Baas speelt alles. Is in mijn ogen de belangrijkste speler van dit Ajax. Zo'n beetje elke fatsoenlijke aanval begint bij hem. Los van blessures (of schorsingen, hij pakt nog wel eens een domme kaart) gaat hij alles spelen. En Ajax krijgt relatief weinig goals tegen (ik geloofde het ook niet, maar de stats liegen niet) en zal aardig wat wedstrijden winnen. Dus een gekke keuze is het niet. Gaaei voor als je een goedkope Ajax verdediger wil. Speelt de laatste tijd in principe alles (bij gebrek aan beter). Je hoeft van hem alleen geen eigen punten te verwachten, wellicht 1 of 2 verdwaalde assists nog. Ik moet erbij zeggen dat Gaaei er ook zo maar eens een paar wedstrijden naast kan staan, dus het is geen garantie op basis (zoals Baas dat wel is).
Ik vraag me alleen af hoe zeker hij nog is van z'n basisplaats. Nassoh past veel beter in het systeem dat Hoefkens nu wil spelen. Afgelopen vrijdag zag je ook al dat NAC helemaal niks aan Holtby heeft in dit systeem.
Zinchenko is wel een goede optie voor dat bedrag. Ik prefereer sowieso altijd liever backs dan centrale verdedigers én hij is nog 500K goedkoper dan Baas. Het lijkt me sterk dat hij niet vast in de basis gaat komen, iets wat bij Gaaei bijvoorbeeld wel zal gebeuren.
Martes kan een leuke pick zijn, maar voor 250K meer heb je Quintero of Young, die sowieso alles spelen.
Ik heb mijn team ook wel redelijk staan, op 2 of 3 plekken na die constant wisselen. Wel of geen Pepi is mijn grootste dilemma, ik hoop dat fulham toch nog met een ultiem bod van 40mln komt, haha. Want wat betekent het voor Til als Pepi terug is? Veerman/Saibari staan er altijd in, Wanner is ook een optie voor de 10. Mauro staat op het middenveld als Salah-Edinne linksback staat.. Moet Til het dan doen met invalbeurten? Al kan hij ook dan gewoon flink punten scoren. Zijn er hier mensen die Pepi overwegen of zelfs 100% kiezen?
Ik overweeg hem niet, al was het alleen al omdat ik voor die prijs meer zekerheid wil. Hij is anderhalf miljoen duurder dan Parrott, die zie ik er niet perse minder maken in de ca. 30% meer wedstrijden die hij speelt.
Waar ik mijn verdediging redelijk had staan al een tijdje, speel ik met de gedachte om Baas te downgraden voor Noslin (dan wordt Groningen/Sparta mijn 3e verdediger) zodat ik naast Parrott en Lauritsen nog Godts kan meenemen. Voor de gemoedsrust achterin niet zo lekker en ja Godts is al verdacht lang fit, maar hij loopt in de Eredivisie de laatste weken 1 op 1 qua goals/assists. Hoofdpijndossiertje.
Die Willumsson komt in principe ook niet voor de bank toch? Voor 1M ook wel interessant, maar waar gaat ie spelen?
Ogawa
Linssen - Chery
Onal - Sano - Nejasmic - Ouaissa
En dan nog Lebreton en Willumsson, maar mogelijk geen echte stand-in voor Ogawa (die er toch altijd wel na 65 minuten uit gaat). Wordt Linssen dan de tweede spits achter Ogawa, zodat Lebreton en Willumsson ook kunnen spelen? Chery zal wel basis blijven staan.
Die zekerheid is ook wel waar ik mee zit, maar ik ben ook bang dat je zonder Pepi straks de spits mist die er elke wedstrijd 1 of 2 maakt. Dus nog niet helemaal over uit. Pepi/Parrot beide is ook een optie, maar dat kost me wel een psv-er op het middenveld en dat vind ik ook niet echt een optie.
Een middenveld met Veerman, Saibari en Til ( eventueel ) Wanner nog, compenseert echt wel het "gemis" van Pepi. Staat er pas over 3-5 wedstrijden weer, en zal daarna ook niet alles spelen.
Dan zijn Ueda en Parrot betere keuzes.
ps; weet een Az insider hoelang Wijnans en Smit nog afwezig zijn?
Je hebt me overtuigd, ik denk toch ook dat ik die 6mln van Pepi beter kan investeren.
Wat betreft de spelers van AZ, Smit heeft een lichte blessure als het goed is, staat op blessuresenschorsingen.nl dat ie 03-02 al terug zou moeten zijn. Mijnans heeft een hamstringblessure, dat zal wel wat langer duren.
Heb nu Rots en Janse in de verdediging maar die brengen me toch aan het twijfelen. Mocht ik 1 van hun eruit gooien kom ik toch op en hele karige verdediging uit. En wat op het middenveld te doen met de 6e middenvelder buiten 3x psv 1x nec en 1x sparta?
Voorin twijfel ik zo ontiegelijk veel over onze meneer Godts. Maar zou niet weten wie anders op dit moment qua centrumspits
Hallo, dag iedereen,
Ik heb voor het eerste jaar deelgenomen aan de Nederlandse divisie, wat mij niet slecht beviel maar niet voldoende leek voor een eerste bekertje tot nog toe.
Ik wou even luisteren naar jullie insteek of raad naar mijn team toe wat ik anders zou kunnen doen om toch een bekertje te kunnen winnen.
Bij deze mijn ploeg:
Drommel - Pasveer
Ivo Pinto - Martins Indi - Mauro Jr - Baas - Lemkin
Chery - Saibari - Suray - Veerman - Klaassen - Brouwers
Parrott - Rots - Perisic - Sierhuis - Linssen
Ik ben benieuwd wat jullie hier over denken en wat jullie wijze insteek is? Zelf vind ik het een leuk team maar voelt het niet helemaal juist aan. Te kort aan echte puntenslikkers. Misschien herkennen jullie dit wel? Alvast bedankt voor de wijze raad om mij een eerste bekertje te kunnen bezorgen ;)
Heb hier ook over zitten nadenken. Ogawa werd als hij speelde vaak na 65 minuten gewisseld. Ook Linssen maakte eigenlijk nooit een wedstrijd vol. Met het vertrek van Shiogai beschikt NEC niet echt over iemand die Ogawa na een ruim uur komt aflossen. Zou het kunnen dat Linssen gaat banken, met het idee om er na 60 minuten in te komen voor Ogawa?
Op die manier ontstaat er ook een plekje voor Lebreton of Willumsson (die is toch ook niet gehaald voor de laatste 5 min in blessuretijd?) achter de spitsen. De ander van deze twee kan dan Chery aflossen...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.