbaar bijna iedereen gevaccineerd

Sandy Casar

Bijna iedereen ;)

Michieltje

Awestie. Ik zou het met je eens zijn wanneer alle WT ploegen dezelfde protocollen zouden hanteren. Maar dat doen ze niet. Dat vind ik dan weer bijzonder.

En je zegt het zelf. Protocollen rondom verkoudheidjes. Dan heb je iets onder de leden. Wat niet het geval is bij close contacts.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Ik citeer Bierens nog even. “Omdat we in de eerste plaats onszelf, maar ook de andere renners in het peloton willen beschermen. Je zal maar als renner corona oplopen, een week of 10 dagen in quarantaine moeten en daardoor belangrijke klassiekers missen”

De uitwerking van JV haar strenge beleid is dat vervolgens close contact renners 7? dagen in quarantaine moeten? En daardoor belangrijke wedstrijden missen?

🧐

AWestie

Als close contact gaat het puur en alleen om kans: de kans dat je het hebt opgelopen is sterk aanwezig (zeker bij het besmettelijke omikron). Close contact is dus simpelweg niet hetzelfde als geen corona hebben.

Verder weet ik niet precies hoe TJV zijn protocollen verder uitwerkt, maar 7 dagen na een close contact nog quarantaine lijkt mij ook wat aan de hoge kant.

Petje

Ik hoop echt dat men stopt met testen, maar wel gewoon voorzichtig doet. Het gaat anders zo oneerlijk worden terwijl niemand last heeft.

Yeez

Stoppen met testen, maar wel voorzichtig doen. Wat stel je jezelf daarbij voor?

AWestie

Ik denk een variatie op wat GC-teams al tien+ jaar doen? Bubbeltjes, boksjes en dat gedoe?

Michieltje

Zolang renners zelf niet positief testen gewoon lekker koersen lijkt me

Sandy Casar

Laten we weer lekker over koers praten (zelf ook debet aan het coronagepraat)

Mijn voorspelling voor UAE op basis van de renners die beschikbaar lijken
Bouwman
Dumoulin
Harper
V. Emden
Dennis
Kooij
M. Van Dijke

Ben benieuwd hoe het team zich in de waaiers houdt. Zin om te volgen :)

Laatst gewijzigd
Yeez

Dumoulin
Harper
Bouwman
Van Emden
Roosen
Van Dijke
Kooij

Zou het heel jammer vinden mocht Affini niet kunnen starten en zo kans op winst in de 9 km tt moeten laten schieten. Zeker nu Ganna niet start

AWestie

'@Michiel Ik denk dat geen enkel team voorlopig dat mantra aanhoudt en volgens mij is dat op dit moment ook niet heel gek. We hebben hier met een professionele sport te maken, niet met je lokale social ride.

Yeez

………

1 2 ... 73 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.