In de afgelopen jaren heb ik wel geleerd om alleen spelers te kiezen met zekerheid op speelminuten. Al die eventuele 0 punters over een hele seizoenshelft tikt erg aan. Kuipers is momenteel ook zo'n speler, er is geen enkele garantie dat hij alles gaat spelen.
Wat vinden jullie van de selectie van mij?
gk: barkas, houwen (goedkoop)
verdedigers: Hato, El Karouani, Wolfe, Kuipers en Bacuna.
middenveld: Saibari, Taylor, Steijn, Ihattaren, Ouaissa en Krastev.
Aanv: Hansen, Vente, De Jong, Bakayoko en Haller.
overige budget: 250k
Doe het dit jaar voor het eerst, wat het de Eredivisie kijken nog een stuk leuker maakt. Hebben jullie nog enige tips wat ik juist wel of niet moet doen qua spelers!
Wat ik ook lastig vind om keuzes op te maken: xG en xA. Veel spelers zie ik als "overpresteerders" doordat ze meer goals of assists hebben dan dat de gemiddelde speler zou hebben vanuit de gegeven posities. Echter kan overpresteren gezien worden als mazzel, maar ook als beter zijn.
Neem bijv Veerman die vaak met 0,33xA toch een assist geeft in een wedstrijd. Eenzelfde dynamiek zie je voor Breum of Karouani, maar hebben ze dan allemaal mazzel, of is de een structureel beter dan de andere?
Overigens ook interessant om te benoemen: verschillende apps geven compleet verschillende uitkomsten! Goed voorbeeld is Ajax-Feyenoord op 30 oktober met de goal van Taylor. Sofascore (de app die ik veelal gebruik) zag deze als 0.08xG, terwijl andere apps tot wel 0,75xG aan dat schot toekennen.
Hoe statistisch xG/xA ook klinkt, het blijft subjectief!
Klopt zo denk ik er ook over. Het grappige is of deze discussie bij til of saibari op het middenveld niet of minder lijkt te spelen. Troy is gewoon de eerste spits van az. En in principe neem ik altijd 3 centrumspitsen mee zodat ik toch 3-4-3 kan spelen. Dat kan natuurlijk ook met Ogawa en Lauritsen, maar daar kies ik dan niet voor.
Keepers: gok, Utrecht niet in beste vorm, maar alternatieven niet veel beter
Verdedigers: Prima
Middenvelders: zou Taylor kunnen ruilen voor Timber of Mijnans. Taylor zal met de komst van Berghuis en wellicht meerdere Europese wedstrijden iets lager gaan spelen. Ook aangegeven in een interview.
Aanval. Bakyoko reeds weer wat in vorm, maar was echt dra-ma-tisch slecht afgelopen jaar. Hansen ook geen zekerheid. Ik zou kijken of je dit geld niet beter kunt spenderen in vaste spitsen zoals Lauritsen, Edvardsen of Vaessen, Zawada.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.