Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 90 ... 349 350
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gezien deze berg lastiger is dan de Jebel Jais heb ik er eerlijk gezegd niet heel veel hoop op. Ik denk dat er meer kansen voor TJV in de Omloop en die Franse koersen zijn.

Cen Morawec

'@rahimns
Ik hoop dat je het mis hebt. Ik verwacht niet dat Harper of Dumoulin winnen, maar het podium zou leuk zijn.

Tom is in supervorm zoals hij liet zien met de tijdrit. Hij moest woensdag gewoon een slechte dag hebben gehad? Kijk naar zijn prestaties op dezelfde beklimming in 2017. Kijk ook naar alle trainingen die hij deed op hoogtestage en hoe gemotiveerd hij terugkwam. Bovendien: hoogtestage heeft volgens mij maximaal effect precies na 2-3 weken. Precies nu.

Turtlehead

'@rahimns: ik ben het met je eens, maar dan meer vanwege de renners die elders starten, dan door het parcours.
@Cen M: TD2 is al anderhalf jaar niet meer fatsoenlijk een berg op gereden (klein beetje RvZ daargelaten). Dat is niet weggepoetst na een paar weken opbouwtraining in Colombia. Die moeten we veel meer tijd geven om dát soort knallen weer te kunnen. Giro zou al mooi zijn daarvoor.

AWestie

Hoe was Toms reactie op hoogtestage normaal gesproken?

Quesada Quesada

Eenkhoorn bij Deleadout over zijn voorjaarsprogramma:
"Omloop Het Nieuwsblad, Samyn, Ronde van Drenthe, Denain, De Panne, E3, Gent-Wevelgem en Dwars door Vlaanderen. Dan wordt het kijken voor eventueel de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix. Ik weet wat te doen de komende weken."

Michieltje

Harper keurig 10de. Een prima renner van het niveau Oomen denk ik. Dumoulin teleurstellend op 4 minuut 42 sec.

I Langof

'@Michiel
De problemen met Dumoulin ziten veel dieper. Er is een enorme discrepantie tussen zijn woorden en zijn daden. Ondanks zijn twijfels, probeert hij te functioneren zonder druk, en hij kreeg (naar buiten) steun van zijn ploeg. Binnen het ploeg wordt hij nog steeds gewaardeerd door sommige, maar hij heeft weinig respect van b.v. v. Aeart of ook Steven. Het wordt interessant, hoe hij knechten zal motiveren in de Giro.

Ann de andere kant, is Tom ook erg zelfverzekerd. Hij overtuigde de teamleiding dat hijdit jaar goede zaken gaat doen. Hij dwong aaf zijn manier van werken en spreiden van de ploeg resourcen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Harper zeker goed in orde met een 10e. plek vandaag. Maar waarom dieper @I Langof. 'T uitstapje naar Columbia heeft gewoon niet gebracht, wat Tom er van heeft gewacht. Of hij is te snel na de stage op de fiets gestapt om mee te strijden.

Murcia

Harper inderdaad meer dan goed, als hij rustiger koerst en meer op verstand is hij een waardevolle knecht die in rittenkoersen als klim sergeant mee kan. Tom zal goed moeten analyseren waarom het hier minder ging en ook Koen moet verbeteren maar daar is gelukkig nog alle tijd voor.

Cycling

'@I Langof noem eens 1 renner in de Giro ploeg die niet wil knechten voor Dumoulin of daar problemen mee heeft. Foss is medekopman in de Giro en heeft op basis van interviews een prima band met Dumoulin. Vandaag was Dumoulin niet goed en kreeg Harper en Bouwman de ruimte om te zien hoe ver ze konden komen. Net zoals enkele dagen geleden.

Laatst gewijzigd
Murcia

Hoewel I Langof speculeert en niet met bewijzen komt voor het gebrek aan respect van anderen jegens hem binnen de ploeg vind ik de aanname niet zo vreemd. Wout en Primoz trekken naar elkaar toe en ook Jonas hangt erg aan Roglic. Niks raars aan omdat hij niet alleen kopman is maar ook een integraal onderdeel van de ploeg. Hij is in tegenstelling tot Tom iemand die midden in de groep staat, wat blijkt uit alle interviews met zijn collega's . Tom staat nog steeds een beetje aan de buitenkant en dat trek je niet zomaar recht.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik denk dat we eerder bewijs kunnen aanleveren dat het tegenovergestelde het geval is, wat een speculatie rond Tom.

Interessant sponsortechnisch verschil dit jaar lijkt het: Wout blijft zijn Redbull helm dragen op de weg als ik de eerste plaatjes moet geloven van vandaag.

Murcia

Als Redbull hem een paar ton per jaar betaald zoals de geruchten zijn dan is de prominente helm een no-brainer.

Michieltje

Genoeg downforce met Redbull.

Ik ben erg benieuwd naar Wout van Aert vandaag. Maar misschien nog wel meer naar Mike Teunissen.

Dumoulin is niks mis mee als persoon. Het is een intelligente, zachte jongen denk ik. Wel wat meer een einzelgänger en idd zoals Murcia aangeeft wat meer aan de buitenkant van het team staande. Ook dat is an sich geen probleem. Kopmannen mogen en moeten ook heel erg op zichzelf gefixeerd zijn. Mentsjov bijvoorbeeld was me er eentje. Laten we hopen dat hij de benen snel weer vindt, uiteindelijk draait het rond de benen.

Michieltje

I Langof. Dumoulin is een ‘complexe’ persoonlijkheid. Hopelijk lag het vooral aan de hoogtestage icm jetlags

Murcia

De nuance die Michiel aanbrengt klopt, een andere persoonlijkheid betekent in geen geval iets slechts maar het is simpelweg een feit dat Tom de afgelopen seizoenen niet echt een lid van de ploeg was omdat hij zo weinig koerste. Dit jaar is zijn laatste contractjaar maar eigenlijk ook het eerste volledige koersseizoen. Dan zijn de interne verhoudingen al redelijk in de plooi gevallen. Tegelijkertijd hoeven we ook niet panisch te worden over wat een slecht optreden in de UAE voor de rest van zijn jaar betekend.

Laatst gewijzigd
Cen Morawec

'@Langof

manier van werken en spreiden van de ploeg resourcen

Jij bedoel hoogtestage in Zuid-Amerika en trainen in Thailand? Maar Tom liet perfect resultaat zien in de tijdrit. Hiermee kreeg hij het respect. Moet hij niet gewoon meer tijd krijgen om te verbeteren tot de Giro en echt voor het klassement te gaan.
Marr ik heb een vraag: Waarom koos Dumoulin voor Giro en niet voor Vuelta met veel tijdrit en start in Nederland???

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik had Tom ook liever in Spanje gezien, waar hij nog een rekening had liggen om te vereffenen. Giro is vooral uit voorliefde voor de koers an sich geloof ik, maar heb dat verhaaltje niet helemaal paraat meer.

Michieltje

De één sluit de ander niet uit.

Michieltje

Mike!

Anas

Masseen over Tom...
"Tom heeft deze week aangetoond dat hij een behoorlijk niveau kan aantikken, getuige zijn sterke tijdrit. Als hij dadelijk nog wat stappen gaat zetten, valt het in de rest van het seizoen de goede kant op"

AWestie

Jawel @michiel, Tom wil dit jaar maar één grote ronde rijden

Michieltje

Oh ok, AWestie. Dat had ik niet meegekregen.

BraboCycling

Ongelooflijk knap van Wout hier vandaag. En Tiesj een dikke dikke pluim, goede aanwinst voor het voorjaar!

In Frankrijk helaas een mindere Roglic en Vingegaard, maar dat is pas eerste van het jaar. Kuss mooi derde.

Xevar

Wie anders dan van Aert die de ploeg behoedt voor een crisis. Dit kan zomaar eens een Gilbert-2011 jaar worden voor hem.

Kuss ook best oke voor zijn doen in deze fase van het seizoen, wel weer ouderwets grillig. Roglic was ook gewoon prima in orde, maar die boeide het allemaal niet zo en zat gewoon een dagje te chillen en babbelen met Alaphillipe. Vingegaard wel zorgwekkend slecht ja.

1 2 ... 90 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.