Vente en Ogawa zijn vooral zekerheidjes qua speeltijd/basisplaats, maar toch niet per se voor goals.
Parrott daarentegen heeft er dit seizoen in alle clubcompetities 19 ingelegd in 25 wedstrijden (en nog een handjevol pingels gemist).
Garanties heb je nooit. Maar ik heb denk wel liever 1 Parrott dan 3 stuks uit de categorie Vente. Al sluit het 1 het ander niet uit natuurlijk, Parrott met 2 of meer spitsen van rond de 2M is natuurlijk ook gewoon een mogelijkheid.
Eigenlijk alles wat Peli zegt, plus
- Denk dat ik liever Parrott captain maak tegen Heracles/Fortuna/NAC dan een PSV'er tegen NEC/Utrecht/Twente.
- Daarnaast biedt Ueda een eventuele wissel naar Pepi. In gunstig geval levert Ueda gewoon en is de wissel niet nodig, anders heb ik een alternatief en een captain-keuze is vrijwel alle wedstrijden.
Je zou ook voor Steijn kunnen gaan. Die in mijn ogen vrijwel zeker van speeltijd door het vertrek van Timber. Steijn is ook captain materiaal waardoor je Ueda niet hoeft te pakken. Het nadeel is dat je dan niet de wissel naar Pepi kunt maken.
En Timber waarschijnlijk weg. Al heeft Feyenoord volgens mij niet een al te gemakkelijk programma en doet Steijn het in de moeilijkere wedstrijden een stuk minder.
Ik heb nu een selectie met 4x PSV, 4x Sparta, 2x Twente, 2x NEC, 2x NAC, 1x AZ, 1x Telstar en 1x Groningen:
K: 2,5M
V: 7,5M
M: 24M
A: 13M
Voelt in de breedte best lekker.
Net als iedereen matig weekend achter de rug en gelijk gebleven, valt mee en net geen zilver nog. ja steijn komt er nu wel bij, ging tussen hem en mijnans eigenlijk. heb goede hoop dat RVP er nog uit gaat want ueda met dat zoontje van RVP erachter vind ik trouwens minder fijn.
Het liefst heb ik ook ueda en parrott. zie toch wel een hoop wedstrijden met hattrick potentie voor beiden, en die hoop heb ik met ogawa, vente e,d minder. Denk trouwens dan Man erbij mij ook wel bijkomt. niet duur voor een psv-er, levert al en gaat beter worden.
makkelijk, je hebt nog 15 speelrondes. een speler die nu op goud staat kan gewoon nog terugvallen naar onder de 80 procent met wat slechte keuzes hoor. 2 procentjes stijgen kan heel snel hoor .
Dan denken wij over de aanvallers in ieder geval in dezelfde richting. Parrott gaat hier hoogstwaarschijnlijk wel mee, samen met de genoemde (vleugel)spelers van PSV en Ajax. Maar dan niet wellicht met een 2M speler als 4e aanvaller, maar zeker weten met een 2M 4e aanvaller. Met daar weer achter eentje van max. 750K.
De nadruk komt bij mijn team, in ieder geval qua uitgaven, duidelijk op het middenveld.
Hoe ik mijn team wil indelen heb ik al wel goed voor ogen. Heb al de nodige namen 'vast' erin geklikt. Ben er alleen nog niet helemaal over uit wie er verder precies de juiste aanvulling zijn op hen. Gelukkig hebben we nog één (allesbeslissende) oefenronde te gaan voor we de knopen definitief moeten gaan doorhakken.
Voor nu zit ik op..... K: 2.5 / V: 7.75 / M: 23.5 / A: 13.25
Hopelijk speelt Saibari komend weekend weer mee zodat we kunnen zien hoe PSV het nou in hoofdlijnen gaat invullen.
Ik heb zelfs een conceptteam staan waarbij ik alle 4 de PSV middenvelders + Steijn neem. Dan zit er altijd wel een goede bij. 😂 Dan kan ik iedere week voor de start van PSV of Feyenoord één van die 5 captain maken.
In dat geval bestaat m'n aanval alleen maar uit 4 aanvallers in de 1,5 tot 2,5 miljoen categorie. Met als 5e aanvaller een 750k.
Maar dan niet wellicht met een 2M speler als 4e aanvaller, maar zeker weten met een 2M 4e aanvaller. (...) De nadruk komt bij mijn team, in ieder geval qua uitgaven, duidelijk op het middenveld.
Het zwaartepunt ligt bij mij ook op het middenveld maar ik kan mijzelf die 4e aanvaller van 2M dan niet helemaal goedpraten.
Twee van mijn spitsen en vier van mijn middenvelders zijn captain-materiaal, spits #3 en middenvelder #5 zijn rond de 2M en daarmee kan ik wisselen tussen 3-4-3 en 3-5-2. Een vierde aanvaller in dat segment voelt dan wat veel van het goede. En ik bespaar wat meer in de verdediging, maar ik moet dan ook wat meer goedmaken op de ranglijst.
Met Mijnans, Pepi, Read en Jensen geblesseerd, Timber getransfereerd, en Gloukh op de bank, wordt het budget wel heel erg ruim. Als je Ueda thuis laat en een paar goedkope tribunespelers neemt, heeft iedereen budget voor 4x PSV en alle resterende spelers uit de Scorito top-20 erin te klikken.
Wel jammer voor de variatie uit het spel.
Ueda kiezen zodat je mogelijk met maar 1 Gouden Wissel naar Pepi kan wisselen lijkt me niet echt een goede reden om Ueda te kiezen. De enige situatie waarin je deze wissel gaat doen is als Ueda langdurig geblesseerd raakt. Wanneer ga je anders Ueda wisselen? Als hij 1 of 2 wedstrijden niet scoort? Of 3? Of 4?
Zonder dat hij geblesseerd raakt weet je nooit wat een goed moment is om Ueda te wisselen voor Pepi.
Dat valt natuurlijk wel mee. voor het spel zou het leuk zijn als el karouani blijft want er zijn echt genoeg mensen die hem blind nemen, zelfs met de huidige staat van utrecht. dest idem , wordt gewoon veel gepicked. en dan kom je op je middenveld en aanval al niet meer uit, ook zonder ueda.
Til zal in de spits spelen nu saibari terug is. vrees alleen een beetje voor Til met de ontwikkeling van Wanner. Als Pepi blijft zal hij gaan spelen , want die moet verkocht worden in de zomer voor veel geld. Saibari ook.
Met de benoemde transfers/blessures zal inderdaad 90% van de teams de drie PSV-middenvelders bevatten ga ik zo vanuit. Daaromheen zijn nog best wel wat grotere keuzes/dilemma's mogelijk met El Karouani, Ueda, Parrot of zelfs met een keuze voor Pepi/Mijnans. En in algemene zin, een goedkopere verdediging en keepers lijkt mij in het huidige seizoen een redelijke no-brainer maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die kiezen voor El Karouani + Dest/Mauro + Rots + Watanabe bijv en dat kan ook nog best prima uitpakken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.