Bij mij wordt het waarschijnlijk de keuze tussen Gloukh OF Parrot. Ueda is sowieso afgeschreven, nu ook weer (licht?) geblesseerd. Gloukh toch degene bij Ajax die het verschil vaak maakt, nadeel is dat ie niet altijd basis staat. Parrot is zo ongeveer gegarandeerd van een basisplaats maar AZ komt moeilijk tot scoren en heeft ook niet perse een makkelijk programma.
Ik krijg ze niet allebei in m'n team gepuzzeld, tenzij ik wel erg veel concessies doe in de breedte.
Heb me inderdaad een beetje verkeken op NEC's resterende programma en dan vooral de thuiswedstrijden. Een aanvaller (of eventueel middenvelder) zou geen onlogische pick zijn. Alleen wie dan hè?
Chery had ik de 1e seizoenshelft (wie niet) en dat was nogal frustrerend. Sano is niet echt een Scorito speler. Ouaissa levert wat mij betreft eigenlijk te weinig om zijn prijskaartje te rechtvaardigen. Ogawa en Linssen zouden dan leuke picks kunnen zijn, maar zijn nu weer niet (meer) gegarandeerd van een basisplaats.
Chery is door zijn laatste wedstrijden wel weer serieus in beeld bij mij. Met het programma van NEC dus en hun speelstijl/vorm, wil je inderdaad eigenlijk gewoon een middenvelder en/of spits meenemen. Ouaissa heb ik hetzelfde als jij. Chery is aanvoerder, speelt alles en neemt ook de corners volgens mij. Enig minpuntje is z'n leeftijd, houdt ie dat een heel seizoen vol? Hij oogt wel topfit en wordt nauwelijks gewisseld.
Verder overweeg ik alleen Ogawa, maar die komst van Danilo is dan wel weer irritant. Hij heeft nog steeds wel een streepje voor op Vente (zelfde prijs). Ogawa komt bij mij waarschijnlijk alleen in beeld als ik Parrot niet mee neem. Aangezien ik sowieso Lauritsen en een 4e PSV'er kies (Man of Perisic). En dan hou je niet zoveel over als je ook voor een dik middenveld kiest. Godts en ook Hadj-Moussa dingen een beetje mee voor diezelfde plek.
Verwacht dat Chery als frequente cornernemer, aanvoerder toch de meest zekere pick is. Oaissa ook wel maar is inderdaad een wingback en voor hem is het moeilijker te leveren dan Chery die echt kort achter de spits staat.
Die Danilo dit weekend er al bij hoop ik dan kunnen we misschien al wat leren. maar die zal niet voor niets gekomen zijn. Als hij een huurcontract bij nec verkiest boven een vast contract bij een CL deelnemer is hem vast iets beloofd.
True, ik doelde ook meer op dit feit in vergelijking met Ouaissa.
Op het middenveld zie ik voor de 5e positie niet zo heel veel betere alternatieven. 3x PSV + Gloukh of Valente zijn dan de 1e 4. Namli is een leuke pick voor plek 6. Alternatieven voor plek 5 voor Chery zouden dan zijn: die van Heerenveen (mwah), Wanner (te onzeker van een basisplaats, zeker als Pepi straks terug is), Suray/Ihattaren (spelen bij een slechtere ploeg dus veel minder teampunten), Taha (nul rendement). Het enige echte alternatief (in mijn ogen) is Resink. Maar ook die speelt bij een minder team (dat weliswaar minder goals tegen krijgt maar zelf ook weinig creëert), speelt veel verder naar achter en lijkt redelijk aan het overperformen te zijn. Misschien zie ik wat over het hoofd of sla ik de plank mis, maar ik kom steeds op Chery uit.
Lijkt me ook wat overdreven, het valt me sowieso op dat mensen extreem willen besparen op de verdediging. Iets wat ik niet bepaald van plan ben. van de 5 moet je er altijd 3 opstellen en bij 1 blessure moet je al uitwijken naar je 4e verdediger.
Zijn er mensen die dit weekend flink bij Heerenveen gaan shoppen? Utrecht nu ook weer met 3-0 achter, die zijn het wel echt kwijt. Ik overweeg wel Brouwers/Trenskow. En stiekem vind ik PEC dit weekend ook wel interessant, winnen thuis tegen Telstar bijna altijd en met Namli erbij en Shoretire 2 creatieve spelers.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.