Ik denk omdat veel mensen (zoals ik) er voor kiezen om te besparen op de keepers. Ik vind dat je als 2e keeper minimaal Bakker moet hebben en geen Backhaus. Dan zit je dus al op 4 miljoen voor 2 keepers. Dat is 1,25 miljoen meer dan mijn eigen keepers combi.
Dat geld besteed ik liever in andere linies
Waarom is de rest een stuk minder als je Giminez neemt?
Stel je neemt Giminez met achterin bijv Kramer (8,25 mln). Dat heeft tot en met nu 3.022 opgeleverd.
Als je Giminez niet neemt zou je bijvoorbeeld naar Bakayoko en Kuipers (6 mln) kunnen gaan, dat heeft tot nog toe 2.584 opgeleverd.
Van beiden weet je echter niet in welke mate ze gaan scoren, dat weet je met Giminez in principe wel.
Ga je met het verschil dat je hiermee gaat vrij maken heel veel meer punten halen met onzekere dure spelers in andere linies? Op het middenveld blijft het gissen wie bij PSV en Ajax straks gaan spelen. Roulatie ligt daar ook op de loer.
Ik kan de andere linies dan met 4 miljoen versterken, dan vooral de verdediging , een Geertje en een Brenet zit er dan niet in + mn 5de en 6de middenvelder zijn dan 500 k en de aanvaller 4 en 5 bijzonder karig, + stel Gimi raakt geblesseerd hou je vrij weinig over, mja om daar op te anticiperen is niet te doen natuurlijk. Nijg er soms ook naar om te doen en ben benieud naar de pickrate van Gimi nu, zal niet zo hoog zijn denk.
Nou willen is een groot woord, maar ik vind oprecht dat er heel makkelijk over wordt gedaan om hem te skippen.
Ja hij is duur, maar ik denk nog steeds een garantie op doelpunten. Welke andere aanvallers met een lager prijskaartje zijn dat?
Je kan dat geld steken in bijvoorbeeld Hlynsson of Til/Saibari. Vraag is: durf je dat aan? Rouleren en niet weten wie er straks gaan spelen.
Ik denk dat je met Steijn en Timber zekerheid hebt, met daarachter leuke opvullingen als bijvoorbeeld Kitolano, Chery en Namli.
Je kan het geld er ook achterin inpompen. Dest en Hancko/Geertruida zijn zekerheidjes, dan pomp je dat geld achterin wellicht in een extra verdediger van psv of feyenoord. Kun je doen natuurlijk, maar als ze de 0 niet houden ben je bij twee verdedigers de 0 kwijt. Twente of AZ achterin zou ook nog kunnen natuurlijk erbij.
Ik vind je beredenering vrij aardig, ik ben Gimenez ook weer aan het overwegen.
Daarvoor lever ik in 2 linies iets meer in (in plaats van Til 2 spelers 1.5m & in de verdediging Kramer ipv Kuipers).
Gimenez gaat echt wel weer scoren, eens!
Quote van de trainert van ajax;
'Waar Henderson gaat spelen, betekent dat ook dat een andere speler geslachtofferd gaat worden. Van 't Schip wil niet zeggen welke speler zijn basisplaats tegen PSV kwijt zal zijn. Mogelijk zal dit bovendien per duel anders zijn. 'Het zijn op zich allemaal goede voetballers. Tahirović is anders dan Taylor. Hlynsson is ook weer anders dan Taylor en Tahirović. Per wedstrijd zal dat bekeken worden en op een gegeven moment hoop je dat je op een middenveld komt dat goed op elkaar ingespeeld raakt.'
Niets nieuws is ook voldoende in deze. Hij had ook juist iets kunnen benoemen dat zou wijzen op vastigheid, dat is niet gebeurd. Ik zie zoveel gevarieerde opstellingen van ajax, zelfs van ajacieden, dus dat + het aantal tegengoals, etc., mij de keuze makkelijker maakt nu.
Deelde het trouwens puur voor mensen die er eventueel wel wat aan hebben. Niet voor mensen die op elk bericht negatief reageren :)
Ik heb idd nog 3 varianten klaar staan waarbij vooral Benitez/Stengs/Gimenez een rol spelen. Verder weinig onzekerheid hoor, dat ene procentje erbij gaat me met m'n huidige team wel lukken, alle vertrouwen in ;)
Iemand die voor de laatste loodjes even wilt sparren? Heb 3 mogelijke teams. Grote verschil in de teams:
1) edvardsen - til - geertruida
2) gimenez - chery - geertruida
3) gimenez - kitolano - hancko
kleine wijzigingen op de bank hierdoor maar bovenstaande grootste dilemma. Wat zouden jullie doen?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.