Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 97 ... 349 350
YogiBear

Ik weet niet wat Foss met de ploegleiding heeft besproken, maar hoe je het stelt kan sowieso niet wettelijk gezien. Als mijn werkgever mij vraagt of ik moeite ermee heb als hij mijn gezondheidsgegevens deelt, hoef ik niet eens te antwoorden. Het uitgangspunt is nl ten alle tijde, het mag niet. Als ik het weer even op mijzelf betrek; als ik mij ziek meldt, hoef ik niet te zeggen wat er is, tegen mijn leidinggevende (ik ben ziek/ik voel me niet lekker is voldoende). Mocht het bedrijf daar moeite mee hebben, kunnen ze via de bedrijfsarts contact opnemen. Ik denk echter dat niemand er heel veel moeite mee heeft om te zeggen dat hij griep/migraine/corona heeft en wellicht ook wel kan inschatten of het even een dagje is of dat het iets langer duurt. Ook ik heb dit altijd gewoon gedeeld met mijn leidinggevende. Ook bij ons ken ik echt 'cases' van mensen die het gewoon vertikten te zeggen dat ze corona hadden. Dan kun/mag je als leidinggevende niet verder vragen. Natuurlijk geeft dit allerlei complicaties en spanningen op het werk. Ik vind echter het principe dat medische informatie ten alle tijde van jezelf is en niet zomaar gedeeld kan worden, het juiste uitgangspunt om mee te starten. Als je dan ook nog eens kijkt naar nut en noodzaak van het delen van deze informatie van wielrenners richting het publiek / de fans, zie ik niet in waarom daar überhaupt een uitzondering op zou moeten worden gemaakt. Het feit dat we het met zijn allen graag zouden willen weten, komt niet in de buurt van iets dat lijkt p een gerechtvaardigd belang.

Laatst gewijzigd
AWestie

Volgens mij gaat er hier wat mis in het begrip van privacy en informatieveiligheid. Ja, TJV is gebonden aan regels voor de AVG en heeft ook, net als andere topsportorganisaties, daar beleid op. Ik heb geen weet van het precieze beleid, maar uitingen horen over het algemeen in samenspraak te gaan met de renner. Dit is o.a. afhankelijk van de aard van het medische gedoe, maar ook van de impact naar buiten toe.

Het is dus echt geen muurtje waar TJV zich continu achter kan verschuilen, maar het is wel relevant. Of het ook relevant is voor de coronabesmettingen delen verschilt dus bijvoorbeeld bijna per renner. En ook ik maak het zelfs te makkelijk, net als dat eigenlijk praktisch iedereen hier doet. Ik denk dus niet dat er geschoolde privacy coördinatoren meeschrijven hier (ik incluis).

Wat Hofstede betreft ga ik ook niet verder speculeren. De tijdlijn is best aardig te rechtvaardigen. Bijv vaccinatieregels vorig jaar waren er minder, waardoor een ongevaccineerde renner die veel getest werd ook gewoon aan wedstrijden mee kon doen. Hij heeft wel gewoon een achterstand nu, qua teambuilding e.d. dus dat is gewoon niet handig voor zijn seizoensstart.

Quesada Quesada

Roosen geeft op Instagram aan dat hij ook Strade Bianche rijdt.

Sjonge Jonge

De ploegleiding geeft deze informatie nu eenmaal niet naar buiten.
Kan je pagina's lang over blijven discussiëren, maar denk niet dat het daardoor gaat veranderen.

De ene vindt het heel belangrijk dat de informatie naar buiten komt, de ander kan het weinig tot niets schelen (waaronder ik).
Laten we elkaars mening respecteren en niet met modder gooien.

Het heeft daarnaast ook niet zoveel toegevoegde waarde om steeds als er een renner van een startlijst wordt gehaald hier weer te roepen hoe belachelijk het is dat de reden niet wordt gecommuniceerd door de ploeg.
De meningen enerzijds en anderzijds zijn nu genoegzaam wel bekend, over tot de orde van de dag: STRADE BIANCHE

tdola

roosen in Strade, die had ik niet zien aankomen iig.

Michieltje

Nou ja feit is dat Foss het wel deelt en de ploegleiding niet. Kan ik alleen maar concluderen dat ze überhaupt de moeite niet hebben genomen het te vragen. Maar laten we idd geen talloze pagina’s hieraan besteden

Murcia

Hij reed hem vorig jaar ook al en toen was hij ook in de Tirreno erna dik in orde, de grote vraag is voor mij of hij stappen zet in het Vlaamse werk en de sprinttrein een boost kan geven voor met name Kooij.

Yeez

Strade is van wat ik weet toe nu toe dit:
Benoot
Dumoulin
Kuss
Vader
Gesink
Roosen

Ik denk dat Foss na zijn quarantaine niet rijdt en die zal dus vervangen moeten worden (als die dus niet rijdt)

Edit: roosen zegt op zijn instagram dat strade een wijziging in zijn programma is. Waarschijnlijk vervangt hij Foss

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel ik denk ook niet dat het zo werkt, de personen die de stukjes van de ploegen schrijven gaan er gewoon vanuit dat ze dat soort zaken niet delen en gaan ze niet bij elke renner navragen wat ze wel mogen delen of niet. Het is aan de renner zelf om daar wat over te zeggen als hij dat wil. Dat maakt het voor iedereen het makkelijkst. Hessmann deelde zelf ook zijn eigen blessure en de ploeg hoeft daar verder niets over kwijt als dat niet nodig is. Het ligt er ook wel weer aan of iets in de koers gebeurt als de lijntjes wat korter zijn en er ook iemand van de communicatie aanwezig is of als er iets gebeurd in een periode van een training. En het nieuwsgierige van deze tijd dat iedereen maar alles wil weten is ook voor iedereen wennen. Nog niet zo heel lang geleden zag je pas een dag van te voren welke renner bij een koers kwam opdagen. Ach en het afspeuren van alle sociale media kanalen om info is ook wel weer een leuke sport.

Roosen is een logische optie voor de Strade. Volgens mij hebben we die selectie dan ook aardig rond.

Michieltje

Rahimns. Ach de kunnen ook een lijstje aangeleverd krijgen met namen...,

Ik vind de privacywet avg compleet doorgeschoten. Vroeger was alles beter, mannen van staal en de boten van hout

kelderfan

'@Michiel
Quote: "Weg met die Hofstede."
Ik vond 't juist mooi om Hofstede erbij te hebben, maar je hebt een goed punt in deze. Jammer want er zijn genoeg alternatieven.

Yeez

'@michiel kun je dan ook het internet afschaffen als vroeger alles beter was? Scheelt weer

Michieltje

Kelderfan. Wielrennen blijft toch een teamsport en ik vind Hofstede geen teamplayer. En slecht geïnformeerd over een vaccin die wellicht niet de renner in nood was, maar wel noodzakelijk om ziekenhuisopnames en doden te voorkomen.

En zo’n bijzondere renner is hij nou ook niet. Hij is wat Bouwman een paar jaar geleden was. Een heuvelrenner.

Gelukkig hebben we Ben Hermans en Jan Hirt nog.

Michieltje

Yeez. Wielerflits vind ik wel een aanwinst op het internet. Maar sociale media zoals Twitter enzo, dat is een regelrechte degeneratie (geen idee wat het precies betekent) van de communicerende mens. Kwaadaardig. De jeugd van tegenwoordig durft niet eens meer een telefoongesprek te voeren, bezeten als ze zijn van appen. Wil bestaat niet meer, alles is wilt. Ali Expres zuigt.

Ik communiceerde vroeger met mn achterbuurmeisje via een touw en lege blikken. Ik knikkerde, blies kikkers op en deed graag aan belletje trek. In de zomer was ik Greg Lemond en de rest van het jaar Marco van Basten.

Wat was je vraag ook alweer?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Waarom internet afschaffen of heb je met Putin gesproken?
@Michiel
Ik zeg ook, dat ik vond. Verder heb je ook een goed punt met Jan Hirt. Daarnaast denk ik eerder aan Arensman in plaats van Ben Hermans
Maar hoe zit dat met Wout Poels. Mag die alleen komen als Tom er de brui aangeeft.

Michieltje

Arensman sws. Waar is zn vader eigenlijk? Mss kan hij es informeren bij zoonlief

Yeez

'@michiel waar haal je het vandaan…

Murcia

Michiel weet als één van de weinigen hier Ben Hermans op waarde te schatten, misschien wel de oude Loe van Belle of is Loe de nieuwe Ben Hermans LOL Voor wat betreft internet is er wel degelijk een discussie te voeren over de voordelen (talloze, zoals deze site en haar forum) maar ook vele nadelen. Zoals een oude chef van mij ooit zei: De wereld is kleiner geworden door internet maar de afstand tussen mensen wordt groter en groter. Toen wat meewarig gelachen maar die ouwe had gelijk. Voor wat betreft Parijs-Nice en het wielrennen zelf dus wordt het weer smullen met de drie-eenheid van Strade, P-N en Tirreno, heerlijk om te volgen wat de mannen allemaal gaan doen. Ik hoop vooral dat Primoz de prijs pakt die hij verleden jaar had horen te hebben.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Murcia
Volgens mij zag ik Ben Hermans ook wel zitten, maar die wordt er niet jonger op. Kennelijk weet zijn ploeg dat ook op waarde te schatten, want volgens goed ingevoerde bron PCS begint hij pas in naseizoen met fietsen van o.a. de Vuelta.
Daarvoor zit hij kennelijk op hoogte.
Maar ik ga ook voor zitten om de Strade, P-N, T-A en de MSR te volgen en ik zie Roglic zonder pech dat rondje te winnen.
Alleen krijgt hij niet zijn trouwe knechten mee.

Michieltje

Ik denk dat dit wel eens Roglic zijn jaar kan worden. Dat klinkt ergens gek omdat het al jaren zijn jaar is. Elk jaar weer. Maar dit jaar wint hij de Tour. Kan niet anders.

Laatst gewijzigd
kelderfan

De hele dag heb ik 't droog gehouden, maar nu moet ik rennen. 😎

Yeez

Strade:
Benoot
Dumoulin
Kuss
Vader
Gesink
Bouwman
Roosen

AWestie

Leuke club, maar daar zit geen afmaker tussen. Scheelt wel koers dragen. Wel nog potentie om getalsmatig iets te doen, maar dat was met Foss nog iets beter gelukt. Ik ga vooral duimen voor een lekkere uitslag van Milan.

Yeez

Benoot moet in deze vorm top 5 kunnen halen. Pogacar, Alaphilippe en Pidcock de favorieten en vooral hopen dat pech niet om de hoek komt kijken

Jopie

Bouwman in de vroege vlucht. Vader, Kuss en/of Dumoulin relatief vroeg openen en in de aanval sturen en dan hopen dat je met een man of 2/3 (waaronder Benoot) in de finale kan komen. En dan kijken of dat je daarmee wat uit kan richten. In ieder geval geen team om af te gaan zitten wachten tot Alaphilipe of Pogacar er met de buit vandoor gaat.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 97 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.