Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 89 ... 349 350
Yeez

leemreize rijdt faune ardeche en oomen dan weer drome classic volgens de startlijst. vader is bij beide koersen reserve, dus misschien vervangt die gesink.

Xevar

'@Yeez Die protocollen hebben niks te maken met de regelgeving van de UCI en zijn ook helemaal niet verplicht ofzo. Komt puur vanuit de ploeg zelf.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Xevar het zijn wel degelijk de UCI protollen.

Xevar

'@rahimns Gesink had gewoon kunnen starten hoor volgens de UCI. De ploegprotocollen zijn, blijkbaar, vele malen strenger dan die van dec UCI. Zie ook :
https://www.uci.org/covid-19-pandemic-international-events-protocols-for-organisation-and/2Cm1PAdb4wjLf6XswFgbiU

Yeez

klopt, maar bedoel meer dat ze die maatregelen nemen door het beleid vd uci. er wordt gewoon nog buitensporig veel getest in elke koers en positieve testen betekent in quarantaine en uit koers. vandaar dat er zoveel maatregelen door de ploegen worden genomen.

Yeez

Faune en drome:
Roglic
Kruijswijk
Vingegaard
Kuss
Oomen
Leemreize

Foss zal rust krijgen na zijn val in de algarve (focus op strade) gok ik en gesink rijdt niet vanwege een close contact.

kelderfan

Waarom dan geen Staune toegevoegt? Dat Foss rust krijgt om in de Strade goed te zijn begrijp ik ten volle. Maar Vader e/o Staune kunnen hier toch van leren. Het is heuvelwerk en dat moeten die jongens toch goed kunnen verteren.

appiett

Laporte wel in KBK niet in de omloop. https://www.teamjumbovisma.nl/vooruitblik/nieuws/van-der-sande-klaar-voor-debuut-tijdens-vlaams-openingsweekend/

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik denk dat de ploeg gewoon niet al te vaak meer renners uit hun eigen programma wil wegtrekken.

Michieltje

Heerlijk die zelfkastijding van TJV

AWestie

Affini zien we dus de eerste uren in beeld, met daarna zoals hij zelf zegt Tosh voor de pre-finale. Ik ga vooral letten op de rol en handelingen van Mike & Nathan dit weekend.

Laatst gewijzigd
kelderfan

He, he eindelijk de ploegen voor de Omloop en KBK . Ja ik ga zeker letten op speciaal Mike en Tiesj Benoot, want ik ga ervanuit, dat Nathan Van Hooydonck de waakhond wordt, die met Tosh kopman Wout gaan begeleiden t/m de pre-finale.
Affini mag aan zelfkastijding doen.

Petje

Jumbo veel te laat manmanmanman.

Murcia

Hier vind ik JV niet veel te verwijten, als pure sprintploegen als BEX en DSM hun verantwoordelijkheid niet willen nemen en AF en QSA hun zeges al binnen hebben krijg je wel vaker dit scenario. Vooral de leiding bij BEX durfde kennelijk niet vol voor Dylan te gaan. Pijnlijk!

AWestie

Dylan heeft deze ronde niet zoveel tijd genomen om van fouten te leren als dat hij in S-A kon doen. Zijn trein was eigenlijk te lang en te onervaren voor deze sprintchaos waardoor ze elkaar makkelijk konden kwijtraken. Als je dan ook vaak helemaal achteraan die te lange trein bungelt (ipv eennalaatste of tweenalaatste), is je loods volgen wel pittig. Zeker voor Dylan ;)

TJV valt weinig te verwijten, genoeg grotere sprintploegen die verzaakten.

AWestie

Zonneveld zegt in de AD-podcast dat Poels eigenlijk alleen was gecontracteerd als Dumoulin was gestopt. Was dat algemeen bekend? Het klinkt nieuw, want ik kan het niet terugvinden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

JV is achter de schermen wel vaker bezig. Die belangstelling voor een veldrijder kwam ook uit de lucht vallen. Ook met de mogelijke komst van Van Empel was 't een verrassing. Dat zij belangstelling hadden voor Poels heb ik ook ergens voorbij zien komen.
Dylan Van Baarle heeft ook lang in de belangstelling gestaan of staat nog steeds, maar dat potje zal wel opgedroogd zijn..

Laatst gewijzigd
AWestie

Belangstelling ja, ik heb het over contracteren.

TJV heeft vast belangstelling in talloze talenten achter de schermen, net als dat heel veel renners naar TJV willen.

kelderfan

'@AWestie
Poels is toch niet gecontracteerd of heb ik iets gemist.
Dat er misschien wel veel renners naar JV willen komen lijkt mij ook wel, maar ja welke renners hebben belangstelling.

AWestie

Omdat Dumoulin niet is gestopt, dat schrijf ik ook.

Tussen belangstelling en voor een team rijden zit nog het hele proces van eisen opvragen, onderhandelen, sponsors bevragen. Als ik Zonneveld hoor was Poels dichtbij een contract in dat proces, maar was er nog geen duidelijkheid over Dumoulin.

Het is geen kwestie van misschien. Zeeman heeft geloof ik bij Laurens ten Dam vertelt dat waar vroeger geschraapt werd en je met Brian Bulgac op de proppen kwam, nu een groot deel van de renners die einde contract raken vragen of er nog ruimte is in het team.

kelderfan

Die insteek dat er nu meer ruimte is wat betreft 't budget, lijkt mij ook correct. Ik zeg ook dat er achter de schermen meer gebeurt, dan wij hier te horen krijgen. Wat betreft de talenten is er meer duidelijkheid, omdat JV meer ijzers in 't vuur hebben dan eigen opleidingsploeg. Genoemd zijn al Huising, Van der Meiden, Boonstra en Vinke.

Landeirovic

Ik vind net wel dat Jumbo vol moest gaan! Een klassement zal het team niet meer rijden. Morgen winnen is de kans ook heel klein. Dan kon je perfect Dumoulin toch laten proberen te rijden in het peloton en zo de Jonge Kooij nog een kans te geven.

Cycling

'@Landeirovic Als alleen JV vol was gegaan weten we zeker dat Kooij niet gewonnen had. Ze hebben op papier niet de sterkste sprinter en sprinttrein dus is het logisch dat andere ploegen eerder een renner op kop zetten. Je moet als ploeg niet altijd de verantwoording op je nemen. Dit doen ze van het weekend wel, waar de ploegen weer naar hun gaan kijken.

xistnc

Zouden ze onder de ploegleiders ook wat positivo's hebben? Aangezien Wagner in Frankrijk ingezet wordt.

Cen Morawec

Wat vinden jullie van kansen voor Dumoulin of Harper op Jebel Hafeet? Harper was al erg goed en als Tom morgen goede benen heeft.....

1 2 ... 89 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.