Ik ben met @madeinstars eens.
Klimmen in UAE was volgens mij geen doel. Volgens mij ging Jumbo Visma met Kooi voor zijn sprintkansen naar UAE Tour. Hellas was Mick van Dijke nier erbij.
Ik volg wielrennen sinds 1 jaar of 3 en moet nog veel leren over wielersport, maar ik maak me geen zorgen oveer Tom. Hij kon zich in 2 maanden goed voorbereiden op OS, dus moet het ook de Giro leuken. Ploeg benadrukt ook altijd: even rustig aanpakken. Ook Maassen zegt, dat voor Tom de rest van het seizoen de goede kant op valt.
“De specifieke trainingen die Wout nodig heeft om echt top te zijn, zijn pas over twee weken gepland,” zegt Heijboer tegen HLN. Dit is lekker demotiverend voor zijn concurrenten (https://www.hln.be/wielrennen/pieken-van-aert-en-co-niet-te-vroeg-bij-jumbo-visma-de-specifieke-trainingen-die-wout-nodig-heeft-zijn-pas-over-twee-weken-gepland~a45388f1/)
'@Cen Moravec
Team was duidelijk na erste beklimmingen in UAE Tour (TJV webpagina):
"We hadden er alle vertrouwen in dat Tom met de besten mee zou gaan, maar hij had de benen niet vandaag. Zeker na de etappe van gisteren hadden we dit niet aan zien komen." Volgens Maassen had ook Harper hoger kunnen finishen. "
Na de laatste etape was de reactie van team (TJV webpagina):
" Ons plan was om met Chris en Tom zolang mogelijk aan te haken. "
Dus het lijkt me, dat het toch een plan was, dat Dumoulin zo lang mogelijk met de besten blijft. Dus hij heeft gedaan, wat hij in de staat was, imo.
Maar het is nog geen ramp, hij gaat zich zekker verbeteren voor Giro. Maar kan hij concurrenten inhalen? Ik denk, dat ook andere nog niet top zijn.
Dit soorten teksten hebben we vaker vanuit het team gehoord toen Roglic en Van Aert op het oog “te vroeg” in vorm waren (Roglic in Romandië paar jaar geleden, Van Aert vorig jaar in de Tirreno en de Tour of Great-Brittain) en toen bleek toch vaak dat hun piek niet helemaal perfect getimed was. Hopelijk gaat dat dit jaar beter. Parijs-Nice i.p.v. Strade Bianchi en Tirreno (voor een klassement) lijkt me in dat kader al een goede keuze voor Van Aert.
Ja, het is afwachten of die ‘geruststellende’ verhalen straks nog waarde hebben.
Ik geloof WvA wel toe hij zei dat het om frisheid in het hoofd ging, en dat houd je zo veel beter in balans uiteraard.
En dan is een mooie kassei-zege in de pocket extra lekker (dat is eigenlijk wel twee of drie Tirreno-etappes waard).
Vorig jaar was de conclusie dat zowel Matthieu als Wout in de Tirreno te veel te keer gingen. Leverde overigens wel de meest memorabele etappes op met ook nog eens een glansrol voor Pogi. Nu zal denk ik Wout in P-N één of twee ritten uitzoeken maar voor de rest het rustig aan doen. Daarnaast is de ploeg sterker om hem heen en mits de mannen fit blijven geeft dit meer vertrouwen aan hem maar zorgt het ook daadwerkelijk er voor dat hij niet alles alleen hoeft te doen en daarmee onnodige energie verspelend. Garanties heb je niet maar gezien de Omloop is hij op de juiste weg.
'@Cen
Wacht a.u.b. tot Catalonië. Ik zal je toen vragen of je nog steeds gaat denken dat er genoeg tijd tot de Giro is. Ik hoop dat ik het mis heb, maar misschien ben jij ook een beetje te optimistisch.
Massen zegt nu (als iemand al zei) : Als Dumoulin dadelijk nog "wat stappen" gaat zetten, valt de goede kant op. Eind 2021 vertelde hij dat Tom "maar één procent" zou missen: ( https://www.radsport-news.com/sport/sportnews_122902.htm ) Denk je echt dat Almeida en Bilbao & Co al nu op hun best zijn? Dat ze geen verdere stappen gaan zetten?
@Cen, als je wilt over pro wielerwereld leren, volg dan niet alleen internet en ploeg aankondigingen maar ga serieuze tijdschriften kopen: b.v. Bahamontes of Ride of Wieler Revue en lees de interviews/analyses.
BTW: Hup, Hup, Jongens vandaag!!!
Leuk stuk op HLN over het smeden van de klassiekerkern. Opvallend feit dat daar genoemd wordt was de zo goed als rond zijnde overgang van Haller naar TJV die ook naar Nederland wilde verhuizen maar toch op het laatste moment voor Bora koos. Verder geeft Zeeman aan dat ze werken met de zogenaamde PIT-test voor nieuwe aanwinsten, een persoonlijkheidstest dus en hoe ze op de Teide naar elkaar toe groeiden, Mike en Laporte lagen bij elkaar op de kamer terwijl de een bijna geen Frans sprak en de ander alleen maar is er in die weken wel een fundament gelegd. Zeeman legt ook uit dat waar INEOS het voorbeeld voor ze was in het rondewerk ze natuurlijk QSA als voorbeeld zien voor het klassieke werk en dat ze goed beseffen dat één weekeinde nog niks zegt over de werkelijke verhoudingen.
Zeeman vertrouwt Tom blindelings voor de Giro...
Ik hoop zaterdag het beste te zien... maar ik gok meer op Catalonië en vooral de Amstel, wat zijn doel is voor de lente voor zijn stage
https://www.google.com/amp/s/www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/jumbo-visma-vreest-nog-niet-voor-dumoulin-overtuigd-dat-hij-er-in-de-giro-staat/amp
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.