"Peter Bosz weet nog niet wie er allemaal meedoen bij PSV-NAC. De spelers komen vandaag naar de club en de medische staf beoordeelt of zij in staat zijn om te spelen. Lijkt erop dat de meesten wel inzetbaar zijn" Aldus Rik Elfrink via X.
Wat kies je dan he:
Pepi, speelt die? Heeft zijn nieuwe contract nog niet getekend. Maar speelde vaak wel als LdJ Europees speelde.
Saibari, was niet fit(ziek). Nu dan wel?
Persconferentie van PSV werd alleen gemeld dat er nog veel spelers hoesten, na de training vandaag (niet openbaar) wordt door de medische staf bekeken wie kan spelen. Gezien Saibari dinsdag de enige was die zo ziek was dat hij niet eens op de bank kon plaatsnemen lijkt hij mij het grootste twijfelgeval. Enige wat ik verder weet is dat Lang en Obispo dinsdag ook klachten hadden. Voorhoede en middenveld zijn bij PSV grote twijfelgevallen.
Pff, dat maakt het kiezen van PSV spelers toch ook best weer een flinke gok. Denk dat ik dan in ieder geval Saibari ga inwisselen voor Veerman. Maar PSV verder helemaal niet meenemen is een grotere gok denk ik. Want dan kom je voor minimaal 2 basisspelers uit bij de mindere garnituur (ervan uitgaande dat je er dan ook echt 4 van Utrecht meeneemt).
Ik verwacht dat Schouten een zekerheidje is en verder is Veerman inderdaad wel de grootste kans op een basisplaats gezien dat Saibari ziek was tegen Rode Ster. Verder zou Saibari ook nog op 10 kunnen i.p.v. Til mocht Saibari toch beter zijn. Voorin lijkt het mij 50/50 of het LdJ of Pepi wordt. Op de flanken kunnen Baka, Lang en Perisic. Lang had wat ziekte klachten voor de wedstrijd tegen Rode Ster, onbekend of hij nog een van diegenen is die last heeft.
Dit is toch een ideale wedstrijd voor een om speeltijd eisende Pepi een basisplaats te geven. Als Saibari zo ziek was om dinsdag niet te kunnen spelen en weggehouden werd van de rest van de selectie lijkt het me ook niet logisch om hem zaterdag vanaf het begin te zien. Voor mij dus Pepi en Til + Perisic en Mauro tenzij er nog ander nieuws bevestigd wordt. Ook maar vanuit eigen redenatie maar zal toch keuzes moeten maken.
Is inderdaad het meest voor de hand liggende echter weten we niet hoe ziek de overige spelers zijn. Vandaar dat het een gokje blijft al lijken Veerman en Til voor het middenveld de grootste kanshebbers. Voorin blijft het echt een gok.
aanvulling: bij psv lekt bijna nooit nieuws dus ik verwacht ook geen nieuws na de training van vanmiddag meer.
Ik kan nog wel een reden verzinnen hoor. Namelijk dat Bosz LdJ de voorkeur geeft 🤷🏽♂️
Begrijp me niet verkeerd, ik verwacht ook dat Pepi gaat starten. Maar we weten helaas geen van allen hoe Bosz erover denkt.
Het is natuurlijk speculeren; Brobbey moet nog gaan, en er moet geen vervanger komen.
Weghorst zal dan waarschijnlijk eerste spits worden, al is dat ook nog geen gegeven. Als je voor 2 mil dan een spits kan kopen van ajax die dan echt wel veel zal spelen, vindt ik dat niet een gekke gedachte. Zeker als ajax Europees blijft spelen, zal Akpom ook regelmatig gewoon gaan starten in de eredivisie.
Weghorst blijft te duur, ook al schuift hij op in de hiërarchie. Dan krijg je met Akpom en Weghorst wat je nu met Brobbey en Weghorst hebt. Alleen dan dus een speler die een stuk goedkoper is.
Maar zoals ik al zei, het is een kleine kans dat ik e'm neem. Vindt het wel een interessante om in de gaten te houden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.