Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 87 ... 349 350
Michieltje

Oh nee hier ga ik me niet verder in mengen

Cycling

Zowel Harper, Dumoulin als Bouwman vallen mij tegen op deze klim. Gezien de grote groep die sprint voor de winst, had ik minimaal 1 van JV in die groep verwacht. Helaas het mocht niet zo zijn.

horsm

'@yeez, ja, sorry, ik bedoel Van Dijke. Anyway, het punt was, als hij niet startte omdat hij positief was, dan zou Dumoulin natuurlijk ook iets opgepikt kunnen hebben.

Yeez

'@horsm ze worden bijna dagelijks getest, dus dan zal dat wel bekend zijn. Bovendien was zij tijdrit goed

AWestie

Nou @xevar is het team dik aan het spinnen? Domper, niet de benen, onverwacht na gisteren en ook nog de bevestiging die hier al werd gedeeld dat Harper te onstuimig was. Het is nog niet echt zoeken naar oorzaken in het teambericht (jammer), maar daar komt Tom misschien later wel op terug.

Petje

Dit is niet gewoon even slecht en 11e worden dit is gewoon extreem slecht. Wat heeft die man zitten doen in Colombia. En wat hebben we tot nu toe een rot seizoen. Belachelijk weinig info van de ploeg! Matig tot slechte resultaten, weinig wedstrijden, gewoon klote allemaal. En dan die Harper en Bouwman....een ramp.
Jumbo heeft zich heel erg kunnen verschuilen onder van Aert en Roglic afgelopen jaren maar ik zei het vorig jaar al, in de breedte is het matig. Hetzelfde als Messi die alles verbloemde de laatste 4 jaar bij Barcelona.

We gaan bv ook Kruiswijk weer zien harken en 7e worden in Catalonië. Of ineens 37e. En nee, ik vergeet Kuss en Vingegaard niet maar ook die kunnen ineens tegenvallen.
Het mag allemaal wel duidelijker en overzichtelijker bij Jumbo. Zeker naar de fans! Zeer teleurgesteld en van mij mogen de goedpraters heus wel reageren. Maar dit is echt Lotto jumbo 2015.

Laatst gewijzigd
Xevar

'@AWestie
Dit was inderdaad precies wat je kon verwachten. Totaal nikszeggend PR-verhaaltje wat vol staat met bullshit.
"Hij had de benen niet". Hij eindigt 48e op meer dan 5 minuten, dat gaat véél verder dan enkel de benen niet hebben.

kelderfan

Tom had duidelijk de benen niet. Ik had toch iets anders verwacht na die hoogte-stage in Columbia. Ook Koen had 't snel moeilijk om 't tempo te volgen en ook bij hem heeft de hoogte geen voordeel opgeleverd. De enige die het heeft geprobeerd was Chris Harper toch. Volgens Frans Maassen was hij te onstuimig. Dat kan ik niet rijmen.
Dus @Murcia je had helemaal gelijk, dat 't wachten is op Van Aert en Roglic in het openingsweekend.

AWestie

'@xevar Dan wordt je denk ik bij wel meer ploegen teleurgesteld. Dit is geen spin maar weinigzeggend. Volgens mij is het ook niet gek om niet meteen antwoorden paraat te hebben, zeker als je de dag er voor een lekkere tijdrit uit de benen trekt.

AWestie

'@kelderfan Harper heeft twee keer meegedaan in een aanval, waar het op Saudische bergen gewoon aanhaken is of geluk hebben met de wind. Dan is twee keer meedoen in een aanval onstuimig. Dat schreven meerdere mensen op de vorige bladzij (waaronder ik).

Michieltje

Bouwman was 12de in ak Giro 21, Petje

Petje af zou ik zeggen

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AWestie
Als je niks probeert, dan ben je onstuimig. Het was juist goed om te zien, dat hij het heeft geprobeerd. Ook Arensman heeft meegedaan om een aanval op te bouwen. Dat was beter om te zien, dan je eraf te laten rijden. Wat dat betreft had ik meer verwacht van Koen Bouwman en Tom Dumoulin na de bewierookte hoogtestage.
Hopelijk kan Tom zich over de domper heen zetten, want anders vrees ik 't ergste. Hij zal zijn plannen moeten bijstellen en na de Strade de T/A in zijn schema opnemen. Misschien zelfs overwegen om de Milano - San Remo op te nemen om toch wedstrijdritme op te doen.

Robert

Oef dat viel wel heel erg tegen vandaag. Ik had verwacht dat we in de top 5 van het klassement zouden staan nog.

Murcia

Tom viel erg tegen, daar draait volgens mij ook niemand om heen. Ik vond van Harper de eerste keer meegaan met Majka helemaal geen slecht plan, de pech was dat INEOS niemand mee had en daardoor Plapp (die vandaag super veel indruk maakte en toch vrij dom koerste op het absolute eind) op kop van het favorietengroepje ging beuken. De tweede aanval was wel vrij dom en een verspilling van krachten. Bouwman ook (nog) onvoldoende. De eindconclusie is dus dat het als ploeg volstrekt onder de maat was. Maar dat betekent niet het einde van de wereld en maakt de reacties van Xevar niet minder irritant en inhoudsloos. Het idee dat hier alleen maar fanboys zitten zonder kritisch vermogen is een gotspe, het zijn de aanvallen op de ploeg als het minder gaat en het zwijgen bij succes wat mijn tenen doen krullen.

Fanny

'@Michiel en @Petje
Quote: Bouwman was 12de in ak Giro 21, Petje

En dat als knecht van de kopmannen Bennett en Foss.
Nu is Bouwman knecht van Dumoulin en Harper en dus deed hij dat nmm niet slecht.
Hij liet de kopgroep op pas 3km gaan.

Harper die nog in de kopgroep zat namens JV in deze laatste kms was inderdaad wat onstuimig zoals Maassen dat verwoorde.
Had dat beter kunnen bewaren tot zaterdag maar was verder vandaag op zijn niveau.
Nu had het imo weinig zin.

Men moet trouwens niet vergeten dat Dumoulin en Bouwman 2x last hebben gehad van een jetlag tw een reis vanaf Columbia (6 uur later) en daarna vrijwel direct door naar de Emiraten (3 uur vroeger).
Ook als je een paar weken op hoogtestage bent geweest duurt het voor de meeste renners een paar weken voordat ze er echt voordeel van hebben.
Sommige renners kunnen wel direct na een hoogtestage goed zijn zoals bv Roglic.
Al met al had ik wel verwacht dat de JV (vooral Dumoulin en Bouwman als knecht) gezien het voorgaande hier niet top zouden rijden.
Van Harper had ik zelf wel iets meer verwacht vwb de klassering tot nu toe zeker gezien de klassementspositie van vorig jaar.
Maar goed het was de eerste bergrit en zaterdag in de koninginnenrit kan het misschien heel anders zijn voor de JV klimmers.
Laten voor de komende dagen duimen op een mooie klassering van de jongen Kooij die zich vandaag wat heeft kunnen sparen voor de komende sprintetappes.
JV moet zich echter niet laten verrassen door (een kans op) de waaiers.
En verder jongens en meisjes is dit pas de eerste WT koers van het jaar en voor sommigen een voorbereiding op een grote ronde.
Ik denk dat een aantal fans er meer van verwacht had maar dat vind ik wat overtrokken.
Waar ik wel mee eens ben dat JV zich in wat kleinere koersen meer kan laten zien (starten) in het begin van het seizoen met zowel de A groep als B groep (jongeren).
Zo mis ik bv JV in mijn favoriete en mooie koers Tour of the Alps.

Michieltje

Bouwman is gewoon een diesel. Elk jaar weer

AWestie

Als je niks probeert, dan ben je onstuimig...

Uhm. Niks proberen is bijna het tegenovergestelde van onstuimig, maar oké.

Laatste man

Klote dag van Tom. Harper jammer.

edit wf: niet doen

Laatst gewijzigd
AWestie

Moet opdonderen zelfs... het hoeft van mij alleen een onsje minder.

Robert

Komt wel goed. Als je naar de ranking kijkt moeten de beste 9 renners nog aan hun seizoen beginnen:

1. Van Aert
2. Roglic
3. Vingegaard
4. Laporte
5. Kuss
6. Benoot
7. Van der Sande
8. Teunissen
9. Dennis

En dan staat kruijswijk er nog niet eens bij

tdola

https://www.google.com/amp/s/www.cyclismactu.net/info-route-christophe-laporte-j-ai-besoin-jouer-ma-carte-62311.html

Laporte toch in de omloop?

Anas

zoals @Fanny al zei, gisteren was zeker een zeer slechte dag voor Tom, ik zeg niet dat hij zou hebben gewonnen, maar serieus vanaf het moment dat hij loslaat voor 20-30 lopers is het niet normaal... Hij kan erger zijn dan in 2018 maar niet in deze mate.

AWestie

Als ik een beetje door mijn oogharen naar seizoenstarts van Tom kijk is er niet echt te zeggen dat hij goed of onder de radar aan zijn seizoenen begint. Hoogstens een beetje wisselvallig (met de nadruk op beetje).

De oorzaak jetlag kan ik wel heugen dat Tom daar voor o.a. Tokio duidelijk rekening mee houdt, maar ik weet niet hoe kort en veel hij heeft gereisd voorafgaand aan UAE. Als dat een ding was, was het wel genoemd denk ik.

Dan hou ik verder alleen nog over dat Tom door de afgelopen jaren aan basis heeft ingeboet, dus dat wisselvalligheid best makkelijk om de hoek kan komen. Dat gaat normaal gesproken tussen nu en mei niet per se heel veel veranderen toch? Ik gun Tom natuurlijk van harte weer algemeen klassement uitproberen, maar als zijn gebrek aan basis oorzaak gaat zijn kunnen we beter niks verwachten dan ook maar een beetje.

Of heeft iemand nog een ander idee?

kelderfan

Ja natuurlijk kun je allerlei oorzaken bedenken, maar het is wel erg toevallig, dat Tom en Koen wel heel snel de rol moesten laten lopen. Ik denk het weinig wedstrijden rijden renners als Tom Dumoulin niet beter maakt. Dat kan mede de oorzaak zijn val de te smalle basis.

AWestie

Je zegt dat het toevallig is en je geeft een oorzaak. Wat is het nou, @kelderfan?

1 2 ... 87 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.