Van Rooij naar Twente, dat kan wel eens interessant worden!
Ik zal Berghuis wel gaan meenemen verwacht ik. Verwacht daar de meeste punten van bij Ajax.
Ajax is wisselvallig en begrijpelijk dat vele hier van wegblijven. Maar ik vind een AZ bijvoorbeeld ook nog niet méga overtuigend. Toch klik ik Mijnans ook blindelings in. Dan durf ik de 500k (meer van Berghuis tov Mijnans) op de gok te nemen dat Ajax toch beter gaat presteren dan AZ.
Rugani lijkt mij ook een vaste basisspeler te zijn/worden en die kost maar 2 mln. Die overweeg ik daardoor ook mee te nemen.
Maar goed. Ik speel pas voor een eerste keer Topcoach mee dus wie weet zit ik er volkomen naast 😁
Ik heb nog een goed zitten nadenken over dat 3-5-2 systeem maar ik ga dat niet aandurven. Het gevaar zit hem in het blessure/schorsing risico. Indien één van de twee vaste dure spitsen niet speelt (blessure/schorsing) ben je genoodzaakt om je 3e minder goede speler in te zetten. En zit een 750k speler altijd op de bank.
Daarnaast voor het middenveld geldt hetzelfde. Indien één van je middenvelders een tijdje niet speelt zul je moeten omschakelen naar 3-4-3. Dan speel je dus altijd met je twee mindere aanvaller (1 op bank en 1 basis).
Ik vind het dus te gewaagd om hier op te gokken. Maar ieder is vrij in zijn keuze.
Dit wordt mijn eerste keer Topcoach, dus ik moet ongetwijfeld nog veel leren.
Voor mijn basis heb ik nu gekozen voor een 3-4-3 opstelling met de volgende namen:
LdJ - Gimenez - Bakayoko
Tillman - Veerman - Mijnans - Berghuis
Hancko - Sutalo - Bruns
Branderhorst
Kapitaal zit duidelijk in de basis, want de rest is vrij matig:
Keeper: Jansen (RKC)
Verdedigers: Bouland (Groningen), Familia Castillo (RKC)
Middenvelders: Fosso (Fortuna), Garbett (NAC)
Aanval: Breum (Go Ahead), de Rooii (PEC).
Heb vooral geïnvesteerd in aanval en middenveld omdat de verdediging van de toppers er nou niet supergoed uit ziet dit seizoen.
Ik ben er nu hopelijk ook uit, ben wel even klaar met het gepuzzel voor deze speelronde. Er moet een dikke score neergezet gaan worden, omdat de vorige 2 speelronden echt ruk waren (beiden onder de 800 punten 😑). En dus ga ik, in basis en op bank, vol inzetten op de ploegen waarvan ik verwacht dat ze zeker gaan winnen.
En dan kom ik uit op onderstaande....
Basis: 4x PSV, 4x FEY, 3x NEC (Bank: 4x HER)
Beetje alles of niks, maar ik heb weinig andere keus als ik een topscore wil halen dit weekend. Fingers crossed dus 🤞🏼
Ben redelijk tot dezelfde strategie gekomen, ook met 4x PSV 4x Feyenoord en 3x NEC, maar de bank gaat hier het verschil maken met 4x Willem II...
Odds liggen dicht bij elkaar, we gaan het zien...
Zeker ben ik er allerminst van, ik ga er vanuit dat Heracles van Willem II wint (subtiel verschil, had ik anders moeten verwoorden in m'n vorige berichtje 😉).
Daarnaast moet ik gaan gokken, zoals aangegeven.
Willem II pakte met wonderbaarlijk veel geluk een puntje tegen Feyenoord en won de week erop tegen een erbarmelijk slecht GAE.
Heracles speelde knap gelijk bij Sparta en kwamen redelijk voor de dag tegen PSV (pech met 1,5 eigen goal ook).
Daarnaast zijn ook de odds licht in het voordeel van Heracles, al hecht ik daar normaliter niet zoveel waarde aan.
Dus ik vind het een te verklaren gok (want meer is het niet).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.