Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 577 ... 627 628
JoeyvanBomen

Mijn excuses voor dit lange bericht, maar ik zie toch dat weinig mensen hier overwegen om de gouden wissel strategisch in te zetten, althans het wordt niet besproken. Als je bijvoorbeeld ueda kiest met het idee hem in te wisselen zodra Pepi terug is. Dan heb je Ueda voor de komende 5/6 wedstrijden van Feyenoord (Utrecht, Go Ahead, Telstar, NAC, Excelsior) allerlei tegenstanders die of uit vorm  of laag geplaatsts zijn en dan ruil je hem daarna in voor Pepi voor de rest van het seizoen. Feyenoord heeft dan een relatief superlastig programma (Ajax,AZ,NEC, Groningen) en die van PSV is stukken makkelijker. Als je dat goed timed kun je punten binnenharken voor beide spitsen. Is het niet de moeite waard, omdat je de bonus van 250 punten misloopt? Of is de risico te groot wellicht? Bovendien geldt dat voor die mensen die bang zijn dat Gods geblesseerd raakt, het een risico is dat minder zwaarwegend is door de gouden wissel, lijkt me. 

Europameister
JoeyvanBomen
Mijn excuses voor dit lange bericht, maar ik zie toch dat weinig mensen hier overwegen om de gouden...

Met als grote kanttekening dat Ueda er op dit moment niks van bakt en hij ook niet superfit lijkt te zijn. Je zou ook Parrot kunnen kiezen en 1mln overhouden, zodat dat je 1 op 1 wissel is. Maar ik vind je strategie aanpassen zodat je een gouden wissel toe kunt passen een beetje krom, je wil juist zorgen dat je die gouden wissel niet nodig hebt. Dan zou ik eerder gewoon Pepi op de tribune zetten een aantal weken en het doen met andere spitsen die de afgelopen weken veel scoren. Pepi én Parrot + de psv middenvelders is mogelijk als je goed gebruikt maakt van 500 en 750k spelers die punten binnenhalen 

Nijmos

Ik vind het juist een hartstikke goed idee van Joey. Er is niets "krom" aan, maar het is wel een terechte kanttekening dat het je - naast de 250 bonuspunten - ook een wissel kost die je niet achter de hand hebt voor calamiteiten. Maar ik ga het wel meenemen als idee, Joey!

Nijmos
Rubik
Heb hier ook over zitten nadenken. Ogawa werd als hij speelde vaak na 65 minuten gewisseld. Ook Lins...

Tja, of het is andersom en ogawa mag elke week 25 minuten meedoen.

Dynasty

Ik zit ook in dubio over Ogawa, hij was namelijk een zekerheidje in mijn team maar na afgelopen zondag een grote twijfel. Ik denk de reden dat hij wissel staat het volle schema van NEC is. Ze spelen namelijk 5 wedstrijden in 16 dagen. Wat me dan weer tegenstaat is dat hij gelijk de 1e wedstrijd van deze serie, tegen nota bene AZ niet erin staat. 

De Haai van Milheze
JoeyvanBomen
Mijn excuses voor dit lange bericht, maar ik zie toch dat weinig mensen hier overwegen om de gouden...

Leuk idee, verrassende insteek. Betekent uiteraard wel dat je niet met 4 PSV'ers kan starten en daar laat je mogelijk ook wat liggen.

Nijmos
De Haai van Milheze
Leuk idee, verrassende insteek. Betekent uiteraard wel dat je niet met 4 PSV'ers kan starten en daar...

Je zult het maar helemaal doordacht hebben en dan na 5 weken pepi willen inwisselen en dan pas zien: max. aantal spelers van deze club

BartB

Ik ga mee in Joey z'n verhaal op het punt dat Godts nu niet kiezen vanwege blessuregevoeligheid een minder zwaarwegend argument is door de Gouden Wissels. Dat is namelijk exact waar de goudens wissels voor geintroduceerd zijn. 

Ik zou het persoonlijk nooit als strategie gebruiken om bij voorbaat al wissels mee in te plannen. In het geval van Ueda/Pepi; Ten eerste wat net al gezegd is, Ueda (en heel Feyenoord) is/zijn compleet uit vorm. Ik zie weinig aanleiding dat Ueda er ineens weer 5 of 6 gaat inschieten de komende weken. Maar... stel dat dat wel gaat gebeuren en hij er tegen Telstar, NAC en Excelsior ineens weer 6 maakt. Ga je dan de week daarna hem eruit knikkeren om Pepi erin te zetten als Ueda toch ineens weer in vorm blijkt? Je moet dan wel heel veel discipline hebben en een 1000% vertrouwen in Pepi om dan Ueda alsnog eruit te gooien voor een boete van 250 punten.  

Bovendien klopt je redenering niet dat PSV daarna een makkelijker programma heeft lijkt me. Op hjet moment dat jij de wissel voor ogen hebt moet PSV nog tegen Telstar, Utrecht, Sparta, Ajax, PEC, Go Ahead en Twente. Dat is qua sterkte bijna gelijk aan het resterende programma van Feyenoord dan (ook allebei 4x uit en 3x thuis overigens).

Edit: Goede opmerking van Nijmos overigens. Je start dan nu dus met 3 PSV'ers. De komende weken (als Pepi er dus nog niet is) zal PSV alles geven om het kampioenschap veilig te stellen. Juiste in deze eerste 4 a 5 weken denk ik dat je toch echt wel 4 PSV'ers in je team wil hebben en niet pas als het kampioenschap al binnen is.

Laatst gewijzigd
kayke13

Maar stel je pakt godts niet, en dan kom je uit in de aanval op 1x az 1x sparta 1x fortuna 1x zwolle, welke 5e centrumspits heb jij dan nog geloof in die punten gaat pakken mocht je godts achterwege laten?

Spartaan
Baskeee
Zijn er Sparta kenners? En hoe zien zij de huidige basisplaats van Martes? Sambo is (zga) terug. Gaa...

Als Spartaan ben ik misschien wel de grootste kenner hier van de club .  
Martes zal er niet snel uitgehaald worden qua prestaties, want die zijn gewoon goed ook al komt sambo terug en is hij eindelijk weer fit.  Maar zijn presentaties waren ook een stuk minder toen hij basis speelde.  Lijkt mij geen reden om het te wisselen en is natuurlijk eigen jeugd krijg je al snel een streepje voor op een huurling. 

Ecko
kayke13
Maar stel je pakt godts niet, en dan kom je uit in de aanval op 1x az 1x sparta 1x fortuna 1x zwolle...

Waarom een centrumspits? 🤔

Rad
Spartaan
Als Spartaan ben ik misschien wel de grootste kenner hier van de club .  Martes zal er niet snel uit...

Neem jij, als kenner 4 spartanen mee? Daar zit ik nu wel op. Mede doordat ze zo gunstig zijn geprijsd.

mirkodek

Wat betreft Ueda -> Pepi, zeker een interessante tactiek. En wellicht eentje om te proberen als je wat risico wil (moet) nemen. Maar er zitten wel wat haken en ogen aan, zoals al genoemd. Plus dat je 500K minder te besteden hebt t.o.v. mensen die Pepi er vanaf het begin al meenemen.

Ik heb even gepuzzeld met Pepi er al meteen bij (plus 3 PSV middenvelders en Parrott, of plus 2 PSV middenvelders + Mauro en Parrott), maar dan zit ik ofwel met een hele magere verdediging of met een middenveld waar ik niet blij van wordt.

Voorin zijn er in mijn ogen veel onzekerheden, daar zal ik de komende dagen nog wel een kluif aan hebben. Geen Parrott zorgt voor een hele fijne verdeling in de breedte (logisch) maar die man is een redelijke garantie op punten. Eigenlijk de enige voorin. Ik heb een FOMO voor Godts (die levert ook constant) maar als Ajax supporter kan ik die ook thuis laten in het kader van win-win: doet ie het goed dan ben ik als supporter blij, doe het het slecht dan voelt dat als Scorito speler als een goede keuze.

Kostons is bij mij ook geen zekerheidje. Ja hij scoort aan de lopende band, speelt alles en is dus een centrumspits. Maar hij stond hiervoor ook 4 wedstrijden droog en is de spits van een degradatiekandidaat.

Dan Linssen en Onal. Ik neem ze het liefst allebei mee (met het programma en de vorm van NEC zouden ze zomaar eens de sleutel kunnen zijn voor een gouden beker), maar beiden misschien in de definitieve fase minder zeker van een basisplek. Zeker als je ze vergelijkt met Kostons, Lauritsen en Sierhuis. Die laatste is ook meteen de volgende nagelbijter: is in vorm en basisspeler. Maar heeft een blessuregevoelig verleden en speelt bij Fortuna. Tegelijkertijd: gaan Kostons/Lauritsen + Sierhuis meer punten scoren dan Godts + 750K buitenspeler? Ik gok van wel.

BartB
mirkodek
Wat betreft Ueda -> Pepi, zeker een interessante tactiek. En wellicht eentje om te proberen als j...

PEC een degradatiekandidaat? Waar baseer je dat op? 

kayke13
Ecko
Waarom een centrumspits? 🤔

Oke een buitenspeler dan, welke buitenspeler is goedkoper met hetzelfde rendement dan godts op dit moment?

de wout

Dit is mijn 2de seizoen topcoach en dus nog niet zo ervaren in het spel, maar tot nu toe sta ik op 98.8 % met 18.855 punten.

Ik weet niet hoe dit zich verhoud tot de deelnmers die al wat langer dit spel spelen en weet dus ook niet of dit goed, redelijk of slecht is.

Ik heb de eerste seizoenshelft Drommel als vaste keeper gehad en had Koeman er bij voor het geval dat.

Nu zie ik veel berichten voorbij komen met om twee gelijkwaardige keepers te nemen die je kunt afwisselen, maar zou je in dit geval niet veel punten mislopen van bijvoorbeeld een Drommel.

Heeft de meeste punten behaald van alle keepers, Ja sparta krijgt wel redelijk veel tegen doelpunten, maar dat is in 8 wedstrijden tegen psv ( 6x ) Feyenoord ( 4x & 3x ) Twente ( 5x ) en Heracles - Ajax - Nec - Heerenveen ( 3x ) dat is 30 tegen doelpunten in 8 wedstrijden wat dus inhoud dat is in de overige 13 wedstrijden maar 4 doelpunten tegen krijgen.

Loont het dan niet om Drommel steeds op te stellen en zo wat budget over te houden dat zal je uiteraard een paar keer geen punten voor hem krijgen, maar het is denk ik toch altijd lastig te voorspellen wie de 0 gaat houden.

Nu verraste Sparta ook enigzinds door uit bij Groningen, utrecht en Goa Ahead de 0 te houden en winnen ook in de Kuip en in mindere mate bij Volendam waar toch ook iedereen het lastig heeft.

En ik zie ook de naam van Karlson weinig voorbij komen.

Kan dit voor 1,75 geen leuke pick zijn. 

Laatste 2,5 seizoen weinig laten zien , maar was in zijn 3 seizoenen bij AZ in 93 wedstrijden toch goed voor 37 doelpunten en 26 assist's.

Toen ik zijn transfer zag had ik verwacht dat hij minimaal 2,5 a 3 mil zou gaan kosten, omdat toen Haller vorig seizoen naar Utrecht kwam ook 3 mil was.

Ok het is een gokje als je hem neemt, maar zien jullie in de prijs catogorie 1,5 / 1,75 spelers die een hoger rendement zouden kunnen halen ?

Ik lees graag jullie visie hier op 

BartB
kayke13
Oke een buitenspeler dan, welke buitenspeler is goedkoper met hetzelfde rendement dan godts op dit m...

Die zijn er niet. Na Ueda en Parrott heeft Godts het hoogste rendement in de aanval. Het liefst zou ik ook 18 spelers erin klikken met allemaal het hoogste rendement maar dat gaat budget technisch nou eenmaal niet.

Het is allemaal een kwestie van afweging. 3 miljoen voor Godts en daardoor minder budget voor de andere linies of bijvoorbeeld 750k voor Mito en méér budget voor de andere linies. 

Pipi112

Of je neemt ze allebei mee. Daar nog 2 spitsen en een buitenspeler bij en de aanval is compleet.

Ecko
BartB
Die zijn er niet. Na Ueda en Parrott heeft Godts het hoogste rendement in de aanval. Het liefst zou...

Die zijn er inderdaad niet. Althans, het is nog niet zichtbaar in de statistieken. Maar het kan zomaar zijn (ook @ Wout) dat Karlsson een sensatie wordt. Utrecht heeft nog steeds een sterk elftal en ik denk dat Jans de boel toch weer op de rails gaat krijgen. Maar neem je die gok?

Laatst gewijzigd
Ben Van Heck
Spartaan
Als Spartaan ben ik misschien wel de grootste kenner hier van de club .  Martes zal er niet snel uit...

Dit is fijne informatie! Ik kan nog wel 250K t.o.v. Quintero gebruiken, dus ik neem hem wel mee denk ik. 

Rubik

Wat denken we van Zinchenko en Willumsson? Voor 2M bij Ajax en 1M bij NEC te selecteren, en in principe komen die hier niet om te banken toch? Iemand die daar wat zinnigs over durft te zeggen?

Renato123
Rubik
Wat denken we van Zinchenko en Willumsson? Voor 2M bij Ajax en 1M bij NEC te selecteren, en in princ...

De gok met Willemsson is natuurlijk veel groter. NEC is een elftal dat goed draait en meerdere goede spelers op die positie.

Bij Ajax weten we allemaal hoe ze denken over de huidige linksback.

Daar is ook de prijs van deze spelers op gebaseerd ;)

Laatst gewijzigd
Peli
Renato123
De gok met Willemsson is natuurlijk veel groter. NEC is een elftal dat goed draait en meerdere goede...

Daarnaast kan Zinchenko ook als '6' uit de voeten. Linksback en '6', precies de 2 plekken waar ze nog naar versterking op zoek waren in Amsterdam. 

Ben Van Heck
Rubik
Wat denken we van Zinchenko en Willumsson? Voor 2M bij Ajax en 1M bij NEC te selecteren, en in princ...

1 van deze 2 staat er in bij mij! :)

kayke13

Besparen jullie dan ook veel op de verdediging? Ik kom uit op 1x twente, 1x sparta, 1x telstar, 1x psv en 1x groningen. Ben nog niet helemaal tevreden en ken ook niet de programma's uit mn hoofd. Iemand die me er meer over kan vertellen?

1 2 ... 577 ... 627 628

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.