Ik heb ze nu allebei, maar Til bewijst toch elk jaar weer de ideale Scoritospeler te zijn. Door de langdurige blessure van Tillman vind ik het op voorhand echt een koopje. Nog steeds zal hij niet elke wedstrijd in de basis starten, maar dat deed hij tot nu in 1/3 van de wedstrijden ook niet en kijk eens wat dat opleverde.
Gaan jullie gewoon uit van 3-4-3 met een brede bank op het middenveld. Ik ga bijvoorbeeld geen 3-5-2 spelen met 5 knallers op het middenveld en een mindere. Of je moet altijd 3-5-2 spelen met bijvoorbeeld Taylor, saibari, mijnans, veerman, breum. Ik merk dat ik toch sterk neig naar een 3-4-3 met een brede bank. Dat ik wel kan switchen naar 4-4-2 of 3-5-2. Er zijn namelijk teveel goede middenvelders en nog een aantal onzekerheden.
Deze ronde lijkt het 3-5-2 te worden maar eerlijk gezegd kan ik ook 3-4-3 spelen. Zelfs 4-3-3 wanneer het nodig is. Ik merk altijd dat je niet teveel moeten gokken op 1 speelwijze, stel dat morgen Luuk of Steijn geblesseerd raakt? Wat doe je dan?
Einde van het seizoen heb je toch vaak een man of 3 geblesseerd of gepasseerd, dan moet je nog steeds punten kunnen halen.
Hi all, ben nieuw hier maar volg deze 3 jaar oude thread al sinds haar inceptie. Sta op 99,2% en op de valreep toch aangehaakt om de volgende vraag te stellen ter finalisatie van mijn team.
1:1 keuzes zijn populair hier, en aan de keuze zelf heb je niet zoveel. Dus hieronder mijn dilemma en voors- en tegens. Graag hoor ik of er meer zijn en eventueel of je de twijfel begrijpt of dat je een 100% keuze voor je ziet:
El Karouani vs Mauro Junior
Mauro:
+ PSV verdediger, meer de 0, Bosz zegt dat Mauro MVP op het moment is, kan op links blijven als Malacia tegenvalt, kan ook op rechts Ledezma en Karsdorp er uit spelen wat ik reëel acht, eventueel schuift hij door op middenveld, erg hoog puntenplafond als hij speelt.
-Concurrentie Malacia, Karsdorp en rechts Ledezma, veel blessures enkele jaren geleden, mogelijk slachtoffer van wisselbeleid Bosz, kan zo nu en dan tot veel de 0 krijgen.
En dan El Karouani:
+ Semi hoog puntenplafond, garantie op bijna alle speeltijd ivm beperkte concurrentie, veel assists en goals voor verdediger, Haller in de punt geschikt voor groei in aantal assists
-Lager puntenplafond dan Mauro, Utrecht ben ik geen fan van ivm relatief slechte spel en weinig de 0, vaak door oog van de naald gekropen, xG en xA toont aan dat hij heeft over performed.
Ergens voelt Karouani als een safe optie, Mauro als het verschil makende risico. Ik heb in principe ruimte voor een risico in de verdediging, aangezien de andere verdedigers zekerheidjes zijn. Benieuwd naar jullie meningen en eventuele verdere input!
Goed om te lezen dat zo weinig mensen el karouani hebben, kan ik daar mooi het verschil mee maken. Met het programma van Utrecht + een aanvallend ingestelde back die de vrije trappen neemt en corners. Lijkt me een vrij easy keuze.
dan ga ik echt niet het risico pakken om mauro te nemen met al die concurrentie en ze blessure gevoeligheid.
maar misschien is deze keuze ook gebaseerd op het feit dat ik nu op 99,8% sta en de veilige keuzes maak. Zo heb ik ook geen til én saibari.
Ik lees veel verdedigers uit de 2,5 categorie hier steeds terug komen (Wolffe, Baas, El Karouani, Mauro, Maikuma en Malacia) is er ook iemand die Gaaei meeneemt? nu Rensch is vertrokken lijkt hij best interessant. Speelt de laatste weken een stuk beter en gaf bijv. tegen Feyenoord nog een prachtige assist.
Zijn nieuwe braziliaanse concurrent heeft de afgelopen 2 jaar ook op links gespeeld i.p.v rechts dat spreekt niet perse in het voordeel dat hij zijn plek inneemt maar eerder als een goed alternatief achter Gaaei en Hato.
Dest doet al een tijdje mee aan de groepstrainingen en zal over een paar weken aansluiten. Dan heb je Dest en Malacia die ik beiden hoger schat dan Mauro. En op het middenveld komt Mauro (blessures daargelaten) er echt niet tussen. Grote kans dus dat je de laatste 7 wedstrijden een 0-punter pakt met Mauro.
Klopt. Waar Til keer op keer bewijst de ideale Scoritospeler te zijn bewijst Saibari keer op keer heel blessuregevoelig te zijn. En die kost een miljoen meer.
Natuurlijk kan het heel goed uitpakken Saibari wel te nemen, maar ik heb er slechte ervaringen mee en hij is veel duurder dan ooit.
Klopt, maar mits fit valt hij altijd in met kans op pinchhitterpunten. En volgens mij moet je bij hem niet te bang zijn voor een keer een nulpunter. Dat compenseert hij normaal gesproken weer in de andere wedstrijden. En die kans op nulpunters zit in z'n prijs inbegrepen he? Als onbetwiste basisspeler had hij misschien wel 6 miljoen gekost. En door de blessure van Tillman is die kans op nulpunters een heel stuk kleiner geworden. Maar ik heb de wijsheid ook niet in pacht dus maak vooral je eigen afwegingen.
Jawel dat denk ik ook. Alleen als je zijn lijst ziet denk ik niet dat hij veel meer intensiteit dan de eredivisie aan zal kunnen. Maar ik snap de keuze wel. Heb zelf wel Saibari, denk dat hij een zelfde soort traject gaat lopen als De Jong waarbij al zijn minuten goed afgewogen gaan worden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.