Als Feyenoord nu een spits haalt die de voorkeur krijgt boven Ueda, is dat - vanuit de club gezien - toch je reinste kapitaalvernietiging?
Snap dat je een vervanger voor Gimenez wilt halen, maar bedrijfstechnisch moet Ueda de rest van het seizoen toch gewoon spelen zodat je 'm nog enigzins met waarde kunt verkopen in de zomer?
(Jij als Feyenoorder hebt hier vast een mening over 🧐)
De enige die ik serieus overweeg uit dit segment is Haller. Naast Luuk die nu uiteraard een zekerheidje is.
Verder daaronder zou Lauritsen een optie kunnen zijn, maar voor weer iets daaronder heb je in principe wat betere picks.
Uiteindelijk zijn er bijna geen zekere picks voorin, maar ik denk dat ik liever voorin een klein gokje neem (met een Haller bijvoorbeeld) en daar wat geld aan uitgeef dan dat ik opeens dure verdedigers ga halen.
Liever een back uit het rechterrijtje
- met 50% kans op speeltijd voor 500k
- met 90% kans op speeltijd voor 1M
Gevoel zegt dat speeltijd wel belangrijk is, anderzijds voor ploegen uit het rechterrijtje stel je mogelijk liever een nul-punter op kan iemand die speelt tegen een top-6 ploeg met kans op een negatieve score...
Welke back van 500K uit het rechterrijtje heeft 50% kans op speeltijd, volgens jou?
Al Mazyani is inmiddels vaste basisspeler bij RKC op rechtsback. Datzelfde geldt wel voor Wieckhoff bij Heracles, die doet het in Almelo ontelbaar veel beter dan Benita.
Zo dacht ik in 1e instantie ook.
Tot ik dit weekend Kuipers na een uur gewisseld zag worden, zelfs zonder Salah-Eddine erbij.
Verder heeft Twente (i.c.m. met mijn 2x Ajax en 1x AZ verdediger) niet echt een heel gunstig programma.
En toen zat ik met een hoofdbrekertje.....
Aanvoerder en pingelnemer Deijl vs basisback van Twente Kuipers
2 miljoen voor een back van Twente is wel heel lekker, maar voor 500K minder heb je een CV die zijn basisplek wel lijkt afgedwongen te hebben. Lastig dillemma.
Welke aanvaller in de 1,5 miljoen prijsklasse is voor jullie het meest interessant? Zie best veel haken en ogen bij diverse spelers zoals Zawada (speelt bij een degradatiekandidaat), Omarsson (idem dito, al heeft NAC goede papieren om er in te blijven, maar scoren over het algemeen weinig) en Vente (laat het voornamelijk zien in de proefronden).
Noemde jij Ueda onlangs niet nog een uitstekende spits? We hebben nog niet gezien wat hij kan als hij langere tijd een basisplaats heeft en fit is. Maar wat we wel hebben gezien stemt niet erg hoopvol.
Ben bang dat het te weinig gaat zijn tot aan de deadline. Ueda kan je, zoals gezegd, pas echt beoordelen als hij èn 100% fit is èn een x-aantal wedstrijden achtereenvolgens aan het werk hebt kunnen zien èn er geen directe concurrent bij komt.... Tot die tijd blijft het een gok.
Haha ja dat was ook precies mijn kanttekening. Vond ik apart. Ofwel hij is niet helemaal fit, ofwel bij Twente zijn ze niet kapot van hem. Beiden niet erg aantrekkelijk om hem mee te nemen.
Deijl stond er bij mij ook lang in. De linksback van GAE zou evt ook nog kunnen. Ietsje goedkoper, al is het iets minder zeker dat die basisspeler blijft de rest van het seizoen.
Denk zelf dat die James wel basisspeler blijft. Goeie pick dus, neemt volgens mij ook de corners (?)
Maar die 250K kan ik zo snel nergens stoppen waar het een upgrade in m'n team gaat zijn. En dat Deijl pingels neemt is de 250K extra eigenlijk wel waard.
Vind ik wel ja. Pakt ook nog wel eens een gele kaart (zoals gisteren) en ik verwacht dat Ajax iets minder vaak de nul gaat houden (zat toch vaak best wat mazzel bij). Voor een miljoen minder heb je ook de andere vaste basisverdedigers van dezelfde club.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.