Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 94 ... 349 350
bike

Dit is alleen om te lezen. Kan blijkbaar niet zonder posten.

Laatst gewijzigd
AWestie

Heeft 'Jong Jumbo-Visma' dinsdag een beetje kans om mee te doen in Le Samyn? Ze moeten tegen een paar man in vorm opboksen, maar het is geen slecht clubje dat aan de start staat dinsdag.

Cen Morawec

...met welke renners Dumoulin deze week in hetzelfde gruppeto finishdte ...
.

Ik ben met @madeinstars eens. 
Klimmen in UAE was volgens mij geen doel. Volgens mij ging Jumbo Visma met Kooi voor zijn sprintkansen naar UAE Tour. Hellas was Mick van Dijke nier erbij.

Ik volg wielrennen sinds 1 jaar of 3 en moet nog veel leren over wielersport, maar ik maak me geen zorgen oveer Tom. Hij kon zich in 2 maanden goed voorbereiden op OS, dus moet het ook de Giro leuken. Ploeg benadrukt ook altijd: even rustig aanpakken. Ook Maassen zegt, dat voor Tom de rest van het seizoen de goede kant op valt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

He, klimmen was geen doel in de UAE. Waarom neem je dan Dumoulin, Bouwman en Harper mee?
1) Volgens mij zou Dekker daar oorspronkelijk rijden in plaats van Kooij
2) Tom en Koen zijn op hoogte geweest om zich voor te bereiden voor de UAE.

kelderfan

Wat ik mij meer afvraag is, dat Mick en Tim van Dijke nog geen programma hebben.

Cycling

'@Kelderfan Het is bij jou toch bekend dat Mick van Dijke geland stond voor UAE en hier plotseling niet kon starten. Als Van Dijke weer kan fietsen zullen ze hem wel weer gaan inplannen. Alleen mbt Tim van Dijke en Hofstede is er wat mij betreft onduidelijkheid.

Cen Morawec

'@kelderfan
Team maakte het volgens mij duidelijk in vooruitblik:
https://www.teamjumbovisma.nl/vooruitblik/nieuws/kooij-ziet-sprintkansen-in-uae-tour/

AWestie

“De specifieke trainingen die Wout nodig heeft om echt top te zijn, zijn pas over twee weken gepland,” zegt Heijboer tegen HLN. Dit is lekker demotiverend voor zijn concurrenten (https://www.hln.be/wielrennen/pieken-van-aert-en-co-niet-te-vroeg-bij-jumbo-visma-de-specifieke-trainingen-die-wout-nodig-heeft-zijn-pas-over-twee-weken-gepland~a45388f1/)

Laatst gewijzigd
IK

'@Cen Moravec
Team was duidelijk na erste beklimmingen in UAE Tour (TJV webpagina):
"We hadden er alle vertrouwen in dat Tom met de besten mee zou gaan, maar hij had de benen niet vandaag. Zeker na de etappe van gisteren hadden we dit niet aan zien komen." Volgens Maassen had ook Harper hoger kunnen finishen. "

Na de laatste etape was de reactie van team (TJV webpagina):
" Ons plan was om met Chris en Tom zolang mogelijk aan te haken. "
Dus het lijkt me, dat het toch een plan was, dat Dumoulin zo lang mogelijk met de besten blijft. Dus hij heeft gedaan, wat hij in de staat was, imo.

Maar het is nog geen ramp, hij gaat zich zekker verbeteren voor Giro. Maar kan hij concurrenten inhalen? Ik denk, dat ook andere nog niet top zijn.

Jopie

Dit soorten teksten hebben we vaker vanuit het team gehoord toen Roglic en Van Aert op het oog “te vroeg” in vorm waren (Roglic in Romandië paar jaar geleden, Van Aert vorig jaar in de Tirreno en de Tour of Great-Brittain) en toen bleek toch vaak dat hun piek niet helemaal perfect getimed was. Hopelijk gaat dat dit jaar beter. Parijs-Nice i.p.v. Strade Bianchi en Tirreno (voor een klassement) lijkt me in dat kader al een goede keuze voor Van Aert.

Laatst gewijzigd
Turtlehead

Ja, het is afwachten of die ‘geruststellende’ verhalen straks nog waarde hebben.
Ik geloof WvA wel toe hij zei dat het om frisheid in het hoofd ging, en dat houd je zo veel beter in balans uiteraard.
En dan is een mooie kassei-zege in de pocket extra lekker (dat is eigenlijk wel twee of drie Tirreno-etappes waard).

Murcia

Vorig jaar was de conclusie dat zowel Matthieu als Wout in de Tirreno te veel te keer gingen. Leverde overigens wel de meest memorabele etappes op met ook nog eens een glansrol voor Pogi. Nu zal denk ik Wout in P-N één of twee ritten uitzoeken maar voor de rest het rustig aan doen. Daarnaast is de ploeg sterker om hem heen en mits de mannen fit blijven geeft dit meer vertrouwen aan hem maar zorgt het ook daadwerkelijk er voor dat hij niet alles alleen hoeft te doen en daarmee onnodige energie verspelend. Garanties heb je niet maar gezien de Omloop is hij op de juiste weg.

madeinstars

Probleem van Parijs Nice is wel dat 7 van de 8 etappes Wout op het lijf geschreven zijn. Die zal zich serieus moeten beheersen. Gelukkig hebben ze ook Laporte mee. Kunnen ze die ook een paar keer uitspelen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@madeinstars hij gaat zich in die bergetappes echt niet uit elkaar trekken om in de finales mee te zijn. Niet zoals hij vorig jaar in de Tirreno heeft gedaan.

madeinstars

'@rahims dat snap ik hoor en dat lijkt me ook zeer verstandig. Vond het gewoon grappig hoe mooi het parcours is voor hem, op de Turini na.

AWestie

Parijs-Nice wordt wel echt een handige test voor Wout, met in de tijdrit zijn teamgenoten en Ganna/Bissegger en in de sprints Jakobsen, Philipsen & Groenewegen als geduchte concurrentie. Qua moraal wel fijn als je ze al een keer hebt gepakt dit jaar.

kelderfan

Maar eerst morgen met Le Samyn. Hoe gaat Dekker 't daar doen of zijn 't de jonkies, die gaan laten zien.
Ik denk daarbij aan Van Belle en Pluimers.

Murcia

Gezien alle ophef over Loe hier zal ik zeer teleurgesteld zijn als hij morgen de rest niet op minuten rijdt. Die vent kan alles.

kelderfan

Doe je dat met Tom Dumoulin ook want de ophef hier is vele malen hoger dan bij talent Van Belle, die ook met Roosen in de Profronde van Drenthe staat opgesteld. Dat wordt nog wat als hij niet mee kan komen of ligt 't dan ook aan het voorjaar.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Weer een heerlijk kelderfaniaanse post. Genieten.

Murcia

Weer totaal onnavolgbaar inderdaad, maar kelderfan is altijd nogal stekelig bij een ironische post en dan volgt vaak een gordiaanse knoop aan woorden. Zijn opportunisme steekt hier ook weer de kop op, plotseling is Tom kennelijk een prutsertje eerste klas na de UAE.

I Langof

'@Cen
Wacht a.u.b. tot Catalonië. Ik zal je toen vragen of je nog steeds gaat denken dat er genoeg tijd tot de Giro is. Ik hoop dat ik het mis heb, maar misschien ben jij ook een beetje te optimistisch.

Massen zegt nu (als iemand al zei) : Als Dumoulin dadelijk nog "wat stappen" gaat zetten, valt de goede kant op. Eind 2021 vertelde hij dat Tom "maar één procent" zou missen: ( https://www.radsport-news.com/sport/sportnews_122902.htm ) Denk je echt dat Almeida en Bilbao & Co al nu op hun best zijn? Dat ze geen verdere stappen gaan zetten?

@Cen, als je wilt over pro wielerwereld leren, volg dan niet alleen internet en ploeg aankondigingen maar ga serieuze tijdschriften kopen: b.v. Bahamontes of Ride of Wieler Revue en lees de interviews/analyses.

BTW: Hup, Hup, Jongens vandaag!!!

AWestie

Wouts helm was niet het enige nieuwe materiaal: https://www.cyclingnews.com/news/a-close-up-of-the-new-cervelo-s5-tiesj-benoots-bike-from-kuurne-brussel-kuurne/

Murcia

Leuk stuk op HLN over het smeden van de klassiekerkern. Opvallend feit dat daar genoemd wordt was de zo goed als rond zijnde overgang van Haller naar TJV die ook naar Nederland wilde verhuizen maar toch op het laatste moment voor Bora koos. Verder geeft Zeeman aan dat ze werken met de zogenaamde PIT-test voor nieuwe aanwinsten, een persoonlijkheidstest dus en hoe ze op de Teide naar elkaar toe groeiden, Mike en Laporte lagen bij elkaar op de kamer terwijl de een bijna geen Frans sprak en de ander alleen maar is er in die weken wel een fundament gelegd. Zeeman legt ook uit dat waar INEOS het voorbeeld voor ze was in het rondewerk ze natuurlijk QSA als voorbeeld zien voor het klassieke werk en dat ze goed beseffen dat één weekeinde nog niks zegt over de werkelijke verhoudingen.

Anas

Zeeman vertrouwt Tom blindelings voor de Giro...
Ik hoop zaterdag het beste te zien... maar ik gok meer op Catalonië en vooral de Amstel, wat zijn doel is voor de lente voor zijn stage
https://www.google.com/amp/s/www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/jumbo-visma-vreest-nog-niet-voor-dumoulin-overtuigd-dat-hij-er-in-de-giro-staat/amp

1 2 ... 94 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.