Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 86 ... 349 350
Yeez

Werk aan de winkel voor Tom

wieler4live

Krijgt Kooij eindelijk de trein die hij verdient

Xevar

Zeer benieuwd naar hoe de PR-afdeling van de ploeg deze hilarische wanprestatie gaat spinnen.

AWestie

De spion uit het peloton (ik dacht dat die was ontmaskert?) dropt in ieder geval Van Aert als topfavoriet voor alles: https://sporza.be/nl/2022/02/22/-trentin-en-dewulf-trappen-door-de-boter-corona-in-februari-is-nefast~1645560622530/

Laatst gewijzigd
AWestie

Als je op voorhand van spinnen gaat spreken zal vast weinig tekst en uitleg goed genoeg voor je zijn, of heb ik het dan mis @xevar?

horsm

Goh, wel een domper weer, Dumoulin. Ik begin het vertrouwen nu wel wat te verliezen…

YogiBear

De reactie waar je bij @Xevar kon wachten. Vooraf zeggen dat TJV geen favorieten voor de overwinning heeft en spreken over max top5. Als het dan zover is spreken van een wanprestatie en al beginnen over spinnen door de pr afdeling. Als ze het hebben over een slechte dag, is dat dan geen spinnen of moeten ze Dumoulin maar meteen volledig afschrijven en het contract per direct ontbinden? Verder zal dit natuurlijk zondermeer een teleurstelling zijn voor hem, de ploeg en de volgers. Was een top drie meteen realistisch, zeker niet, maar had hij bij de laatste 20 moeten zitten, wat mij betreft zeker wel.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Zelfs geen top 5, dus wat is je punt?

madeinstars

Evan afgezien van de gebruikelijke trolreactie, die je inderdaad mocht verwachten, is het natuurlijk wel een beetje een domper. Dat gezegd hebbende betekent het natuurlijk precies niks voor de rest van het seizoen voor Tom.

Harper snapte ik overigens niks van. Als je nou niet zo geweldig goed ben, ga dan niet ook nog eens energie steken in aanvallen, als je weet dat het toch op de laatste km gaat aankomen. Maar goed, dat is het verschil tussen een 30e en een 20e plaats, dus is uiteindelijk ook gelul in de marge.

Yeez

'@xevar waar komt je panische jumbo haat vandaan? Misschien kan ik het dan beter plaatsen. Nu valt het vooral niet echt serieus te nemen dat iemand bij elke mindere prestatie ergens gaat lopen roepen. In Parijs-Nice zie ik je weer niet, om vervolgens na een mislukte sprint in de panne weer te komen bleren

@madeinstars harper laat op het Australische kampioenschap al 3 jaar zien niet tactisch te kunnen rijden 😅

Laatst gewijzigd
YogiBear

Heb even posts van @Xevar van vorig jaar nagelezen; het voorjaar zou niets worden, het najaar zou niets worden, de Tour zou niets worden, de Vuelta zou niets worden, ze zijn het lachertje van het peloton, de begeleiding van de talenten gaat volkomen verkeerd en ga zo maar door. De resultaten van de afgelopen jaren laten toch duidelijk een heel ander beeld zien. Als de feiten anders zijn, kan het niet anders dan @Xevar het volkomen verkeerd ziet. Vraag is alleen hoe lang het duurt voordat hij daar eindelijk van gaat leren?

AWestie

Ondertussen inderdaad al een paar voorbeelden waar Harper smijt met zijn krachten terwijl het moment daar misschien helemaal niet om vroeg. Juist daar kan je vanuit de auto scherp op zijn.

Xevar

'@Yeez
Het feit dat je mijn posts ziet als "panische Jumbo haat" ziet zegt alles over hoe jij (en een heleboel anderen) naar de ploeg kijken en maakt elke inhoudelijke discussie met je per definitie onmogelijk. Jullie leven in een soort eigen geel-zwart parallel universum waarin de werkelijkheid verdraait wordt naar gelang het jullie uitkomt. Tsja, dan houdt het wel snel op heh..

horsm

Xevar is fonetisch voor ‘ik zever.’ Het is een trolaccount.

Yeez

'@xevar je geeft niet echt antwoord op de vraag. Waar komt die blinde vlek vandaag zonder enige nuance? Alles is per definitie ruk bij je. En als de resultaten goed zijn zeg je niks. Probeer het eens uit te leggen?

Michieltje

Wat laten jullie je kennen zeg richting Xevar. Ik heb meer moeite met jullie verwensingen naar hem toe

YogiBear

'@Xevar geef eens even aan wanneer je echt een inhoudelijke discussie met argumenten wilde voeren. Wat is jouw werkelijkheid? De werkelijkheid is bijvoorbeeld dat Jumbo Visma al drie jaar hoort bij de ploegen met de meeste overwinningen en dat ook nog eens relatief vaak op worldtour niveau doet. Zijn ze perfect; absoluut niet. Kan het beter; natuurlijk. Maar kom dan eens met inhoudelijke argumenten in plaats van met rancuneuze statements.

YogiBear

'@Michiel Waarom heb je daar moeite mee? Hij plaatst inhoudsloze, niet onderbouwde extreme statements. Gaat elke discussie uit de weg en valt anderen hier aan. Hoe verwacht je op een gegeven moment dat mensen daarop reageren? Als hij nu zou zeggen "Ik vind het seizoen helemaal niets tot nu toe en had meer verwacht en ben heel benieuwd wanneer het beter gaat", helemaal goed. Of "Vergeleken met vorig jaar valt het tot nu toe nog tegen, hopen dat ze snel verbeteren", ook goed. Maar virtueel om je heen slaan en schoppen voegt werkelijk helemaal niets toe.

Laatst gewijzigd
horsm

Haha ‘parallel universum’ en ‘werkelijkheid verdraaien’…. Je hebt het gewoon over een forum van een klein groepje liefhebbers die een sportteam aanmoedigen en die optimistisch proberen te blijven als de resultaten tegenvallen. Wat is daar nou weer raar aan?

Xevar

'@Yeez
Jij ziet het blijkbaar als "blinde vlek vandaag zonder enige nuance". Ik zie dat totaal anders. Tsja.

@horsm
Op het moment dat dat aanmoedigen niet meer vanuit objectiviteit gebeurt, wat hier eigenlijk vanaf dag 1 nog nooit is gebeurd, dan gaat het mis.

De Zeboe van de Zoncolan

Wat gaat er dan mis?

Yeez

Volgensmij is de balans redelijk makkelijk op te maken

Valencia:
- Oomen en Vader na 3 etappes op plek 11 en 15 in het klassement. Prima voor Oomen en veelbelovend in de eerste koers ooit voor Vader tussen namen als Bilbao en Geoghegan Hart.
- Niet kunnen sprinten met Dekker door een zware val.
- Na drie dagen uit koers door 2 positieve coronatesten.

Algarve:
- 5 man in koers door quarantaine/coronagevallen en daardoor het missen van een sprinter.
- Een veelbelovende Foss die zonder val meedoet om de podiumplaatsen.

UAE:
- 6 man in koers door de afwezigheid van Mick van Dijke (zeer waarschijnlijk quarantaine in UAE).
- De veelbelovende snelheid van Kooij.
- De goede tijdrit van Dumoulin.
- De tegenvallende bergop aankomst van Dumoulin.

Pluspunten:
- Veelbelovende start Vader in eerste wegkoers ooit.
- Foss lijkt een volgende stap te hebben gezet.
- Kooij lijkt als sprinter weer verder te staan op het hoogste niveau.

Minpunten:
- Het rijden van te weinig koersen in de maand februari.
- De eerste bergop aankomst in de UAE.

Pech/overgave:
- De val van Dekker in Valencia.
- De coronagevallen in Valencia en UAE en het daardoor moeten aanpassen van selecties (en dus met minder renners aan de start verschijnen en een sprinter in de Algarve missen).

@xevar waar is jouw nuance/uitleg/argumenten? Ik zie hem nu na 2 antwoorden nog niet.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@Xevar Wat mij betreft inhoudelijk; wellicht zit er wat dat betreft een verschil met hoe ik naar dit forum kijk. Ik ben geen journalist en ben dan ook zeker niet objectief wat betreft de prestaties van Jumbo Visma (en zelfs als ik denk objectief te zijn, kan ik niet ontkennen dat dar wellicht toch een bias in zit). Waarom zou ik als fan ook altijd volkomen objectief moeten zijn? Ik zal daarin af en toe ook echt wel wat te ver in gaan, maar dat is dan bij mij vaak het gevolg van teleurstelling of euforie. Op een forum over Jumbo Visma verwacht ik wat dat betreft een groep mensen die ook Jumbo Visma fan zijn en die ook hun teleurstelling of euforie laten blijken en daarnaast inhoudelijk de discussie aan gaan. Als jij (of enig ander) met inhoudelijke argumenten komt, en op basis daarvan de discussie aan gaat heb ik daar geen enkele moeite mee.

Laatst gewijzigd
horsm

Ah, je denkt dat Dekker in quarantaine zit in de Emiraten? Dan hoop ik dat Dumoulin niet vanwege een besmetting zo slecht was.

Yeez

'@horsm kun je lezen? Van dijke. Die was daar donderdag gezien zijn instagram en stond uiteindelijk niet aan de start. Dekker is gewoon in training en zal kbk rijden

Laatst gewijzigd
1 2 ... 86 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.