Tsja, als je iedereen weglaat die kans heeft om minuten te verliezen of eens een keer niet opgesteld wordt, kom je dan überhaupt aan een volledige selectie? Als dat een must is voor de spelers die je kiest, kies je dus sowieso al niemand die meedoet in Europa?
Vanmorgen weer even flink aan het puzzelen geweest en nog een paar dilemma's:
- Dijkstra vs. Chavez: met name de vraag, wie is het meest zeker van speelminuten? Ik gok dat ze allebei voorlopig wel blijven staan dus ik denk dat ik er wel één van de twee neem, maar nog niet duidelijk welke. 500K besparen is leuk, maar niet als ie vervolgens nauwelijks speelt als Kasius weer volledig terug is.
- Wie wordt mijn 5e aanvaller? Wordt dat Daal (en daarmee dus een 2,5M speler als 4e aanvaller) of wordt Daal mijn 4e aanvaller en kies ik voor een 5e aanvaller voor 1,5M of minder? Ik zie echter heel weinig interessante opties anders dan Zeefuik of Willumsson (en ik wil liever geen twee Groningen aanvallers).
- Wie worden mijn 5e en 6e middenvelder? Afhankelijk van mijn aanvallende keuze heb ik hier in totaal 3,5M voor of 4,5M. Wat neer komt op Ihattaren/Edvardsen (wat mijn tweede GAE middenvelder zou zijn) of Zechiël (+ El Arguioui). Programma van Fortuna en GAE is prima, en GAE draait ook lekker. Feyenoord draait moeizaam, speelt straks Europees maar Zechiël is wel altijd in de 16 te vinden.
Voor de rest staat de kern van mijn team wel. Ik heb Caio Henrique er heel lang in gehad, met name omdat ik hem veel zie spelen en hij echt constant voorin te vinden is. Hij heeft een goede voorzet en neemt ook af en toe de corners. Maar aangezien Ajax waarschijnlijk niet vaak de nul gaat houden, is 3,5M ook wel weer aan de hoge kant. Ik heb hem voor nu aan de kant geschoven voor Kuipers en dat extra budget is goed terecht gekomen.
Dit is wel een beetje de boel plat slaan. Ik geef drie redenen waarom Van Bommel nogal wat minuten kan missen. 1 daarvan is het dubbele programma. De andere twee gelden niet voor iedereen.
Daarnaast denk ik inderdaad dat misschien wel de meest gouden regel voor topcoach is dat je wegblijft bij gokjes. Wat een gokje is is subjectief en ik neem ook heus wel eens berekende risico's, maar in principe moet je vooral gewoon waar voor je geld kopen. En dus geen ziek zwak misselijk bank of wat dan maar ook.
Tot nu toe heeft Ajax in 2 van de 3 eredivisiewedstrijden de 0 gehouden met een opstelling die nog niet op oorlogssterkte is. Vorig seizoen had alleen Twente (scheelde 1 goals) minder goals tegen.
Mijn grootste probleem met Henrique is dat hij verdedigend niet beter is dan Wijndal... Werd de laatste wedstrijd gewisseld voor Torrents. Als Torrents laat zien dat hij verdedigend wél z'n mannetje staat, dan is nog maar de vraag of Henrique in de basis blijft staan.
Ik weet niet of het de boel plat slaan is. Naast dat er nog genoeg andere blessure gevoelig zijn (Pepi, Mijnans, Dest, Mauro) of op een leeftijd komen waar ze misschien vaker gespaard moeten worden (Perisic, en ja dan doe ik alleen even PSV), denk ik vooral dat het rouleren in deze tijd van het voetballen een groter probleem is voor Scorito. Teams in Europa hebben nu op veel plekken 3 spelers voor 1 positie en als je dan safe wilt spelen op spelers zonder blessures of zonder roulatie risicos, dan kom je denk ik toch uit bij 90% van de spelers die niet in Europa spelen.
Ik vind dit zeker aantrekkelijk. Echter denk ik dat met een degelijke 6 erachter Michel wel eens kan gaan kiezen voor twee pure voetballers voor amrabat. Dus met ghlouk én brandt. Dat zou dan ten koste gaan van Davy en dat weerhoudt mij een beetje.
Klopt deels. Maar als iemand geen concurrent heeft is rouleren wel moeilijker. Sommige spelers zijn ook al jaren gewend en gedijen bij een dubbel programma. Dan denk ik aan Til, Brandt, Klaassen. En ik denk ook wel dat er een verschil is tussen clubs voor wie het Europese avontuur de prioriteit is (psv, nec) en voor wie de competitie misschien juist hoger staat (ajax?). Sommige clubs kunnen het zich ook wat meer permitteren te rouleren zonder meteen tegen puntverlies an te lopen (psv). Allemaal factoren die ik inderdaad meeneem en die voor mij spelers als zeefuik, willumson, stepanov, ihataren, suray, kuipers interessant maken ja. Als die niets gebeurt spelen ze allemaal 13 keer. Juist blessuregevoelige psvers met concurrentie op hun positie vind ik een twijfelgeval. Niet zo heel gek en is niet voor iedereen hetzelfde verhaal.
Ik moet zeggen dat het een makkelijke puzzel leek, maar waar ik bij het wielrennen redelijk het spelletje echt snap, blijft het bij topcoach soms net lastig. Scoor altijd wel 90%+ maar die stap naar voren lukt niet.
Dus heb even naar verdeling gekeken en zijn hier aanmerkingen op? Gaat dus niet op specifieke poppetjes, maar wat de strategie is?
K: 3.250.000 (Nu sterke keeper en backup), kan natuurlijk hier nog besparen.
V: 11.250.000 (een topper, dest, en de rest middenvelders van de middenklasse 4x1.750.000+1x1.500.000
M: 18.250.000 (Volop op ingezet. In theorie speel ik dan vaak met 4/5 middenvelders in de basis). goedkoopste is 1.250.000, nou wie zou dat zijn.;)
A: 15.250.000 (In een eerste fase had ik meer bij de verdediging, maar ja spitsen leveren ook minder minpunten op, maar kan het? Goedkoopste hier 1.250.000
Doel is dus met 3/5/2 of 3/4/3 te gaan spelen. Echter voelt de verdediging wel wankel. Denken jullie dat het downgraden in de keeper (of misschien aanval) en dat budget naar de verdediger te maken (dus twee toppers, van PSV/Ajax)?
Hopelijk willen jullie meedenken/:)
Klaassen is zijn aanvoerder en ik verwacht eerlijk gezegd Gloukh eerder op linksbuiten af en toe (afwisselend met Ouazane die echt niet alles gaat spelen als jonkie) dan naast Brandt. Daarvoor is Gloukh te flegmatiek en leidt ie teveel balverlies. Ik verwacht eigenlijk dat Klaassen redelijk zeker is van zijn basisplek al zal ie vaak rond minuut 60 wellicht gewisseld gaan worden. Ik verwacht dat ditzelfde geldt voor Brandt. Voor mij gaan ze allebei mee.
Ook begrijpelijk. Overigens komt adingra er wel nog bij op links. Die lijkt me wel beoogd voor de basis. En berghuis zou ook nog op het middenveld voor concurrentie kunnen zorgen als tsygankov meedoet
Ik vind je aanval wat duur. Puur op basis van deze tekst. Dan pak je dus pepi + 1.25 en heb je nog 8m besteed aan de andere 3. Dat lijkt me eerlijk gezegd wat fors. Zeker als je in principe niet met 4 aanvallers speelt. Dan is je 4e aanvaller lijkt mij maximaal 1.5? En dan heb je dus nog 6.5 voor aanvallers 2 en 3. Het kan wel; maar als je voor je gevoel achterin tekort komt zou ik hier bezuinigen. Of overwegen echt 1 speler "weg te gooien" en op de tribune te gooien. Vianen (M) of Seedorf (A) bijvoorbeeld.
En dat zeg je goed. Als. Als de PSVers niets overkomt spelen ze (laten we ze 1 of 2 keer op de bank gooien, als dit al gebeurd) 11/12 wedstrijden en spelen ze (hopelijk) de spelers die jij in hun plaats noemt ruim aan de kant. Waarbij Zeefuik dan misschien zelfs nog blessure gevoeliger is als een van Bommel, ook Willumsson niet geheel vrijuit gaat en Ihattaren altijd wel een keer of 10 aan de kant gehouden wordt (nu al 1 op 4) of heel veel wedstrijden niet af mag/kan maken.
En dan valt er wellicht nog wat te zeggen over de 2 interland breaks waarbij de Europa teams misschien lekker de nodige rust krijgen waarbij de niet Europa teams misschien wel iets van vorm verliezen door het weinige spelen.
Dan zal hij toch ten eerste geselecteerd moeten worden en ten tweede zal hij moeten mogen van PSV. Om een of andere reden raken een boel spelers plots geblesseerd zo vlak voor die Nations League 😅
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.