Dit is mijn eerste zeizoen dat ik dit speel dus ben nog even zoekende betreft de regels.
Na de eerste 4 speelrondes vervallen je 2 slechtste rondes.
maar hoe zit dat met de wedstrijd feyenoord-fortuna ( word speelronde 5 ingehaald ) en az - pec ( word speelronde 6 ingehaald ) word er dan na az - pec een herberekening gemaakt voor je 2 slechste rondes van de eerste 4 rondes ?
of is het zo dat als speelronde 3 een van je 2 slechtste rondes is dat die vervalt , maar als je voor die ronde spelers van de eerdere genoemde 4 clubs in je team hebt staan die dus na de deadline nog een wedstrijd moeten inhalen dat die punten nog gewoon mee gaan tellen ?
Ronde 3 lijkt net als ronde 1 een vrij eenvoudige te worden. Als de klassieke topclubs doen wat ze moeten doen, dan is het weer makkelijk scoren. Op zich wel sneu voor degenen die in ronde 2 (ook) goed presteerden, al zijn die scores niet hoog genoeg om er mee bij de beste twee rondes te eindigen. Om in een moeilijke ronde ook goed te presteren is knap. Is er niks te bedenken (ja, alles laten meetellen) om dat toch mee te wegen? (Ja, ik vraag dit ook voor mezelf.)
In de winterstop telt ook iedere 'tussenronde' mee als de transfermarkt open is. Dus inderdaad: wat mij betreft zouden ze dat in de zomer ook kunnen doen. Maar zal misschien een commerciële overweging zijn om het in de zomer anders te doen, zo kunnen ze langer nieuwe deelnemers erbij krijgen.
Het enige is wel dat je moet gaan kijken of je spelers van Feyenoord/AZ gaat selecteren. Zij spelen niet dit weekend, die wedstrijden zijn verplaatst naar een andere datum. Ook met het oog op eventuele blessures/schorsingen.
Ik heb PSV anders sinds de vorm crisis van begin dit jaar niet zo beroerd zien spelen. Het was erg plichtmatig, zonder enige franje. En met twee geblesseerde spitsen ben ik er nog niet zo zeker van...
Wel maakt het de keuze voor meerdere middenvelders van PSV waarschijnlijker en lucratiever, maar wanneer komt Pepi terug?
Je hebt gelijk hoor over plichtmatig, maar wat moeten ze dan? Het wordt ze ook wel erg makkelijk gemaakt, en met kans op kaarten of geblesseerde kan ik ze niet eens ongelijk geven. Ik verwacht dat Pepi naar de interlandperiode terug komt, zou er vanuit gaan dat Psv zeker een spits gaat halen als Plea echt een zware blessure heeft.
Verschil is natuurlijk wel, in de winterstop ken je het raamwerk van de teams inmiddels, dat is aan het begin van de competitie toch wel anders. Ik heb veel punten in ronde 2, maar mij maakt het niet uit, sneu of niet. Andere jaren was ik blij dat er 2 rondes werden weggestreept. Voor mij is het belangrijkste dat je niet direct uitgeschakeld kan zijn tijdens een open transferperiode. En dat risico is groter nu dan tijdens de winterstop.
Zojuist zijn alle aanpassingen doorgevoerd qua prijzen van spelers. Ik dacht dat spelers alleen goedkoper konden worden, maar Shiogai is van 1.25 naar 2.00 gegaan en Ogawa blijft ook 2.00. Dat vind ik dan raar, blijkbaar wordt Shiogai als basisspeler gezien en daarom hoger geprijsd, maar dan had Ogawa toch goedkoper moeten zijn?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.