Ik denk dat taylor heeft laten zien dat het absoluut geen 10 is. Berghuis blijft op rechts bij gebrek aan beter. Daarnaast speelt hij vanaf rechts ook beter dan vanaf 10. Akpom is geen 10 in het Ajax systeem, die is gewoon back-up spits.
Tahirovic is geen 8. Ik denk dat als iedereen weer fit is dat het middenveld wordt: 6 Henderson, 8 vd Boomen, 10 Hlynsson
Ik denk dat Berghuis ook wel een echte 10 is, hij heeft de Europa League wedstrijden op 10 gespeeld. Akpom zal idd voornamelijk de backup van Brobbey zijn maar daar heeft Ajax nu ook Rijkhoff voor gehaald en Akpom heeft dit seizoen ook al een paar keer op 10 gespeeld. Rijkhoff zal denk ik ook wel kansen krijgen anders was hij vast niet terug gekomen, en Akpom stond in de interesse van een paar clubs maar mocht niet gaan dus ik denk hij ook wel minuten zal krijgen (anders hadden ze hem wel verkocht).
Ook Taylor heeft wel eens op 10 gespeeld en van het Schip zei een tijdje geleden dat hij aanvallend veel bijdraagt met o.a. de loopacties, maar dat hij beter uit de verf zou komen met 2 middenvelders die defensief wat sterker zijn. Ik kan mij daarom wel voorstellen dat met bijv. Henderson en vd Boomen dat Taylor weer eens op 10 wordt opgesteld.
Ik denk wel dat je gelijk hebt dat Hlynsson de meest logische 10 is, maar voor 3.5 miljoen vind ik het persoonlijk best een riskante keuze. Ook omdat hij vrij jong is en nog niet heel stabiel. Maarja dat maakt het spelletje leuk, we weten achteraf pas wat de beste keuzes zijn.
Waarom kies je voor Unnerstall als 2e keeper en niet voor een Bijlow bijvoorbeeld? Is dat vanwege z'n blessuregevoeligheid, of verwacht je gewoon meer tegengoals bij Feyenoord? 🙃
Hlynsson gaan ze er denk ik echt niet uithalen. Enige echte 10 + heeft een goede connectie met Berghuis die daardoor ook weer gaat renderen. Hlynsson lijkt me dus eerder een veilige keuze. Daarnaast is het ook niet 100% zeker dat v/d Boomen er direct staat toch? Die gaat rustig gebracht worden en afwisselen met Taylor denk ik.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.