Je kan er bijna wel vanuit gaan dat er iets aan de hand is met Hofstede maar dat hoeft natuurlijk geen Corona te zijn. Maar het feit is dat hij beide trainingskampen gemist heeft en ook blijkbaar niet inzetbaar was in Valencia of de Algarve. Dat vind ik dus vrij zorgwekkend.
'@Kelderfan Dit is de beleving van Kooij "“Mijn ploeggenoten hebben me de hele dag uitstekend omringd. De gehele etappe stond in het teken van de laatste kilometers. In de slotfase was het weer dringen geblazen. Uiteindelijk kon ik samen met Timo Roosen een heel stuk opschuiven”. Oftewel zijn beleving is dat hij het niet alleen gedaan heeft. Hier hecht ik toch meer waarde aan, maar ja ook hij zal het wel weer goed praten.
'@harryjohan71
Ja dat heb ik ook gelezen, maar dat neemt niet weg, dat Kooij achter de feiten aan heeft gesprint. Je gaat voorbij aan het feit, dat Timo niet de sprint heeft kunnen aantrekken voor zijn jonge sprinter. Je hebt nogmaals een lead-out nodig om de sprinter goed af te zetten. Op die manier winnen Philipsen en vandaag Cavendish.
Het netjes op 200 meter afzetten is een manier van leadout, vooral als je hele team wordt ingezet voor een compleet treintje. We weten ondertussen dat je ook prachtig leadout werk doet als je je sprinter achter het sterkste team zet. In wezen doet Roosen bijna wat van hem gevraagd wordt in deze hectische finale door Kooij bijna op de tweede lijn af te zetten. Hij werd alleen ingesloten en daarna verloren we Kooij en Roosen uit beeld.
De ploeg probeerde tot drie keer toe door het midden op te schuiven en drie keer werden ze logischerwijs ingesloten in de 'wasmachine'. Dat Kooij alsnog zijn ploegmaten bedankt, zit 'm vooral in de standaardriedeltjes die na de finish worden afgedraaid. Hopelijk heeft hij vandaag afgedwongen dat ze volgende keer wél echt hun best doen voor hem.
Ik begrijp het ook niet. Kooij word duidelijk door de ploeg in steek gelaten. Wat is er met Bouwman en Harper? Harper is geen slechte spurter. Alleen Dumoulin is volgens in-de-leiderstrui een favourit voor de tijdrit morgen and dus had vandaag niet kunnen helpen.
Zullen we even geen om conclusies te trekken op het basis dat hij geen sociale media heeft... iets wat bij hem al een tijdje gaand is hoor, hij was altijd al zeer terughoudend met het delen van zijn leven op het internet, maar om daaraan meteen te koppelen dat hij zich niet zou willen vaccineren gaat mij iets te ver.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.