In de leiderstrui neemt altijd stukjes van andere media over, in het geval van Dumoulin een interview met La Gazetta, hij sprak daar over het kampen met hooikoorts in de lente en dat hij mede daarom weinig wedstrijddagen in de benen heeft voor de Giro maar er is geen koppeling gelegd voor zover ik weet tussen de UAE Tour zelf en klachten bij hem van dien aard.
Keurig gedaan door Olav, mijn favoriete moment was dat hij zich niet liet afbluffen door Barbier en als hij niet moet remmen voor Bennett had hij de etappe kunnen pakken denk ik. Goed werk van de ploeg en zelf de juiste plek achter Jasper gepakt en gehouden. Dit is waarom ik hem prefereer boven Dylan omdat hij wel een ideaal plekkie kan vasthouden.
Erg knap van Kooij. Als hij Tom en Timo wat langer als lead-out had kunnen gebruiken, had hij wellicht minder ingesloten gezeten. Die lieten zich allebei wel erg makkelijk opzij zetten.
Tom kreeg twee kwakjes van ik meen Mullen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar vooral Timo mag zich wat kraniger weren in het voorspel van 'eten of gegeten worden'.
Dus Gesink heeft maandag een 'close contact' gehad, is daarna meerdere malen negatief getest én heeft geen klachten. (En heeft iets van 2 maanden geleden zelf ook nog corona gehad). En ondanks dat alles mag hij van de ploeg niet naar Frankrijk. Dan sla je wel echt he-le-maal door hoor.
Kan echt niet anders dat die protocollen op zeer korte termijn afgeschaft moeten gaan worden. Anders zie ik de renners nog wel gaan rebelleren tegen hun eigen ploegleiding. Interviews met Dumoulin en van Aert zeggen ook wel genoeg over hoe zei er over denken..
Hier zie je wel echt dat de protocollen piepen en kraken inderdaad, al snap ik nog dat je eigenlijk nul risico wil nemen als ploeg. Dan kom je ook op maatregelen die eigenlijk al niet hoeven.
Binnen deze protocollen mag je wel gewoon op pad (zou je denken met de story op het vliegveld), maar niet naar je werk. Thuiswerk advies? ;)
Ik ben benieuwd hoe een Plugge of Zeeman hier over een paar maanden op terugkijkt bij LtD of Zonneveld aan de podcast micro.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.