Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 40 ... 273 274
Peli

'@Reneetje
Haha. Was geen tip, herinner me alleen dat ik iets in twijfel trok πŸ˜‰
Ben zelf enorm tevreden met m'n beide Twente spelers (en ook met JSL en met captain Guus en met m'n Ajax verdedigingsduo en met een KΓΆkcΓΌ in bloedvorm).
1.361 punten dit weekend, gestegen naar plek 166 (99,7%) in de algehele ranking.

Laatst gewijzigd
Fietsbel

Anthony lang in mijn selectie gehad voor maar 3,5 miljoen maar uiteindelijke op de laatste dag geswitcht naar een systeem met 2 Ajax verdedigers (Timber & Blind). Dat lijken toch een hoop zekere punten te gaan worden.

RvhC74

Onze collega die voor het eerst meedoet staat inmiddels op 99,9% met zo’n 2000 punten voor op de rest, pffffff

Niemand van ons maakt zich nog illusies

Volgende keer keuze toch maar baseren op cijfers/ behaalde punten

Bozenik

Keepers: Pasveer, Lamprou

Pasveer leek me de 1 miljoen extra (Bijlow) of 2 miljoen extra (subtopkeepers) absoluut waard als de lijn van de 1e seizoenshelft enigszins wordt doorgetrokken. De keeper van de hekkensluiter ben ik normaal geen voorstander van, maar PEC staat daar vooral omdat ze zelf niet scoren. Qua tegengoals hebben ze er niet gek veel meer dan PSV. Bovendien lijken ze iets van een stijgende lijn te pakken te hebben.

Verdediging: Timber, Boscagli, Wijndal, Meijer, Guth

Twee 500K-ers is wel een risico, maar om Til te kunnen nemen heb ik Trauner geslachtofferd. Boscagli lijkt als een van de weinige PSV-ers zeker van een basisplek en krijgt zelden geel. Sugawara had ik er lang in staan, maar die heeft het veld moeten ruimen voor Wijndal. Ik vertrouw het toch niet helemaal met Witry nog achter de hand, en zijn plek meer naar voren is ook geen zekerheidje. Omdat ik al 2 500K-ers koos wilde ik hier niet ook nog risico mee nemen. Daarnaast verwacht ik van Wijndal ook gewoon meer punten.

Middenveld: Til, Kokcu, Gravenberch, Van de Streek, Maulun, Van de Belt

Dit was de hoofdpijnlinie met weinig aantrekkelijke opties naar mijn smaak. Lang getwijfeld over Til, omdat het ten koste gaat van de breedte in de rest van de selectie. Trauner en Karlsson zijn hierdoor gesneuveld. Gelukkig betaalde Til vandaag het vertrouwen terug. Vlap was nog een optie, maar die heeft niet veel laten zien nog en er werd al openlijk gediscussieerd of hij niet moest gaan banken. Het gokje met Van de Streek heb ik gezien zijn prijs en scorend vermogen wel aangedurfd, wel balen dat hij net als Gravenberch dit weekend miste. De Berghuis-FOMO heb ik naast me neer gelegd omdat ik in ieder geval ook Tadic nog wilde.

Aanval: Tadic, Gakpo, Mahi, Odgaard, Lidberg

Tadic als betrouwbare captain is fijn, behalve vandaag dan. Die misser scheelt toch even 4x64= 256 punten. Mahi leverde gelukkig meteen dit weekend, die kon ik voor deze prijs niet laten liggen. Odgaard had ook een goede prijs/kwaliteit-verhouding, waardoor ik het aandurfde Karlsson te laten schieten. In de breedte is het team daardoor wel minder dan anders, maar dat komt natuurlijk ook door het lagere budget. Daardoor helaas ook geen Haller genomen die 1e seizoenshelft nog uitstekend beviel.

Veel plezier en succes allemaal, maar niet te veel ;)

La Primavera

Ben ik de enige die de minpunten die je krijgt voor een gemiste penalty compleet buiten proportie vind? Het missen van een strafschop kost je al punten doordat je deze er niet bijkrijgt. Kost je dus eigenlijk gewoon 128 punten voor een aanvaller.

En dan hebben we het nog niet eens over de strafpunten die een middenvelder/verdediger/keeper krijgen voor een gemiste penalty. Als je al verschillende strafpunten per linie zou geven dan zou je dat toch eerder omdraaien? Een aanvaller scoort (in theorie) makkelijker een penalty dan een keeper.
Keeper -128
Verdediger - 96
Middenvelder - 80
Aanvaller - 64

En ja ik had Tadic als captain. :(

Laatst gewijzigd
RvhC74

Ik vind diverse regels van Scorito niet logisch. Punten voor speelminuten bijvoorbeeld wat een onzin.

Pingel missen minder zwaar straffen en voor iedereen gelijk aantal punten, zowel scoren als missen en minder punten voor goal uit pingel.

Pinchhitter functie alleen bij laatste kwartier invallen dubbele punten anders gewoon 50% punten, tribune voor 10% mee laten tellen. Maakt het interessanter om beter totaal team te maken. Maximaal 2 spelers per club

Moet mijn inziens beter naar gekeken worden

wielergekkie

797 punten. Thanks captain Tadic πŸ₯²

MarvinG

Pinchhitter regel is kut inderdaad. Al vaker over gehad. Mensen die bij 3-0 voor in de 65e minuut in het veld komen zijn geen pinchhitter. Ze hoeven immers niks te forceren.

Ik had Tadic cap, dus baal nog steeds. Maar vind idd dat penal missen te zwaar weegt. Zelfde als penal scoren. Misschien een idee om de punten voor penals naar beide kanten te verminderen. Dus zowel bij scoren als bij missen. Een spits als van Wolfswinkel heeft geloof ik 5 van zijn 10 goals uit pingels gemaakt.

Peli

Een penalty is in feite niks anders dan een vrije trap.
Zou dus in dit spel ook zo beoordeeld moeten worden.
Mist een speler een vrije trap krijgt hij geen minpunten, dus waarom bij een penalty wel? En zo is het dus eigenlijk ook onzin om een keeper extra te belonen om een gestopte strafschop. Geen extra tegengoal is zijn beloning, net als bij elke andere redding.

Maar goed, op een dag als vandaag klaag ik net iets minder hard over die regel dan anders πŸ˜‰πŸ˜¬

MarvinG

Klopt inderdaad. Als je voor open doel naast schiet en een levensgrote kans verprutst, krijg je toch ook geen minpunten? Dat is vaak nog 'slechter' dan een pingel missen...

Vandaag gewoon extra zuur dat dit het gat zo groot maakt met mensen die Til of Haller captain hadden. Vooral gezien de lucky goals van Til πŸ˜…

Peli

Ja, maar het was dan ook een zwaar geflatteerde overwinning van Feyenoord. Toch? πŸ€ͺ

MarvinG

Ja sowieso, Sparta was eigenlijk de betere ploeg 😜

Punchen of verzuipen

https://www.transfermarkt.com/ricky-van-wolfswinkel/elfmetertore/spieler/41355

Zes penalty-goals inmiddels voor Van Wolfswinkel.

Bozenik

Ik vind zowel pluspunten voor een keeper als strafpunten voor een strafschopnemer best te verdedigen, maar het verschil van scoren en missen is nu wel erg groot inderdaad. Even een extreem voorbeeld, maar als je captain-aanvaller in een superweekend al 2x heeft gescoord en dan achter een penalty gaat staan, staan er alleen bij die penalty 576 punten op het spel. Bij een captain-middenvelder zelfs 720. En als die speler dan ook nog bijvoorbeeld al na 5 minuten als invaller in het veld is gekomen gaat het alleen bij die penalty om 1152 punten (aanvaller) of 1440 punten (middenvelder). Maar dat is wel heel theoretisch. Die 256 van Tadic dit weekend was al erg genoeg ;)

MarvinG

Ja het is inderdaad te extreem. Prima dat je minpunten verwerkt voor het missen. Maar dat moet minder zijn dan het scoren van een goal. Nu ook vaak als iemand een penalty mist maar in de rebound scoort, dat je er 0 punten op wint. Terwijl je toch gewoon scoort...

La Primavera

Al die superweekenden slaan sowieso nergens op. Dit spel zou op consistentie gewonnen moeten worden, niet op dat je in het superweekend geluk hebt met een verdediger/middenvelder die scoort als captain.

@Marvin Haha dat is ook wel een mooie inderdaad. Geeft gelijk aan hoe ridicuul die spelregels in elkaar zitten.

Laatst gewijzigd
Platje

Geld niet meer als je na 5 minuten invalt, moet minder dan 45 minuten spelen (dus na de rust invallen) maar ik vind dat dit voor het laatste kwartier moet gelden (eigenlijk helemaal niet).
Verder ook gewoon eens met alle bovenstaande. Tis ook gek dat als Tadic de bal hoog over had geschoten Blaswich ook bonuspunten had gehad

MarvinG

Ja die superweekenden slaan sowieso nergens op. Door superweekend, Openda vorige week cap en nu Tadic cap zak ik van 99.4 naar 97.9%. Weg gouden bekertje door 3 'momenten' πŸ™„

Rad

Het is algemeen bekend dat ze bij Scorito geilen op (hoge) captain factoren. Straks kun je ook weer je lol op bij het klassiekerspel en Formule 1 bijv..

Ketjap Manis

Ze willen zolang mogelijk iedereen kans laten maken zodat er meer gespeeld blijft worden. Daarom gooien ze die superweekenden erin. Wij als select groepje fanatieke spelers zijn uiteindelijk niet hun hoofd-doelgroep.

MarvinG

Klopt, ze willen voorkomen dat spelers die ver achterstaan stoppen met spelen. Leuk voor de grote meute, maar voor ons soms wel frustrerend haha.

RvhC74

Misschien moeten we massaal verbeterpunten als groep gaan aanbieden met goede argumenten

Persoonlijk vind ik dat ze hiervoor open moeten staan ipv altijd maar standaard antwoorden terug te sturen.

Het verdienmodel pakt ook juist goed uit als je het realistisch maakt

Lance Beenstrong

..

dadeliva

Mooie score van 1215 met mijn team zonder dure spelers als Tadic en Til.
Achterin hielden Pasveer, Mazraoui (c), Timber, Malacia en Propper allemaal de 0.
Flemming (in de basis voor de geschorste Openda), Karlsson en Bruijn scoorden en Gakpo en bankspelers Oratmagoen en keeper Vaessen (!) gaven een assist.
Veerman en Tronstad gaan het volgende week beter doen en ook Maulun krijgt een plek in de basis, terwijl Propper uit tegen Ajax vanaf de tribune mag toekijken.

Roell24

de Keijzer
van Osch

Blind
Timber
Sugawara
TroupΓ©
Meijer

Berghuis
GΓΆtze
KΓΆkcΓΌ
van de Streek
van den Belt
van Kaam

Tadic
Gakpo
Veerman
Walemark
Stokkers

Ik was helemaal in de veronderstelling dat ik Verrips als tweede doelman had. Waarschijnlijk door het vele wisselen per ongeluk op de verkeerde Fortuna doelman geklikt waardoor ik nu opgescheept zit met van Osch. Hopelijk een geluk bij een ongeluk. Speelde afgelopen weekend en had een clean sheet. Vindt zichzelf te snel afgeschreven door Ultee. Wat denken jullie; van Osch toch wel vaste eerste keeper bij Fortuna?

Waarom de (eerste) keeper van Fortuna? Ik verwacht dat ze met een ijzersterke tweede seizoenshelft op de proppen komen. Ze hebben enkele strijders aangetrokken die de rest mee op sleeptouw neemt. Om goed te presteren op Scorito moet je een aantal onorthodoxe beslissingen maken. In mijn geval Fortuna keepertje en good old cult held Veerman.

1 2 ... 40 ... 273 274

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.