Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 76 ... 349 350
madeinstars

Maar rampseizoen'tot nu toe' betekent echt 0,0 na welgeteld 5 koersdagen. De valpartijen van Dekker en Hessman zou ik ook niet echt scharen onder het kopje 'ramp'. Dan is elke val een ramp. Deze van Foss was wel zuur, maar vanuit het perspectief van de echte doelen 10x liever dit, dan dat Foss er hier kansloos afgereden wordt.

Murcia

'@Xevar
Het probleem is de onderliggende duidelijke boodschap van je, niks deugt en alle pech ligt aan de leiding + renners zelf en succes is toeval. Voeg daar vandaag bij je belachelijke opmerkingen over die val van Foss in het nieuwsartikel over de etappe van vandaag en je begrijpt dat mijn wantrouwen jegens je intenties wat worden gewekt. Het is kicken op pech en/of missers en afwezig zijn bij succes en dat vind ik niet hetzelfde als kritisch volgen maar goed daarover worden we het niet eens.

Cycling

Mooi om te zien dat Eenkhoorn ook lang Foss van dienst kon zijn en dat Staune-Mittet lang bij de eerste groep kon blijven. Hessmann heeft vandaag, ondanks zijn val gisteren, ook nog in dienst van Foss kunnen rijden. Oftewel de ploeg van 5 heeft prima gereden vandaag.

Yeez

“Dekker besluit een afgrond in te rijden”

Kan iemand xevar van dit forum kicken? gefrustreerde toetsenbordheld die lekker gaat op ellende ipv succes van een ander. Sneuneus

Rahim Vlasblom
admin

'@Xevar ik denk dat je bijna voor elke ploeg wel zo'n rijtje kan fabriceren. We zijn nog geen maand onderweg... voor de meeste volgers is het wielerseizoen nog niet eens begonnen als ik ze moet geloven. Misschien gewoon eens iets minder dramatisch doen. Vallen hoort er helaas bij.

Xevar

Je rapporteert je wel ongeluk op deze site zeg, mijn god. Eens kijken hoe lang de post van Yeez blijft staan.
Ik raad je wel even aan uit te loggen en pas weer terug te komen als je het concept van een discussieforum hebt begrepen. Doei doei.

Murcia

Het begrijpen van het concept van een discussieforum en jouw posts zijn wel in tegenspraak met elkaar beste Xevar/Matxin. De val van Dekker omschrijven als een bewuste keuze wijst niet echt op de behoefte tot een volwassen discussie net als het eindigen met adviezen aan anderen om te vertrekken en doei doei als slot van een betoog.

Laatst gewijzigd
Jari24

Waar maken we druk om, het gaat om de world Tour etappes, ik kijk uit naar de giro hoop dat foss oke is, zag er overigens wel goed uit!

I Langof

MIsschien was Foss niet OK en zich duizelig voelde. Misschien kon hij gewoon niet naar de finish rennen. Hij leunde stevig op zijn fiets.

Als Foss in orde was, maar dacht dat hij dezelfde tijd zou krijgen, is dit een duidelijke fout van DS. De ploeg leiding moet in busje voor de etappe alle regels duidelijk uitleggen.

Laatst gewijzigd
Petje

Duizelig, bewust..... wat voor gestoorde mensen zijn hier ?

Quesada Quesada

Geen tijdscorrectie zou wel echt een quadruple punishment zijn.
- kans op ritwinst ontnomen door andere rijder
- met lichamelijke schade als resultaat
- en gemiste boni's
- extra tijdverlies door latere finish
In deze situaties waar het voor 100% duidelijk is in welke tijd een renner zou finishen zou een jury de tijd gewoon moeten kunnen corrigeren.

Quesada Quesada

Verder zitten we idd nu wel even in de hoek waar de klappen vallen. Maar na regen komt zonneschijn. Daar weet onze aanvoerder Primoz alles van.
En zoals een van onze huidige ploegleiders ooit wijs zei: 'het seizoen begint pas echt in de Omloop'.

AWestie

Haha wat een heerlijk gedoe weer hier. @Xevar laat een vol lijstje zien voor vijf koersdagen, maar hè het zijn ook maar vijf koersdagen. Beetje dramatisch om dan met woorden als rampseizoen te komen (jajaja tot nu toe), maar anderen hoeven daar ook niet zo op te gaan happen hoor

Wat @ILangof probeert te zeggen snap ik dan weer geen sikkepit van.

Terug naar de koers: Foss zat echt al dicht bij de streep als eerste, maar wat maakt hij een gekke bocht. Gekke val.

Cycling

De ploegleiding krijgt nu ook al de schuld dat Foss er geen sprintje uit heeft getrokken na zijn val. Het moet niet gekker worden.

Xevar

I Langof heeft natuurlijk gewoon gelijk, en zegt ook niks ingewikkelds. Maar blijkbaar is het nodig om het in jip-en-janneketaal uit te leggen hier(typisch weer, zucht):

Foss maakte na zijn val totaal geen aanstalte om zo snel mogelijk over de finish te gaan. Hij blijft even rustig liggen en loopt daarna op zijn dooie gemakje richting de finish. Pas op het einde lijkt hij enigzins door te hebben dat hij nog wat haast moet maken en begint hij te joggen. Uiteindelijk verliest ie 41 seconden, als hij direct was opgestaan en met zijn fiets aan de hand een sprintje had getrokken had hij misschien een seconde van 15 verloren en was zijn klassement nog niet helemaal verloren.

De enige goede reden om geen sprintje te trekken is dus , zoals I Langof aangeeft, dat Foss te duizelig/geblesseerd was om direct op te staan. Maar daar lijkt niet echt sprake van, in het race-report van de ploeg staat ook dat hij wel oké is en enkel wat schaafwonden heeft.

Laatst gewijzigd
Xevar

En nog een leuk lijstje om de dag mee af te sluiten: https://www.procyclingstats.com/rankings.php?date=2022-02-17&nation=&level=&offset=0&filter=Filter&p=me&s=season-teams

En nu niet aankomen met de drogreden dat ze nog maar 5 koersdagen hebben gehad, of dat het seizoen pas begint met de Omloop. Dat is hun eigen keus geweest heh?
En ja, ik snap ook wel dat het een momentopname is en de ploeg ongetwijfeld nog hard gaat stijgen op dit soort lijstjes. Dat was het hele punt ook niet.

Laatst gewijzigd
Petje

Lijst waar jumbo met dsm onderaanstaat van de wt teams...... zonder lijst had ik dat ook kunnen weten. Keuzes he

Murcia

I Langof suggereert gewoon weer erg veel en meer niet. Dat hij nu al de ploegleiders de schuld in de schoenen lijkt te schuiven van het tijdsverlies door Foss vanwege het niet duidelijk uitleggen wat de regels zijn voor een val bij de finish op de slotklim is een wat merkwaardig argument die past bij de tendens om gewoon aan alles de meest negatieve uitleg te geven. Een beetje zoals Xevar verleden jaar in Baskenland bij de truiovername door McNulty, toen was er geen enkele andere uitleg mogelijk dan dat Roglic, Vingegaard en de sportieve leiding alles verprutst hadden.

Ik baal van de val maar vooral omdat Tobias liet zien hoe hij weer gegroeid is als renner, hij was alert op de klim en oogde ook nog vrij explosief bij de sprint. Vorig jaar was aanklampen het hoogst haalbare en nu bleek hij meer overschot te hebben bergop. Keurige curve naar boven en die moet hij zien vast te houden. Gesink en Eenkhoorn waren in orde en Staune-Mittet kreeg de vrijheid om lekker eens te kijken waar hij staat tegenover dit peloton en de conclusie van mij is dat hij een nette koers reed als 20 jarige. Bij de eerste 40 van een etappe met twee behoorlijke klimmen is keurig. Hessman ondanks zijn val ook zijn werk kunnen doen in de eerste uren.

Sjonge Jonge

Het is dus ook hun eigen keuze om in deze fase van het jaar zich niet druk te maken om dit soort lijstjes.

En nu niet aankomen met de drogreden dat ze dat wel moeten doen omdat jij dat vindt.....

Murcia

Dat iemand komt met het lijstje laat al haarfijn zien wat de intentie is, het enige doel is dus leedvermaak? met een soort disclaimer erbij die eigenlijk het hele belang onderuit haalt omdat het een momentopname is na 5 koersdagen. Zo lust ik er nog wel een paar. Maar op deze manier win je altijd, pakt Wout volgende week de Omloop is de tegenstand te zwak, kunnen ze niet winnen zonder de grote twee en meer van dat soort drogredenen. Succes komt uit het niets en bij niet winnen ligt het altijd aan de renners en de ploegleiding. Te goedkoop en doorzichtig en wat moeten de afgelopen jaren zwaar zijn geweest met de successen die men de ploeg niet gunde.

madeinstars

Kan niet wachten tot de eerste mooie koers die Jumbo wint, dan zijn we in ieder geval weer verlost van Xevar tot volgend jaar als jumbo halverwege februari nog niet in de top van de rankings staat.

Rahim Vlasblom
admin

Hij leunde stevig op zijn fiets ??... hij hield deze met 1 hand aan het zadel vast, dat noem ik niet stevig leunen. En dat je teleurgesteld bent en even rustig de schade opneemt lijkt me ook wel vrij logisch. Kan me ook voorstellen dat je niet meteen denkt dat de 3km regel hier niet opgaat. Misschien was het juist dat hij dat in zijn oortje te horen kreeg en daarom het op een drafje zette, als men dit al had meegekregen in de ploegleiders auto. Boni's heeft hij verder niet verloren, die zijn er niet in deze koers. Hopelijk kan hij in de tijdrit en de 2e bergetappe nog wat goedmaken en weer in de top 10 komen.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Xevar Je doet net of je iets nieuws verteld met het lijstje. Dat JV voornamelijk voor kwaliteit en niet voor kwantiteit gaat, is algemeen bekend. Het gaat JV om het winnen van WT wedstrijden en daarnaast zetten ze in op het ontwikkelen van talenten. Dit lukt de afgelopen jaren prima. Als dit het beleid is van de ploeg, beoordeel ik ze daar dan ook op. Ik ga me echt niet bezig houden met lijstjes in februari.

Poeksel

Heh, ik zag op een ander forum iemand schrijven over een geflopte spelen voor Jumbo omdat ze geen goud hebben gehaald (terwijl ze gewoon redelijk naar verwachting gepresteerd hebben). Vast Xevar onder een andere naam ;)

Morgen hopelijk goud!

Yeez

De spelen voor jv schaatsen valt wel degelijk tegen.

1 2 ... 76 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.