Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 96 ... 349 350
Michieltje

Knuffels voor een ieder

IK

Wout van Aert was tijdens zijn voorbereiding op Teide te gast in de Geraint Thomas Cycling Club podcast. Interessant gesprek tussen twee concurrenten (Wout vanaf ca min 10:00)

https://twitter.com/GeraintThomas86/status/1498742693337309185

https://open.spotify.com/episode/5IcoI6dfqgJdyV5m2uyp24?si=400325e6ddde4890&nd=1

AWestie

Door het wegvallen van El Tractor bij QSA gaat het gewicht nog meer op TJV liggen. Hopelijk springen ze daar wel goed mee om.

Sandy Casar

Speciaal voor @Rahimns

https://www.wielerflits.nl/nieuws/vaccinatie-weigeraar-lennard-hofstede-weer-n-genade-bij-jumbo-visma/

Cen Morawec

ga serieuze tijdschriften kopen: b.v. Bahamontes of Ride of Wieler Revue

Bedankt @I Langof

Ik heb inderdaad Wieler Revue Seizoengids besteld, en ik denk dat ik nu heb genoeg te lezen tot Catalonië.

Maar kan hij concurrenten inhalen?

@I. Karner
Ik denk ook dat jij gewoon een beetje tegen Dumoulin bent. Kijk b.V. stukje van Kerckhoffs over Strade Bianche hiernaast op WF. "Zeeman verwacht zaterdag een sterke Dumoulin".

Wat denken jullie erover?

Laatst gewijzigd
Murcia

Hofstede heeft net als een ieder het recht om geen vaccinatie te willen, maar de ploeg heeft dan de plicht om maatregelen te treffen en daarom reed hij niet en was hij niet op trainingskamp waardoor hij wel zichzelf en de ploeg dupeert. Ik word daar niet zo vrolijk van want diezelfde werkgever maakt wel zijn volledige salaris over en we praten hier niet over een onvervangbare schakel. Die zal een zeer goed seizoen nu als knecht moeten rijden wilde ik hem een verlenging aanbieden.

Xevar

Valt me eigenlijk nog mee dat er maar 1 wappie in de ploeg zit, benieuwd hoe dat bij andere ploegen zit.
En zo'n Hofstede moet je voor volgend seizoen gewoon lekker vervangen door Pluimers ofzo. Ga je er niet eens op achteruit.

Laatst gewijzigd
Xevar

Dit is trouwens ook weer schrijnend in dat nieuwbericht over Hofstede:

"Zeeman: “Misschien dat Hofstede al eerder wordt opgesteld omdat we te maken hebben met een aantal blessures en coronabesmettingen."

Over welke renners hebben ze het hier in vredesnaam? De enige blessure die ze naar buiten hebben gebracht is die van Hessmann. Verder weten we helemaal niks en kan je hooguit zelf social media gaan afstruinen. Wees als eens open en transparant als ploeg man...

Yeez

'@xevar zo moeilijk is het niet toch? Ze zijn allemaal in actie geweest op hofstede na (bekend) en tim van dijke (onbekend). Mick zou uae rijden ter vervanging van algarve (omdat dekker en affini niet naar uae konden), maar daar leek corona roet in het eten te gooien. Verder zit foss in quarantaine of is hij er net weer uit en heeft hessmann zijn sleutelbeen gebroken. Ook Vader, Dekker, Gesink en Laporte hebben aangegeven corona te hebben gehad en ook vd Sande, Affini en Leemreize lijken gezien hun strava-stop te maken hebben gehad met diezelfde perikelen (quarantaine door welke reden dan ook). Dit viel net na het trainingskamp vd ploeg en valencia/algarve. Beetje id gaten houden en je komt een eind hoor

Ook strand hagenes heeft volgens een noors journalist positief getest en hoopt er volgende week weer te kunnen staan in Kroatië

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@Xevar Je kunt dit blijven herhalen, maar het is al meerdere keren uitgelegd. De ploeg kan en mag dit soort zaken alleen naar buiten brengen met expliciete toestemming van de betreffende renner. Als ploeg val je onder de Nederlandse wet en zul je je daar aan moeten houden. Ik heb ook een collega die nu na haar vakantie al ruim een week ziek is. Kan best gokken wat er aan de hand is, maar mijn werkgever zal het mij, of de rest van de collega's niet vertellen. Van de Autoriteit Persoonsgegevens: "Mag ik mijn werknemer vragen of hij/zij Corona heeft? Nee, dat mag niet. Als werkgever mag u niet vragen naar de aard en oorzaak van iemands ziekte. Let op: vertelt uw werknemer uit zichzelf wat hij of zij mankeert? Dan mag u deze informatie niet vastleggen of delen."

Laatst gewijzigd
Murcia

Het verschil zit hem voor mij in blessures en ziekte, dan begrijp ik de toepassing van de AVG wel, bij Hofstede hebben we het over een kerngezonde renner die zijn ploeg en zichzelf dupeert door trainingen en wedstrijden te missen. Onderling begrip en kumbaya van beide partijen is leuk en prima maar dit soort nieuws hoor je wat mij betreft niet onder de pet te houden omdat je het uiteindelijk toch moet melden. Bovendien maakt zijn plotselinge versnelde inzetbaarheid dankzij de blessures en ziektes bij anderen een nogal opportunistische indruk. Verder absoluut geen biggie, maar het laat bij mij wel een vreemde smaak in de mond.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Weg met die Hofstede. Genoeg idioterie meegemaakt de afgelopen 2 jaar

Xevar

'@Yeez
Ja, met een logisch nadenken en social-media afspeuren kan je zelf wel vrij makkelijk alles invullen. Maar het punt is dus dat dat helemaal niet nodig zou moeten zijn en het vanuit de ploeg hoort te komen.

YogiBear

'@Xevar Het punt is dus dat de ploeg dit niet kan en mag communiceren. Zelfs met een duidelijke verwijzing naar de privacywetgeving vanuit de APG wil het kwartje niet vallen bij jou. Het kan en mag niet, het is wettelijk verboden, de ploeg is in overtreding als ze het wel doen. De enige die dit mag communiceren is de renner zelf.

Yeez

Naja de verplichting hebben ze natuurlijk niet, maar het zou wel wat transparanter zijn en minder vragen oproepen. Een besmetting zou ik persoonlijk niet heel geheimzinnig over doen. Hetzelfde mbt je vacccinatiestatus, maar misschien denken sommige andere renners/leden vd ploeg daar anders over. En als die dat dus niet willen hebben mag de ploeg niks delen

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@Murcia Ik snap het ook niet altijd omdat op de werkvloer er bv ook een plicht tot bescherming van de werknemers bestaat, door de werkgever. Die twee staan op gespannen voet met mekaar, zeker bij een besmettelijke ziekte. Vanuit mijn rol in de ondernemingsraad, weet ik echter ook dat je gewoon als werkgever niet mag communiceren wie er Corona heeft gehad (soms tot frustratie van de werkgever omdat het dan ook heel moeilijk is, alle contacten van iemand te bereiken). Dan ben je zwaar in overtreding en daar zijn al boetes voor uitgedeeld. Een melding gaat altijd via GGD en evt bedrijfsarts en dan kan medewerknemers gevraagd worden zich te laten testen. Meestal is dan natuurlijk de puzzel wel te leggen wie er Corona heeft binnen een bedrijf.

Michieltje

TJV ploegleiding bepaalt voor de renners dat er niets wordt gecommuniceerd over de renners. Wanneer valt dat kwartje eens bij jóu Yogibear?

xistnc

Omdat jij nieuwsgierig bent moeten zij transparanter zijn?

Yeez

'@michiel uhh je weet dat je jezelf steeds meer voor lul zet. Weet je hoe avg werkt? Een werkgever heeft zich daaraan te houden. Daar heb je niks over te zeggen

Xevar

'@Yogibear
Je kan wel blijven roepen over de AVG, maar dat betekend niet dat je punt daadwerkelijk hout snijdt. Je leeft echt in één of andere rare papieren werkelijkheid.

Ik hoop dat je beseft dat in verreweg de meeste bedrijven er gewoon normaal en open wordt gecommuniceerd over het wel en wee van je collega's. Afgelopen jaar vaak zat gehad dat ik op 's ochtends op kantoor kwam of mijn laptop opende en er een bericht was dat Pietje corona had en daarom niet aan het werk kon. Dat lijkt me de normaalste zaak van de wereld, ik wil niet weten in wat voor bedrijf jij werkt dat je zo achterdochtig en terughoudend bent richting je collega's. Lijkt me absoluut geen fijne werkcultuur, maar goed.

En en wat betreft Jumbo-Visma, Foss plaatste bijvoorbeeld gewoon een instastory dat ie corona had. Maar het ligt allemaal aan de AVG hoor, lol

Michieltje

Steeds meer voor lul nog wel. Bijdehandje Yeez, mss moet je gewoon beter lezen wat ik schrijf en die grote mond van je eens bedwingen

Laatst gewijzigd
tdola

Ok, ander onderwerp lijkt me.

Strade: benoot, dumoulin. Wrs kuss. Vader en gesink weer inzetbaar? Wie verder? Foss? Affini of vd sande? Bouwman of Harper?
Denk dat we de 7 kandidaten hier wel uit moeten halen. (Ik verwacht vingegaard niet, die gaat vol voor tirreno).

Tirreno: vingegaard, kuss, benoot, affini, vd sande.
Welke 2 nog erbij? Bouwman, harper, leemreize, oomen, van emden, van dijcke?

Zullen we do/vr wel weten.

YogiBear

'@Xevar Je kunt het roepen van mij noemen, maar het is heel simpel; in Nederland bepaalt de wet. Ik weet niet wat voor bedrijf jij werkt, maar een bedrijf dat de privacy wetgeving aan de kant legt als het uitkomt, zou ik niet willen werken. Ik vind het heerlijk om te werken bij een bedrijf dat zich gewoon aan de wet houdt. Daarnaast ken ik vanuit de contacten met onze juridisch adviseur ook genoeg cases die juist omdat ze zich rond corona niet aan de wet hebben gehouden, terecht forse boetes hebben gekregen. Medische informatie is juist persoonlijke data die extra zwaarwegend bekeken wordt. Wat je zegt over Foss laat het verschil duidelijk zien. Hij mag dit als privé persoon zondermeer doen, want is zijn data en het zijn zijn gegevens, die mag je delen wanneer en hoe je wilt. Leuk dat je dat voorbeeld laat zien, maar het onderbouwt op geen enkele manier je punt, maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@Michiel "TJV ploegleiding bepaalt voor de renners dat er niets wordt gecommuniceerd over de renners. Wanneer valt dat kwartje eens bij jou Yogibear?" Als TJV bepaalt voor de renners dat zij niet mogen communiceren is dat oa bij Foss en Gesink mis gegaan. Ik kan dan ook niet geloven dat dit TJV beleid is. De renner is eigenaar van de medische informatie en data en de ploeg kan die niet zomaar naar buiten brengen. Of een ploeg een renner kan verbieden te communiceren (bv via een bepaling in het contract, zou ik zo niet weten.

Michieltje

Maw andere woorden, als de ploegleiding Foss vraagt of hij moeite heeft met het delen van zijn gezondheidssituatie zal hij expliciet met nee beantwoorden

Edit. Yogi Ik catch je drift maar de discrepantie is opvallend

Nee ik bedoel dat de ploeg blijkbaar bepaalt dat de ploeg niets met de buitenwereld deelt over gezondheid renners

Laatst gewijzigd
1 2 ... 96 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.