Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 91 ... 349 350
goldone123

Kuss, in het begin van het seizoen gewoon goed, morgen nog meer ben benieuwd!

kelderfan

Top hoor die Wout Van Aert chapeau-geen crisis# Die heeft JV weer een zege op WT-niveau gegeven. Dat hoop ik Laporte morgen te zien doen.
Toch ging 't niet helemaal volgens plan, maar wie treurt daar nu nog over.🎉

tdola

Collectief sterk jv in de omloop. En van aert maakt t sterk af.

Roglic wil denk ik gewoon pieken in Parijs Nice en maakte zich vandaag niet al te druk. Kuss voor zijn doen al vrij vroeg best ok.
1e en 3e plek vandaag is prima.

Laporte heeft morgen denk ik probleem dat jacobsen meedoet. Bij groepssprint by far de favoriet. Maar misschien wordt t daarvoor aan flarden gereden, wie weer.

tdola

Trouwens, affini ook berenwerk verricht. Tosh wat ver gefinisht, minder goed gezien misschien ook veel gewerkt of pech op t laatst?

AWestie

Tosh was wat verborgen inderdaad, voor de rest heb ik het hele team gezien. Wout heeft het afgemaakt, maar vandaag was een teamprestatie.

Beer

Vooral de aanloop naar de Berendries en de klap die Benoot daar uitdeelde was genieten vanuit ploegoogpunt. Dieper in de finale dan de kopman die orde op zaken stelt. Lekker!

kelderfan

Die Tosh heeft zich zeker niet getoond vandaag, maar Nathan Van Hooydonck heeft daar en tegen een pluim verdiend, want hij zorgde voor de forcing, waarna Benoot en Van Aert in een klein groepje kwamen te zitten.
Maar ja, die hoogtestage is misschien niet voor iedere renner goed, Want bijv. Kuss is niet op hoogtestage geweest en is hier beter vroeg in 't seizoen dan de kopmannen.

Laatste man

Xevar. Nog niet verdwenen?

IK

'@Murcia
"Dit jaar is zijn laatste contractjaar maar eigenlijk ook het eerste volledige koersseizoen."

Dit kloppt niet. De eerste volledige koersseizoen van Tom was 2020. En 2021 was voor hem kort. Maar als hij daarvoor heeft gekozen, dan is het een bewuste keuze en kan het imo niet als reden dienen voor een matige voortzetting.

IK

'@Cen
"Marr ik heb een vraag: Waarom koos Dumoulin voor Giro en niet voor Vuelta met veel tijdrit en start in Nederland???"

Want in de Vuelta zal Primoz hoogstwaarschijnlijk zijn drievoudige overwinning in AK als kopman van TJV verdedigen. Bovendien loopt het contract van Dumoulin dit jaar af en zou het in ieder geval mijns inziens niet verstandig zijn om tot het laatste deel van het seizoen te wachten om zich te bewijzen. Maar goed, het is naturlijk echt geen voordeel voor hem die Giro met zo weinig TT kms.

Murcia

Xevar zal wel weer beginnen over wat voor een kleine wedstrijd de Omloop is maar dit is een super begin voor de ploeg in een wedstrijd die qua statuur toch iets boven Oman en dergelijke staat. Ploeg vond ik wat wisselend maar de beurt van Tiesj op de Berendries maakte zijn transfer nog eens tot de beste zet die de ploeg kon doen. Daarmee werd de lucht bij velen, vooral QSA volledig afgesneden. Affini was ook weer eens geweldig net als Nathan. Tosh en Mike dan weer wat minder. Kuss vroeg goed in Frankrijk en Roglic aan zijn kilometers kunnen werken, die gaat zich niet druk maken. Met deze kopmannen ga je denk ik weer een topjaar draaien en door deze overwinning kruipen sommige ratten weer wat terug in hun holen tot morgen als Laporte niet mocht winnen.

Jopie

Hoeveel goeie voorjaarskoersen heeft Teunissen in zijn jumbo tijd eigenlijk al gereden? Toch bijna structureel een kleine tegenvaller in dit soort koersen. Alhoewel nu wellicht deels verzachtende omstandigheden aangezien zijn eerste koers van het jaar maar toch, toch vaak net niet. Of schatten we, inclusief hijzelf, hem te hoog in voor deze wedstrijden.

Murcia

Mike reed in zijn eerste jaar naar een prima Top 8 in Roubaix en volgens mij een Top 10 in de Panne maar de jaren erna waren de voorjaren al afgeschreven door zijn blessures. Vandaag viel het mij gewoon tegen, zeker als je de verhalen hoort over de trainingen en zijn niveau daar. Maar een seizoen duurt langer dan één wedstrijd natuurlijk.

kelderfan

'@Murcia
Wat katterig na deze mooie zege. Affini was zeker goed bezig en ook de dames hebben zich laten zien in de Omloop.

AWestie

Ja Wout noemde Mike juist als iemand die door de boter aan het rijden was. Misschien komt het er nog uit jongens, we zijn pas één koers op pad.

Murcia

'@kelderfan
Niks katterigs aan hoor, Als Xevar nu twee weken hel en verdoemenis over de ploeg aan het uitstorten is en nu al begonnen schijnt te zijn met het volgende opzetje, namelijk dat als Wout dit jaar niet alle klassiekers wint (Gilbert 2011?)het een gemiste kans is dan mag je na een uitstekende prestatie van de kopman en een aantal knechten daar wel op reageren lijkt me. Er is steeds gezegd dat men er wilde staan op de grote wedstrijden en voor velen is de Omloop de eerste grote wedstrijd en men levert dan kan je niet anders dan concluderen dat de 'bezorgdheid' voor niets is geweest.

Xevar

Een aantal van jullie hebben écht een ongezonde obsessie met mij heh. ? Alle persoonlijke aanvallen en posts waarin keihard gelogen wordt en mij woorden in de mond worden gelegd rapporteer ik iig.

Sjonge Jonge

Ik geloof niet dat de rapporteer functie daarvoor is bedoeld, eerder voor schelden, bedreigen etc.

ON: mooie overwinning voor Wout en sterke prestaties van Affini, van Hooydonck en Benoot.
Ploeg kon dat succes natuurlijk ook wel gebruiken, want ondanks dat het wat kleinere koersen waren en er nog niet veel gereden is, was de start nog niet sprankelend.
Nu de grote mannen aan het seizoen zijn begonnen is het hopen op meer overwinningen.

Murcia

Men rapporteert maar raak, daar ligt niemand wakker van. Als men inhoudelijke kritiek niet kan uitstaan moet men niet op een forum gaan zitten. Alle lof voor Affini is meer dan terecht, die wordt zoveel beter per jaar en gaat zijn overwinningen nog wel pakken schat ik zo in. Vandaag tot diep in koers het peloton aan het mennen. Chapeau!

Turtlehead

Teunissen komt volgens mij altijd wat te kort op de zwaarste hellingen, zoals de Muur.
Zal nog wat moeten verbeteren om in het eerste peloton terecht te komen (wat ik toch had verwacht).
‘Door de boter trappen’ heb ik Lars Boom jarenlang ook horen doen (gezien zelden), en altijd tot km 180 of zo….

Laatst gewijzigd
I Langof

'@kelderfan
Je vragt of Tom te snel na de stage op de fiets is gestapt om mee te strijden?

Volgens mij was hij van 22.1. t/m 12.2 op hoogte in Colombie om 20.2 zijn sezoen in UAE te beginnen. Tussen AGR (10.4) en Giro (6.5) zal hij nog een week minder hebben, maar hij trekt op hoogtestage en daarna per direct naar de Giro.

I Langof

Mijn voorkeur zijn etappekoersen, maar ik heb genoten collectief echt sterk Jumbo Visma in de Omloop. Heben jullie ook gezien hoe de ploeg in Ardeche verschillende tactieken probeerde? Het was een genot om naar te kijken. Aanval door Roglic, Julian nerveus maken, even wachten om te consolideren met Oomen en Jonas, daarna vooruit door Sepp.... Hellas geen bergaankomst voor Kuss.

kelderfan

Ja @I langof, dat vraag ik mij zeker af, omdat voorbeeld Kuss zonder hoogtestage het goed doet in 't vroege voorjaar.
Kuss heeft onderweg nog wat werk gedaan en kwam derhalve te kort op Brandon McNulty, die al een koers heeft gereden. Ik heb verder niks tegen hoogtetraining, want dat hoort bij het moderne wielrennen. Dat vertelde een oud-renner bij Sporza.
Maar niet elke renner komt goed te voorschijn na een hoogtestage en dat zie je kennelijk bij Tom Dumoulin.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Kuss woont in Andorra... die is zowat continue op hoogtestage 😉

I Langof

Bedankt, @rahimns :)
Gesing b.v. woont in Andorra in een dorpje op 1750 meter. Kuss en Foss volgens mij iets lager. Kuss is ook opgegroeid in Denver op 1700.

@kelderfan
Dumoulin deed altijd zijn hoogtestage. Bij voorkeur in Livigno.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 91 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.