Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 93 ... 349 350
xistnc

Ja, als hij vandaag wint moet hij gisteren wel enorm slecht geweest zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat iemand na een hoogtestage en zonder wedstrijdkilometers er even in moet komen vind ik niet raar. Deze 2 koersen waren dan vooral voor die mannen ook bedoeld om weer wat kilometers op te doen voor de komende wedstrijden. Roglic is vaak wel meteen goed na een hoogtestage maar dat zal niet voor ia edereen gelden. Primoz heeft een paar keer zijn benen getest maar kwam hier niet om zich uit de naad te rijden zodoende mochten Vingegaard vandaag en gisteren Kuss voor eigen succes rijden. Oomen vond ik ook er prima bijzitten beide dagen, dat zal hem vertrouwen geven. Ik wanhoop zeker niet over de vorm van Roglic, dat komt wel goed.

In Kuurne was JV echt indrukwekkend goed. ik heb echt genoten van hun manier van koersen, aanvallend en nooit opgeven. Helaas was deel finale vandaag niet in hun voordeel maar ik heb 2 dagen een prima Jumbo-Visma gezien. De komende week de laatste puntjes op de i zetten richting de komende klassementskoersen. Waarbij deze week ik hoop op een goede Strade maar ik niet overtuigd ben dat ze daar veel potten gaan breken. En in Le Samyn mogen ze me verrassen maar zal het vooral leren zijn voor die jonge gasten.

Laatst gewijzigd
Xevar

'@Murcia. Zucht, ik doe nog wel één poging om mijn punt te maken.

- Valencia was een teleurstelling met Dekker die uitviel en de ploeg die afstapte vanwege corona.
- Algarve begon al slecht omdat ze maar met 5 man aan de start stonden. Foss en Staune-Mitte reden prima, maar uiteindelijk toch een teleurstellende ronde door Foss zijn crash en het feit dat hij niet kon volgen in de laatste etappe.
- UAE begon al met een teleurstelling omdat van Dijke niet kon starten. Kooij was heel goed, maar had eigenlijk gewoon etappes moeten winnen, wat niet gebeurde door de vrij gebrekkige ondersteuning van zijn ploeg. Dumoulin was afgrijselijk slecht, daar hoeven we verder geen woorden aan vuil te maken.

Dit was de situatie tot dit weekend, lijkt me duidelijk dat de teleurstelling overheerst en het zeker niet niet goed ging. Dan over naar dit weekend:

- Van Aert ouderwets fenomenaal in de Omloop, Benoot ook goed en als ook ploeg ook prima gereden in dienst.
- Kuss voor deze fase van het seizoen behoorlijk goed voor zijn doen. Vingegaard in de Ardeche simpelweg niet goed, in de Drome juist weer heel goed.
- Roglic totaal afwezig in bijna Franse koersen. Totaal niet des Roglic's die normaal gesproken altijd op de afspraak is. Had wel aangegeven die koersen puur als training te zien, maar toch.
- Ijzersterke Laporte in Kuurne, rest van de ploeg ook prima.

Conclusie: Voor dit weekend was het echt niet goed en topploeg onwaardig. Dit weekend was harstikke prima en hebben ze al veel rechtgezet. Wat niet wegneemt dat de eerste drie koersen van het jaar gewoon niet goed waren.

Laatst gewijzigd
Xevar

'@xistnc Er staat een mooi interview met Vingegaard voor je klaar op deze site. Kan je uit zijn eigen mond horen dat hij heel opgelucht was dat hij vandaag won en gisteren niet goed was.

xistnc

Niet goed genoeg om te winnen, that means. Jij kiest voor termen als 'zorgwekkend', dat is van een totaal andere orde. Erg laf om je achter Vingegaard te verschuilen in plaats van toe te geven dat je er wederom finaal naast zit.

xistnc

David Dekker overigens niet in de eerste groep, dat had toch best gemogen cq gemoeten. Zorgwekkend?

Xevar

'@xistnc Tis goed met je, misschien dat het tijd wordt een spiegeltje te kopen?

En wat betreft Dekker: Die kan er simpelweg heel weinig van, is ook nooit een echt groot talent geweest. Het aantal goede koersen dat hij in zijn 4 jaar als belofte heeft gereden zijn ook op 1 hand te tellen. Hij is ook puur aangetrokken op basis van die 3 koersen in het voorjaar van 2020.

wieler4live

Dekker ook covid gehad zei hij aan het begin dus misschien daar nog na sleep van

Murcia

Het is tekenend dat er wordt weggedoken voor mijn simpele vraag over wat nu zorgwekkend was aan Vingegaard gisteren. Een heel verhaal neerpennen maar geen uitleg op één vraag. Dat vind ik zorgwekkend. Die opmerking over Roglic is ook wel hilarisch want zijn afspraak is volgende week in de World Tour. Dat hij zich hier niet druk maakt en juist ruimte geeft aan Kuss en Jonas bewijst weer eens dat hij een fijne kopman is. Die twee hebben een goed gevoel aan hun start overgehouden en gaan straks weer door het vuur voor hem en als hij het niet kan brengen hebben ze een pak zelfvertrouwen opgedaan om hun eigen doelen na te jagen.

Janitjoe

Mooi Sporza ook weer blij. Ze begonnen zich al zorgen te maken of het start van afbrokkeling wolfpack was ingezet. Persoonlijk vond ik quickstep vandaag ook niet denderend, Jakobsen heeft zuinig gereden en optimaal gebruik gemaakt van andere ploegen.

Murcia

Bij Sporza zit nog steeds die spagaat jegens JV. Gisteren was er de verder voortreffelijke José na afloop die na Karl zijn verhaal over teamprestatie zei: "welk team?" Maar de neiging om de overwinningen van Wout alleen aan diens eigen superioriteit toe te schrijven worden door de winnaar zelf weersproken in woorden en daden. Wout is relaxt omdat hij weet wat er naast zijn eigen inspanningen door ploegmaats en leiding is gerealiseerd. Vandaag bv koerste JV als QSA, altijd de koers makend ipv ondergaan. Kon ik zeer waarderen.

Xevar

'@Murcia Wat er zorgwekkend was aan het rijden van Vingegaard gisteren, is dat hij 33e werd op bijna 4 minuten. Dat is ver beneden zijn niveau. Ik vind het echt ronduit bizar dat ik dit nog aan je moet uitleggen en je het niet zelf kan bedenken..

Laatst gewijzigd
Murcia

Ik zou zeggen zoek de definitie van zorgwekkend op, leg dit naast de prestatie van de winnaar van gisteren in de koers vandaag en leg dan maar eens uit waarom het bij Jonas een gepast woord was om te gebruiken. Je zat er gewoon volkomen naast en blijft wanhopig rond de pot draaien. Vind ik niet erg maar lijkt me voor iedereen verder nog al vermoeiend.

YogiBear

'@Xevar Je post van 17:27 is in ieder geval grotendeels heel inhoudelijk. Dan kom je daarna om 17:48 weer met een post over Dekker die kant nog wal raakt. Je draaft weer volledig door en ‘vergeet’ maar even weer dat Dekker COVID heeft gehad.

madeinstars

Gezellie weer boys. Geweldig weekend van Jumbo Visma. Laporte en Benoot absolute topversterkingen en Nathan heeft ook nog een stap gezet, lijkt het. Vingegaard met een schitterende overwinning. Mooi.

Heel benieuwd nu naar San Remo. Strade verwacht ik minder van, maar ze mogen me daar verrassen.

Murcia

In San Remo wordt de rol van het team rond Wout super belangrijk. Kunnen Primoz en Laporte bv counteren op de Poggio of kunnen ze zelf aanvallen omdat iedereen naar Wout kijkt. De beoogde ploeg daar is overigens bizar sterk.

Michieltje

Ik ben iig blij met de prestaties van Van Aert, Vingegaard, Kuss, Foss, Benoot, Kooij, Laporte en ook Teunissen en Van Hooijdonck (na het verlies van zijn kindje)

Roglic maak ik me totaal geen zorgen om. Mooi om te zien hoe deze gouden gozer blij was voor Vingegaard vandaag.

Dumoulin de enige echte dissonant so far, en Dekker vind ik ook wat tegenvallen. Maar het seizoen is nog lang. Ik denk dat voor volgend seizoen 1 of 2 écht goede lead outs erbij voor een Kooij wel een goede keuze zal zijn.

Primoz Zomirp

Ik heb echt genoten van deze wielerweek. Twee overwinningen, twee derde plaatsen. Het is nog vroeg in het seizoen, maar we zien waar de ploegs al staat en waar wij naartoe gaan.

Geen twijfels over v. Aeart en Vingegaard. Echt sterke Laporte en jonge sprinters - zowel in UAE als ook in België. Harper verraste mooi en weert zich verdienstelijk tegen AK manen in UAE. Ik heb dit niet verwacht na zijn mislukte NK in Australië (hij was 9e).

Dumoulin was perfect in zijn tijdrit maar blijft het grootste raadsel. Geen twijfel over zijn tijdrit, maar vorig jaar trainde hij 3 maanden voor slechts één race (OS). Ik volgde zijn interviews en wat de ploegleiding communiceerde en ik verwachtte dat Zuid-Amerika hem een nieuwe elan en vreugde zou geven en dat we misschien al nu iets van oude Tom mogen zien. Maar in de UAE kon hij niet eens zijn knechten volgen. Op zich betekent dit niets - in 2018 begon hij ook rustig aan in Abu Dhabi. Dat jaar werd hij tweede in de Giro en in de Tour. Benieuwd, welke stappen hij nu gaat zeten.

Ook al zou ik hem willen zien winnen, heeft Roglic volgens mij in Ardeche en Drone alleen zijn benen getest. Ik ben benieuwd naar Paris-Nice en hoe gaan ze samenwerken met Wout.

Ik kijk ook uit naar Tirreno Adriatico en het gevecht tussen Vingegaard en Pogacar.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat is weer een leuke binnenkomer met de winst van Jonas Vingegaard en ook weer een goede Sam Oomen, Sepp Kuss en Primoz Roglic. Tegenvallend in deze Kruijswijk.
Jammer voor Laporte, dat hij net te kort komt in de KBK. Ook een sterk collectief met Benoot, Van Hooydonck en Van Der Sande. Ook Teunissen weer bij de les, maar hoe zit dat met Dekker, want ik begrijp toch goed, dat Affini pech gehad onderweg en ook zijn werk weer goed heeft gedaan.

Petje

Gasten als Dekker en Leemreize zie ik niet echt veel beter worden. Ja ze zijn jong etc etc etc. Maar ik denk dat ik er wel oog naar heb. Zelfde als Kruiswijk, al jaren weet je dat er niet meer inzit dan ver komen maar niet meer dan dat, wel belangrijk voor de ploeg nu.

Heb genoten van Jumbo dit weekend maar ben wel bozig op Dumoulin en Bouwman die dramatisch waren op de tijdrit van Tom na. Hoe kan dit? Het is ook niet een beetje slechter.

Verder werd er terecht aangehaald dat de top 9 nog niets had gereden tot dit weekend en dat Jumbo zijn spierballen gelijk liet zien. Heb vreselijk veel zin in het seizoen.

En dan moet ik dit toch even kwijt, ook hier....
Wat wenselijk is (mijns inziens) is nu om tafel met alle 3 partijen. Oekraïne, Rusland, NAVO. Vervolgens een verdrag eruit hameren waarin het volgende staat.
1 Oekraïne kan, onder geen voorwaarde, actief lid worden van de NAVO (dus geen NAVO basissen, oefeningen, Aegis schild etc.)
2 Oekraïne's Soevereiniteit valt zowel onder NAVO bescherming als de van de RF. in geval van overname van beide kanten.

- Putin heeft z'n bufferzone.
- NAVO leidt geen (of weinig) gezichtsverlies
- Oekraïne heeft z'n soevereiniteit/ onafhankelijkheid en 2 bescherm daddies
- EU heeft z'n handeltje.

I Langof

'@Zomirp,
Je kunt Abu Dhabi 2018/ UAE 2022 niet vergelijken. In 2018 op Jebel Hafeet knapte Dumoulin kopwerk op voor Kelderman. Deze was de beroemde etappe waar hij smeet zijn fiets tegen de vangrail.

https://www.cyclingweekly.com/news/latest-news/watch-angry-tom-dumoulin-throws-his-bike-to-the-floor-after-suffering-yet-another-mechanical-370568

Kijkt a.u.b met welke renners Dumoulin deze week in hetzelfde gruppeto finishde op Jebel Jais en Jebel Hafeet. Als je het wattage vergelijkt van degenen die posten op Strava, heeft de kopman Dumoulin nodig nog 25-30% ten opzichte van de besten en 10-20% in vergelijking met zijn knechten (b.v. Bouwman). Vergeet niet, dat Bouwman in UAE nog de bidons voor Harper en Kopman moest gaan halen naar de auto.

madeinstars

Ik denk niet dat je conclusies kan trekken met wie hij binnenkomt. Het lijkt me aannemelijk dat Tom zodra hij merkte dat hij niet de benen had om top 10-15 te rijden gewoon heeft laten lopen. Het blijft tegenvallend, begrijp me niet verkeerd, maar het is (nog) geeb ramp.

madeinstars

Ik denk niet dat je conclusies kan trekken met wie hij binnenkomt. Het lijkt me aannemelijk dat Tom zodra hij merkte dat hij niet de benen had om top 10-15 te rijden gewoon heeft laten lopen. Het blijft tegenvallend, begrijp me niet verkeerd, maar het is (nog) geen ramp.

Turtlehead

Petje af. Geef Poetin zijn zin en alles is opgelost. Gelukkig is dit een wielerforum.

kelderfan

Het was vandaag ook weer genieten van Wout Van Aert, die vandaag met de MTB-fiets onderweg was in 't 2e. deel van het openingsweekend.

1 2 ... 93 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.