Dit is niet gewoon even slecht en 11e worden dit is gewoon extreem slecht. Wat heeft die man zitten doen in Colombia. En wat hebben we tot nu toe een rot seizoen. Belachelijk weinig info van de ploeg! Matig tot slechte resultaten, weinig wedstrijden, gewoon klote allemaal. En dan die Harper en Bouwman....een ramp.
Jumbo heeft zich heel erg kunnen verschuilen onder van Aert en Roglic afgelopen jaren maar ik zei het vorig jaar al, in de breedte is het matig. Hetzelfde als Messi die alles verbloemde de laatste 4 jaar bij Barcelona.
We gaan bv ook Kruiswijk weer zien harken en 7e worden in Catalonië. Of ineens 37e. En nee, ik vergeet Kuss en Vingegaard niet maar ook die kunnen ineens tegenvallen.
Het mag allemaal wel duidelijker en overzichtelijker bij Jumbo. Zeker naar de fans! Zeer teleurgesteld en van mij mogen de goedpraters heus wel reageren. Maar dit is echt Lotto jumbo 2015.
Tom had duidelijk de benen niet. Ik had toch iets anders verwacht na die hoogte-stage in Columbia. Ook Koen had 't snel moeilijk om 't tempo te volgen en ook bij hem heeft de hoogte geen voordeel opgeleverd. De enige die het heeft geprobeerd was Chris Harper toch. Volgens Frans Maassen was hij te onstuimig. Dat kan ik niet rijmen.
Dus @Murcia je had helemaal gelijk, dat 't wachten is op Van Aert en Roglic in het openingsweekend.
'@AWestie
Als je niks probeert, dan ben je onstuimig. Het was juist goed om te zien, dat hij het heeft geprobeerd. Ook Arensman heeft meegedaan om een aanval op te bouwen. Dat was beter om te zien, dan je eraf te laten rijden. Wat dat betreft had ik meer verwacht van Koen Bouwman en Tom Dumoulin na de bewierookte hoogtestage.
Hopelijk kan Tom zich over de domper heen zetten, want anders vrees ik 't ergste. Hij zal zijn plannen moeten bijstellen en na de Strade de T/A in zijn schema opnemen. Misschien zelfs overwegen om de Milano - San Remo op te nemen om toch wedstrijdritme op te doen.
Tom viel erg tegen, daar draait volgens mij ook niemand om heen. Ik vond van Harper de eerste keer meegaan met Majka helemaal geen slecht plan, de pech was dat INEOS niemand mee had en daardoor Plapp (die vandaag super veel indruk maakte en toch vrij dom koerste op het absolute eind) op kop van het favorietengroepje ging beuken. De tweede aanval was wel vrij dom en een verspilling van krachten. Bouwman ook (nog) onvoldoende. De eindconclusie is dus dat het als ploeg volstrekt onder de maat was. Maar dat betekent niet het einde van de wereld en maakt de reacties van Xevar niet minder irritant en inhoudsloos. Het idee dat hier alleen maar fanboys zitten zonder kritisch vermogen is een gotspe, het zijn de aanvallen op de ploeg als het minder gaat en het zwijgen bij succes wat mijn tenen doen krullen.
'@Michiel en @Petje
Quote: Bouwman was 12de in ak Giro 21, Petje
En dat als knecht van de kopmannen Bennett en Foss.
Nu is Bouwman knecht van Dumoulin en Harper en dus deed hij dat nmm niet slecht.
Hij liet de kopgroep op pas 3km gaan.
Harper die nog in de kopgroep zat namens JV in deze laatste kms was inderdaad wat onstuimig zoals Maassen dat verwoorde.
Had dat beter kunnen bewaren tot zaterdag maar was verder vandaag op zijn niveau.
Nu had het imo weinig zin.
Men moet trouwens niet vergeten dat Dumoulin en Bouwman 2x last hebben gehad van een jetlag tw een reis vanaf Columbia (6 uur later) en daarna vrijwel direct door naar de Emiraten (3 uur vroeger).
Ook als je een paar weken op hoogtestage bent geweest duurt het voor de meeste renners een paar weken voordat ze er echt voordeel van hebben.
Sommige renners kunnen wel direct na een hoogtestage goed zijn zoals bv Roglic.
Al met al had ik wel verwacht dat de JV (vooral Dumoulin en Bouwman als knecht) gezien het voorgaande hier niet top zouden rijden.
Van Harper had ik zelf wel iets meer verwacht vwb de klassering tot nu toe zeker gezien de klassementspositie van vorig jaar.
Maar goed het was de eerste bergrit en zaterdag in de koninginnenrit kan het misschien heel anders zijn voor de JV klimmers.
Laten voor de komende dagen duimen op een mooie klassering van de jongen Kooij die zich vandaag wat heeft kunnen sparen voor de komende sprintetappes.
JV moet zich echter niet laten verrassen door (een kans op) de waaiers.
En verder jongens en meisjes is dit pas de eerste WT koers van het jaar en voor sommigen een voorbereiding op een grote ronde.
Ik denk dat een aantal fans er meer van verwacht had maar dat vind ik wat overtrokken.
Waar ik wel mee eens ben dat JV zich in wat kleinere koersen meer kan laten zien (starten) in het begin van het seizoen met zowel de A groep als B groep (jongeren).
Zo mis ik bv JV in mijn favoriete en mooie koers Tour of the Alps.
Als ik een beetje door mijn oogharen naar seizoenstarts van Tom kijk is er niet echt te zeggen dat hij goed of onder de radar aan zijn seizoenen begint. Hoogstens een beetje wisselvallig (met de nadruk op beetje).
De oorzaak jetlag kan ik wel heugen dat Tom daar voor o.a. Tokio duidelijk rekening mee houdt, maar ik weet niet hoe kort en veel hij heeft gereisd voorafgaand aan UAE. Als dat een ding was, was het wel genoemd denk ik.
Dan hou ik verder alleen nog over dat Tom door de afgelopen jaren aan basis heeft ingeboet, dus dat wisselvalligheid best makkelijk om de hoek kan komen. Dat gaat normaal gesproken tussen nu en mei niet per se heel veel veranderen toch? Ik gun Tom natuurlijk van harte weer algemeen klassement uitproberen, maar als zijn gebrek aan basis oorzaak gaat zijn kunnen we beter niks verwachten dan ook maar een beetje.
Of heeft iemand nog een ander idee?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.