Dylan heeft deze ronde niet zoveel tijd genomen om van fouten te leren als dat hij in S-A kon doen. Zijn trein was eigenlijk te lang en te onervaren voor deze sprintchaos waardoor ze elkaar makkelijk konden kwijtraken. Als je dan ook vaak helemaal achteraan die te lange trein bungelt (ipv eennalaatste of tweenalaatste), is je loods volgen wel pittig. Zeker voor Dylan ;)
TJV valt weinig te verwijten, genoeg grotere sprintploegen die verzaakten.
JV is achter de schermen wel vaker bezig. Die belangstelling voor een veldrijder kwam ook uit de lucht vallen. Ook met de mogelijke komst van Van Empel was 't een verrassing. Dat zij belangstelling hadden voor Poels heb ik ook ergens voorbij zien komen.
Dylan Van Baarle heeft ook lang in de belangstelling gestaan of staat nog steeds, maar dat potje zal wel opgedroogd zijn..
Omdat Dumoulin niet is gestopt, dat schrijf ik ook.
Tussen belangstelling en voor een team rijden zit nog het hele proces van eisen opvragen, onderhandelen, sponsors bevragen. Als ik Zonneveld hoor was Poels dichtbij een contract in dat proces, maar was er nog geen duidelijkheid over Dumoulin.
Het is geen kwestie van misschien. Zeeman heeft geloof ik bij Laurens ten Dam vertelt dat waar vroeger geschraapt werd en je met Brian Bulgac op de proppen kwam, nu een groot deel van de renners die einde contract raken vragen of er nog ruimte is in het team.
Die insteek dat er nu meer ruimte is wat betreft 't budget, lijkt mij ook correct. Ik zeg ook dat er achter de schermen meer gebeurt, dan wij hier te horen krijgen. Wat betreft de talenten is er meer duidelijkheid, omdat JV meer ijzers in 't vuur hebben dan eigen opleidingsploeg. Genoemd zijn al Huising, Van der Meiden, Boonstra en Vinke.
'@Landeirovic Als alleen JV vol was gegaan weten we zeker dat Kooij niet gewonnen had. Ze hebben op papier niet de sterkste sprinter en sprinttrein dus is het logisch dat andere ploegen eerder een renner op kop zetten. Je moet als ploeg niet altijd de verantwoording op je nemen. Dit doen ze van het weekend wel, waar de ploegen weer naar hun gaan kijken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.