Is er al iets zinnigs te zeggen over de eerste spits van NEC? Ik weet dat het Shiogai zou gaan worden na de voorbereiding, maar Ogawa zit er nog steeds. En tijdens de laatste wedstrijd zaten ze allebei op de bank. Ik heb voorlopig Lauritsen erin staan, waar ik zeker wel vertrouwen in heb maar ik schat NEC wat hoger in.
Voor mij is het een no-brainer om hem niet te pakken. Vind Watanabe en Baas betere opties. Die assists van nu gaat die natuurlijk niet blijven geven en zoals al eerder gezegd vind ik het programma van Utrecht heel ongunstig. Denk dat het qua punten niet heel veel zal schelen.
Ik ben inmiddels wel van de Pepi trein afgestapt. Hij moet of heel erg gaan overperformen of onverwachts veel gaan spelen (onverwacht gezien het beleid van Bosz/programma van PSV) om zijn prijs waard te gaan zijn. Het kan natuurlijk, maar ik ben inmiddels tot inzicht gekomen dat je dat geld beter kan besteden met een hogere waarschijnlijkheid op punten.
Inmiddels ook wel tot de conclusie gekomen dat een 5e aanvaller voor 750K of een 6e middenvelder voor ca. 1M leuk is (voelt lekker voor de breedte en om blessures/schorsingen etc op te kunnen vangen), maar die gaan waarschijnlijk heel vaak de tribune warm houden. En dan kun je het geld beter op het veld zetten. Schorsingen zullen er sowieso minder vaak zijn de eerste seizoenshelft en ik gok blessures ook omdat iedereen net lekker vers opgetraind is (maar daar heb ik geen cijfers van). Een 5e verdediger van ca. 1,5M kan het wel waard zijn omdat je er daar altijd minimaal 3 van op moet stellen en als je topclub verdedigers dan opeens tegen elkaar spelen, dan is het handig om goede vervangers te hebben.
Betekent voor mij op dit moment de vraag of ik het waard vind om Van Aanholt te vervangen door Noslin om Vente te upgraden naar Ueda. Of om Van Aanholt te vervangen door D. Janse om een upgrade van Vente naar Meerdink/Van Bommel mogelijk te maken. Ueda heeft geen (echte) concurrentie en is de nummer 1 spits van Feyenoord. Maar voor mijn gevoel heeft Ueda nog nooit een lange periode achter elkaar gespeeld. (Opzich prima natuurlijk als ie dan tijdens/na de winterstop geblesseerd raakt). Meerdink kan zomaar eens over een aantal weken op de bank belanden als Parrot weer fit is en Van Bommel is ook vrij blessuregevoelig. Ueda biedt dan de meeste zekerheid, maar Noslin vs. Janse weer een stuk minder zekerheid....
Is het tegenwoordig niet zo (met de 5 wissels) dat eigenlijk alle aanvallers (spits, links- en rechtsbuiten en 10) ergens na 70 minuten wel gewisseld worden. Een enkeling daargelaten die extreem fit is en/of geen Europees programma heeft...
Ik geloof niet dat Pepi langzaam gebracht gaat worden en vooral cl gaat spelen. PSV zit in een hele zware loting voor de CL. Daarnaast is kampioen worden gewoon belangrijk voor PSV. En daarnaast is Pepi PSV zijn kapitaal, dan ga jij hem niet langzaam brengen. Natuurlijk zal hij weleens gewisseld worden, maar in mijn ogen een hoog puntenplafond. Ook eventueel als invaller en captain.
Wat verwachten we van de Ajax-defensie? Niet perse vaak de nul onder ome John, maar qua invulling?
Centraal heb je Itakura, Sutalo en Baas. Rechts Gaaie en Rosa, links Wijndal.
Als iedereen fit is, is Baas - Itakura - Sutalo - Gaaie de meest logische opstelling?
Of overwegen mensen hier Wijndal? Toch onderdeel van het beste linkerkantje van Europa...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.